ماه شعبان تمرین سکوت برای اندیشیدن در خویش است
کد خبر: 3801900
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

ماه شعبان تمرین سکوت برای اندیشیدن در خویش است

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک گفت: از جمله اعمالی که در ماه شعبان به آن سفارش شده تمرین سکوت برای اندیشیدن در خویش است.

ماه شعبان؛ تمرین سکوت برای اندیشیدن در خویش است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی سیریک، حجت‌الاسلام علی جعفری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک، دوشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه ضمن تأکید بر استفاده حداکثری معنوی از ماه معظم شعبان اظهار کرد: شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت سید انبیاء صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَآله منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌کرد و مى‌فرمود شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد، بهشت برای او واجب می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک با اشاره به حدیث شریفی از پیامبر‌(ص) درباره ماه شعبان‌المعظم تصریح کرد: رسول خدا محمد مصطفی‌(ص) می‌فرماید شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است، حاملان عرش آن را بزرگ می‌شمارند و حق آن را می‌شناسند، آن ماهی است که در آن همچون ماه رمضان، روزی بندگان زیاد می‌شود.
جعفری اظهار کرد: بنا بر آنچه در حدیثی دیگر که در وسایل الشیعه به آن اشاره شده، ماه شعبان، ماهی است که: در هر پنجشنبه آن، آسمان‌ها زینت بسته می‌شود و فرشتگان به دعا می‌پردازند که پروردگارا! آن‌کس را که در این ایام روزه بدارد، ببخشای و دعایش را اجابت فرماید.
وی تأکید کرد: از روایات مستفاد مى‌شود که بهترین دعا‌ها و ذکر‌ها در این ماه استغفار است و هر که هر روز از این ماه هفتاد مرتبه استغفار کند مثل آن است که هفتاد هزار در ماه‌هاى دیگر استغفار کند.
حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: ازجمله اعمالی که در ماه شعبان به آن سفارش شده تمرین سکوت برای اندیشیدن در خویش است و آماده شدن برای بهره برداری بهتر از ماه رمضان و یکی دیگراز اعمال مناجات است.
وی ادامه داد: یکی از کار‌هایی که بزرگان و پیشوایان دین در این ماه انجام می‌دادند، مناجات با رب الارباب است، ازجمله مناجات‌ها، مناجات معروف «شعبانیه» است که از امیرالمؤمنین و فرزندان او است که در ماه شعبان می‌خواندند و آن مناجاتی است که برای اهلش عزیز و گرامی است.
این مقام مسئول در پایان با تاکید بر اینکه در مناجات علوم سرشاری در کیفیت معامله بنده با خدای متعال است، گفت: مناجات اظهار ادب در طریق معرفت حق و سؤال و دعا و استغفار نسبت به خدا بیان شده و دلالت صریح و روشن در معنای قرب و لقای خداوند است که به آن وسیله شبهات انسان‌ها را برطرف می‌کند.
انتهای پیام

captcha