کمک بیش از یک میلیارد ریالی گیلانی‌ها به سیل‌زدگان
کد خبر: 3801868
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

کمک بیش از یک میلیارد ریالی گیلانی‌ها به سیل‌زدگان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: یک میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال توسط مردم نوع‌دوست گیلان جهت کمک به سیل‌زدگان جمع‌آوری و به حساب جمعیت هلال‌احمر واریز شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، مهدی ولی‌پور، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان، امروز، 19 فروردین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با آغاز بارندگی و سیل و نیاز مردم مناطق آسیب دیده به کمک رسانی، جمعیت هلال احمر استان همگام با سراسر کشور اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نوع دوست و خیر در محل استقرار چادرهای هلال احمر، محل برگزاری نماز جمعه و شعب و خانه‌های هلال کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیارد و 350 میلیون ریال توسط هلال احمر گیلان جمع آوری شده، افزود: سه محموله کمک توسط هلال احمر استان شامل ۱۵ تن مواد غذایی و اعزام دو دستگاه قایق موتوری و یکصد تن مواد غذایی و لوازم خانگی با مشارکت سپاه بهزیستی، کمیته امداد، آستان قدس رضوی و مدیریت بحران استانداری به استان گلستان ارسال شد و ۵۰ بسته ۷۲ ساعته غذایی نیز با بالگرد و یک تیم سه نفره به استان لرستان اعزام شد.

ولی‌پور با بیان اینکه جمع آوری کمک‌های مردمی در شعب و خانه‌های هلال ادامه دارد، گفت: مردم نیکوکار استان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب 99999 نزد بانک‌های سراسر کشور و شماره کارت 6104337999999996 یا به شماره حساب‌های استانی جمعیت هلال احمر واریز کنند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان اظهار کرد: خیرین و نیکوکاران جهت سهولت می‌توانند با کد دستوری #112*780* از طریق تلفن همراه هدایای نقدی خود را واریز کنند.

وی همچنین تاکید کرد: کمک‌های غیرنقدی مورد نیاز مردم سیل زده شامل اقلام بهداشتی (مایع دستشویی، صابون، مایع ظرفشویی، ست بهداشتی و لباس) مواد غذایی (آب معدنی، برنج، روغن، حبوبات، قند و شکر، رب و چای، خرما و کنسروجات و کمپوت)، اقلام زیستی و انواع وسایل گرمایشی، پتو، فرش و زیرانداز است.

ولی‌پور گفت: کمک‌های مردمی گیلان از طرق مختلف به حساب های سراسری هلال احمر واریز شده که یقینا بیش از مبلغ مذکور است و مبلغ یک میلیارد و 350 میلیون ریال شامل کمک‌های جمع آوری شده از صندوق‌ها و فیش‌های واریزی مردمی که به جمعیت هلال احمر ارائه شده است.

انتهای پیام

captcha