تداوم فعالیت تیم‌های پزشكی در منطقه سیل‌زده شیراز
کد خبر: 3801993
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
كشاورزی مطرح كرد:

تداوم فعالیت تیم‌های پزشكی در منطقه سیل‌زده شیراز

گروه اجتماعی ـ معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه در هنگام سیل در منطقه سعدی، 6 تیم پزشكی به درب منازل این منطقه مراجعه می‌كردند، گفت: در روزهای بعد فعالیت تیم‌های پزشكی در مركز جامع سلامت منطقه ادامه یافته است.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالخالق كشاورزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 19 فروردین‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینكه تمام كادر هیئت رئیسه دانشگاه در ساعات اولیه بروز سیل حضور داشتند، گفت: هیچ‌كدام از تیم هیئت رئیسه و كادر بیمارستان‌ها نیز در ایام سیل از بیمارستان‌ها خارج نشدند.
وی با بیان اینكه تیم پزشكی به‌همت بسیج جامعه پزشكی و مركز جامع سلامت و دانشگاه در هنگام سیل در منطقه سعدی حضور داشتند، به طوری كه 6 اكیپ پزشكی به درب منازل مراجعه می‌كردند، گفت: در روزهای اول سه تیم پزشكی در منطقه حضور داشتند اما در روزهای بعد با توجه به دسترسی مردم به مركز جامع سلامت آسان بود، دیگر نیازی به اعزام تیم پزشكی نبود و تیم پزشكی ما در حسینیه امام صادق(ع) مستقر شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز، حجم ارائه خدمات سلامت به مصدومان این سانحه را حاصل همکاری‌های مشترک و تعامل مثبت حوزه درمان، بسیج جامعه پزشکی، مراکز خدمات جامع سلامت و دیگر معاونت‌ها و بخش‌های دانشگاه دانست که در ایام تعطیل نیز برای خدمات‌رسانی، حضور به موقعی داشتند.
کشاورزی از خدمات‌رسانی به بیش از ۱۶۷ هزار مراجعه به اورژانس بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام نوروز ۹۸و انجام چهار هزار و ۲۴۰ مورد جراحی خبر داد و گفت: با توجه به اعزام ۱۱۰ پزشک متخصص به شهرستان‌های فارس در دی ماه ۹۷ و تقویت توانمندی‌ها در زمینه ارائه خدمات تخصصی، امسال با ۱۲ درصد کاهش اعزام به مرکز استان مواجه بودیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به یکی دیگر از دستاوردهای امسال ستاد تسهیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: با توجه به بررسی آمارها در سا‌ های گذشته و برآورد بیشترین حجم مراجعه به بیمارستان‌ها در خدمات سرپایی، امسال تمهیدی اندیشیده شد تا دو درمانگاه بزرگ شهید مطهری و امام رضا(ع) با حضور متخصصان و اساتید رشته های مختلف، همچنین خدمات رسانی در زمینه رادیولوژی و آزمایشگاه، در طول ایام نوروز نیز فعال باشد.
کشاورزی اضافه کرد: در شهرستان‌ها نیز با فعال کردن درمانگاه‌های تخصصی، تلاش شد تا از حجم مراجعان سرپایی به بیمارستان‌ها کاسته شده و همین امر در بهبود روند کیفی خدمات رسانی موثر واقع شد.
وی همچنین کاهش ۲۰ درصدی اعزام مصدومان سوانح ترافیکی به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه را از دیگر دستاوردهای مثبت نوروز امسال برشمرد و در این زمینه از تلاش نیروهای اورژانس در ارئه خدمات پیش بیمارستانی تقدیر کرد.
۲۰۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، دیگر آماری بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به اصحاب رسانه اعلام کرد.
کشاورزی یادآور شد: با تعامل مثبت دو بخش بهداشت و درمان و پیگیری سلامت مادران باردار پرخطر، امسال در ایام نوروز، موردی از مرگ مادری در این گروه آسیب پذیر در استان فارس رخ نداد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز در پایان گفت: تا پایان خردادماه امسال نیز به یار یخدا بحث پرونده الكترنیك در استان عملیاتی خواهد شد.
انتهای پیام

captcha