ارسال ۱۰ دستگاه کامیون از قم به مناطق سیل‌زده لرستان/ پرهیز از سیاسی‌کاری در ارائه خدمات
کد خبر: 3801873
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

ارسال ۱۰ دستگاه کامیون از قم به مناطق سیل‌زده لرستان/ پرهیز از سیاسی‌کاری در ارائه خدمات

گروه فرهنگی ــ رئیس ستاد پشتیبانی مردمی قم از مناطق سیل‌زده با بیان اینکه ۱۰ دستگاه کامیون لوازم ضروری به لرستان اعزام شده است، گفت: این کار مردمی است و هیچ گرایش سیاسی در این مسئله وجود ندارد.

گرایش سیاسی در ستادمردمی کمک به سیل‌زدگان وجود ندارد/ارسال ده‌ دستگاه کامیون لوازم ضروری به مناطق سیل‌زدهبه گزارش ایکنا از قم، محمود پارچه‌باف، رئیس ستاد پشتیبانی مردمی قم از مناطق سیل‌زده امروز، 19 فروردین ماه در نشست خبری ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بیان کرد: در پی حوادث سیلی که اتفاق افتاد همه نهادها و مؤسسات مردمی و مواکب برآن شدیم جلسه‌ای جهت متمرکز کردن فعالیت‌های مردمی و مؤسسات دولتی در راستای کمک به سیل‌زدگان تشکیل دهیم.

وی افزود: قم متکلف کمک‌رسانی به استان لرستان و محله دره‌چینی شده‌است و در صورت نیاز برای کمک‌رسانی به خوزستان نیز اعلام آمادگی خواهیم کرد، همه نهادها به میدان آمده‌اند و همدل و در کنار یکدیگر کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده انجام می‌شود.

پارچه‌باف اظهار کرد: اعزام نیروهای جهادی، طلاب و خادمین حرم بانوی کرامت، دانشجویان، کاروان روانشناسی، کاروان تخصصی کودک و نوجوان و ارسال اقلام فرهنگی به مناطق سیل زده از جمله اقدامات فرهنگی این نهاد مردمی است.

وی ادامه داد: روز شنبه 24 فروردین ماه جشن گلریزان در میدان آستانه از 21 تا 23 شب با حضور مسئولین و ائمه جمعه استانی برگزار می‌شود که این فعالیت‌ها با هدف کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده انجام می‌شود.

رئیس ستاد پشتیبانی مردمی قم از مناطق سیل‌زده بیان کرد: ده دستگاه کامیون شامل لوازم غذایی، فرش و موکت، لباس نو، کفش، آب آشامیدنی و مواد خشک برای طبخ 40 هزار غذا در قالب کمک‌های حرم حضرت معصومه(س) و تولیت آستان بانوی کرامت به مناطق سیل‌زده ارسال شده‌است.

وی با اشاره به این‌که کمیته امداد امام خمینی(ره) 100میلیون تومان موکت خریداری کرده و به مناطق سیل‌زده ارسال کرده‌است، گفت: 850 میلیون تومان کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک‌رسانی کرده که بخشی از هزینه را در قالب 500 بسته مواد غذایی شامل برنج، خرما، حبوبات، مواد شوینده و لوازم بهداشتی که هر بسته به ارزش 125 هزار تومان است به مناطق سیل‌زده ارسال کرده‌اند.

رئیس ستاد پشتیبانی مردم قم از مناطق سیل‌زده بیان کرد: کارکنان بانک ملی قم یک روز حقوق خود را که بالغ بر یک میلیارد ریال است، صرف خرید لوازم بهداشتی و شوینده برای مناطق سیل‌زده کردند، مساجد و پایگاه‌ها محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی است و تمام کمک‌های مردمی با هماهنگی نمایندگان استاندار، سپاه پاسداران و کمیته امداد که در مناطق سیل‌زده حضور دارند، ارسال می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تمامی نهادها از جمله کمیته امداد، هلال احمر، بسیج، فعالان اقتصادی، اصناف و اتحادیه‌ها و.. در صحنه حضور دارند، بیان کرد: روز شنبه با مراجع عظام مکارم شیرازی، علوی گرگانی، صافی گلپایگانی و سبحانی دیدار داشتیم و ضمن بر کمک‌رسانی مردم قم در صحنه توصیه کردند که ترجیحا مردم کمک نقدی ارسال کنند تا لوازم موردنیاز توسط نهادهای کمک‌رسانی خریداری شود.

وی با بیان این‌که گروه‌های زیادی از طلاب و مردم برای اعزام به منطقه به ما مراجعه کردند؛ لذا ما فضای مناطق را برای اعزام آن‌ها بررسی خواهیم کرد، اظهار کرد: روز جمعه ده هزار پرس غذای پخته به صورت فریز شده به202 روستا در منطقه چگینی استان لرستان دچار سیب سیل شده‌است، ارسال شد تا هر زمان که نیاز است از این غذا استفاده کنند.

وی یادآور شد: انواع کفش‌ها و دمپایی، پوشاک نو، ماکارونی، فرش و موکت تهیه شده‌ است و به مناطق ارسال شد و درحال حاضر ادواتی مانند لجن‌کش‌ها برای پاک‌سازی و جمع‌آوری گل و لای در معابر بسیار نیاز است که در دراز مدت مردم همت کنند تا این اقلام تهیه و ارسال شود.

پارچه‌باف با اشاره به این‌که حدود 70 روستا در منطقه چگینی دچار آب گرفتگی شدند، تأکید کرد: این ستاد به عنوان ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان کمک‌های مردمی را به شماره حساب بانک ملی 0109095757006 دریافت و مستقیم به مناطق سیل‌زده ارسال می‌کند.

وی تأکید کرد: رسالت یک ستاد مردمی بازسازی مناطق سیل‌زده‌است و هیچ گرایش سیاسی در این کار وجود ندارد.

پارچه باف در پاسخ به سؤال ایکنا در مورد اینکه آیا ستاد مردمی فعالیت مستمری خواهد داشت یا اینکه مقطعی است تصریح کرد: بنای ما بر استمرار فعالییت و ایجاد موج در برهه‌های مختلف و ماه‌های آینده است اگرچه حوادث غیرمترقبه بودجه تعیین شده دارد که اخیرا از سوی مجلس افزایش یافت.

وی تاکید کرد: یکسری کارها زمانبر است ولی بنای ما بر این است که ستاد تقویت شود و همه فعالان اقتصادی و شخصیت ها و نهادها را برای این کار دخیل کرده‌ایم تا استمرار داشته باشد و مسئله فراموش نشود.

انتهای پیام

captcha