داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان شد
کد خبر: 3801744
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
رئیس اجرایی افغانستان مدعی شد؛

داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان شد

گروه بین‌الملل ــ رئیس اجرایی دولت افغانستان در حاشیه نشست بین‌المللی درباره مبارزه با هراس‌افکنی در اردن، مدعی شد که اعضای گروه تروریستی داعش در ابتدا از خاک پاکستان وارد افغانستان شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ عبدالله عبدالله (رئیس اجرایی دولت افغانستان) گفت: اعضای گروه تروریستی داعش همزمان با قوت گرفتن این گروه در عراق و سوریه، همراه با خانواده‌های خود از مرزهای پاکستان وارد افغانستان شده و به تهدید عمده امنیتی در این کشور مبدل شدند.

وی افزود: در ابتدا تصور نمی‌شد که تروریست‌های این گروه تهدیدی برای افغانستان به شمار آیند، ولی پس از مدتی تبدیل به یک تهدید کلان شدند و صدها نفر از شهروندان این کشور را کشتند.

عبدالله در ادامه سخنانش اظهار کرد: سوء استفاده از کودکان کم سن و سال، آموزش دادن افکار افراطی به آنها و انجام فعالیت‌های تروریستی به واسطه این کودکان از جمله اقداماتی است که داعش در افغانستان انجام داده است.

گفتنی است، این سخنان در حالی مطرح می‌شود که همزمان با برگزاری گفت‌وگوهای صلح بین نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و نمایندگان طالبان، نگرانی‌هایی درباره ادامه جنگ از سوی داعش در این کشور پس از انجام توافق احتمالی با طالبان وجود دارد.

پیش از این مطالبی در این باره که آمریکا و پاکستان که محوریت گفت‌وگوهای صلح با طالبان را تشکیل می‌دهند،‌ به دنبال پایان جنگ در افغانستان نیستند و درصدد تغییر صورت این موضوع هستند، بیان شده بود که از سوی دو طرف رد شده است.

انتهای پیام

captcha