جریان دانشجویی و آمادگی برای فعالیت‌های جهادی
کد خبر: 3801790
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد:

جریان دانشجویی و آمادگی برای فعالیت‌های جهادی

گروه دانشگاه ــ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید ستادها و قرارگاه‌های امدادی در دانشگاه‌های سراسر کشور تشکیل شود، این ستادها جمعیت داوطلبان را شناسایی و مسجد دانشگاه را برای جمع‌آوری کمک فعال کرده، با اساتید و کارمندان دانشگاه ارتباط بگیرند و پتانسیل آن‌ها را فعال کنند.

ضرورت تشکیل قرارگاه‌های امدادی در دانشگاه‌های کشور برای کمک به سیل‌زدگانبه‌ گزارش ایکنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس این نهاد، دوشنبه 19 فروردین‌ماه در دیدار با نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی گفت: جبهه انقلاب اکنون مواجه با یک امتحان سخت است. این امتحان ایجاب می‌کند که هم در میدان باشیم و هم هم‌افزا باشیم و البته بتوانیم خدمات ارائه‌شده را به سمع و نظر مردم برسانیم. قصد تحسین نداریم، اما کارهای خوبی در ابعاد بزرگ انجام شده است. ما مدعی هستیم جریان انقلابی، جریان توانمندی برای مواجهه با مشکلات است. از روزهای اول حادثه، بچه‌های انقلابی در بخش‌های مختلف به‌صورت خودجوش یا با همکاری سپاه در درجه اول و کمیته امداد و هلال‌احمر در درجه دوم وارد میدان شدند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: صحبت این است که امروز چه رسالتی بر دوش جریان دانشگاهی است، باید بررسی کرد که چه کارهایی در حال انجام است، چه فعالیت‌هایی باید انجام شود و چه کارهایی از عهده دانشگاهیان درخصوص سیل بر می‌آید. دو مساله ایجاب می‌کند که توسط دانشجویان برنامه‌ریزی برای آن صورت گیرد. یک موج نیاز به خدمت و کمک به مردم سیل‌زده در کشور باید راه بیفتد. حجم وسیع نیازهای مردم، کمک گسترده مردم همه استان‌های کشور را می‌طلبد. دانشگاه می‌تواند نقش موثری در جریان‌سازی عمومی این موضوع داشته باشد. مساله دوم نیاز به کار مداوم است. اکنون جریان دانشجویی آمادگی لازم برای فعالیت‌های جهادی در محل‌های موردنیاز را دارد، اما نیازمند کار و تلاش مداوم هستیم. اگر بتوانیم تقسیم کاری در فضای دانشگاهی داشته باشیم و میل و شوق دانشجویان به خدمت را مدیریت کنیم، می‌توانیم در یک ماه آینده به‌صورت دائمی اعزام گروه‌های مختلف جهادی را به منطقه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اخیرا با دکتر غلامی صحبت کردم و ایشان هم آمادگی مجموعه وزارت علوم را اعلام کرد. قرار شد درصورت لزوم دانشجویان یک هفته بدون احتساب غیبت در کلاس‌های درسی بتوانند مأموریت جهادی خود را انجام دهند و دانشگاه‌ها مانع حضور جهادگران نشوند. حتی دانشگاه‌ها در ایاب و ذهاب دانشجویان کمک لازم را داشته باشند. این انتظار وجود دارد تا با استفاده از گزارش نهادهای حاضر در صحنه، فعالیت‌ها و نیازها احصا شود تا دانشجویان در موقعیت‌های موردنیاز وارد عمل شوند. همچنین انعکاس رسانه‌ای متنوعی از خدمات دانشجویان در مناطق سیل‌زده نیز باید صورت پذیرد تا عموم مردم در جریان قرار گیرند و نظام پیشنهادی فعالیت‌ها را براساس نیازهای میدانی با مشارکت دفاتر نهاد و دانشجویان ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به ظرفیت موکب‌های دانشجویی اضافه کرد: موکب‌های اربعین بسیاری از دانشگاه‌های کشور که در مناطق مرزی یا در مسیر پیاده‌روی مردم تهران فعالیت داشتند، باتوجه به داشتن تجهیزات لازم و نیروی انسانی اکنون آماده کمک‌رسانی هستند که باید ساماندهی شوند. باید قالب‌های مختلفی را که می‌توان به‌ وسیله آن، مشارکت دانشگاهیان را افزایش داد به خدمت گرفت.

رستمی ادامه داد: باید ستادها و قرارگاه‌های امدادی در دانشگاه‌های سراسر کشور تشکیل شود. این ستادها جمعیت داوطلبان را شناسایی و مسجد دانشگاه را برای جمع‌آوری کمک فعال کرده، با اساتید و کارمندان دانشگاه ارتباط بگیرند و پتانسیل آن‌ها را فعال کنند. جریان دیگری نیز باید در سطح کشور تشکیل شود تا این ستادها را به یکدیگر متصل، جریان عمومی را در سطح کشور ایجاد و گزارش‌های این اقدامات را ارائه کند. باید احساس شود که جریان اصلی دغدغه‌مند جریان انقلابی است.
انتهای پیام
captcha