فلسفه انتساب پاسداران به امام حسین(ع)
کد خبر: 3802050
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

فلسفه انتساب پاسداران به امام حسین(ع)

گروه معارف ــ معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی با اشاره به نام‌گذاری روز ولادت امام حسین(ع) با عنوان روز پاسدار، اظهار کرد: پیام مهم این نام‌گذاری، لزوم پیروی پاسداران از راه امام حسین(ع) است که جان خود و عزیزانش را برای زنده نگاه داشتن اسلام فدا کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد ناصری، معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: وجود مقدس امام حسین(ع) در روز سوم سال چهارم بعد از هجرت به دنیا آمد و عمر بابرکت ایشان به چند دوره تقسیم می‌شود که 6 سال کودکی ایشان در محضر پیامبر(ص) سپری شد، 30 سال در کنار پدر بزرگوارشان امام علی(ع) بودند، 10 سال از عمر با برکت ایشان در کنار برادرشان امام حسن(ع) گذشت و دوران امامت ایشان نیز تا زمان شهادت، 11 سال به طول انجامید.

وی با اشاره به داستان «فطرس ملک» با استناد به برخی روایات، تصریح کرد: فطرس فرشته‏‌ای بود که یک‌بار در اجرای فرمان الهی کوتاهی کرد و به جرم این نافرمانی، پر و بالش سوخت و به سرزمینی دور تبعید شد در زمان تولد امام حسین(ع)، فطرس ملک با وساطت جبرئیل(ع) و برای عرض تبریک به محضر پیامبر(ص) راه یافت و نقل است که این ملک مغضوب درگاه الهی، به امر پیامبر(ص)، بالش را به پیکر مبارک پاك امام حسین(ع) مالید و سلامتش را باز یافت.

فضیلت زیارت امام حسین(ع)
‌ناصری با تأکید بر فضیلت زیارت امام حسین(ع)، یادآوری کرد: در حدیثی از این امام بزرگوار آمده کسی که در زمان حیاتش مرا زیارت کند از برکات دنیوی فراوان و شفاعت من در آخرت بهره‌مند خواهد شد.

وی با استناد به کتاب «المراقبات» میرزاجواد آقاملکی در خصوص ایام پرفضیلت زیارت امام حسین(ع)، گفت: شب و روز جمعه، روز دوشنبه، روزهای اول، میانی و آخر ماه‌های قمری، روز عاشورا، اول و نیمه ماه مبارک رجب، تمام روزهای ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر، روز عرفه، عید قربان و روز مباهله(۲۴ ذی‌الحجه) به قرائت زیارت عاشورای معروفه و غیر معروفه تأکید فراوان شده است.

این کارشناس مذهبی در خصوص استجابت قطعی و سریع دعا در زیر قبه این امام معصوم، تأکید کرد: بنابر روایات، خداوند در ازای شهادت جانگداز امام حسین(ع) و مظلومیت خاندان بزرگوارشان، چهار فضیلت را به ایشان عطا فرمود: نخست اینکه، در خاک مرقد آن بزرگوار شفا قرار داد، دوم ، اجابت دعا را در قبه و کنار قبر شریف او قرار داد، سوم، امامان معصوم(ع) را از نسل پاک او برگزید و چهارم آنکه روز‌های زیارت زائران مرقدش را، از عمر آنان به حساب نمی‌آورد.

‌ناصری با استناد به سخن آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی، بیان کرد: هر جا مجلسی برای عزای امام حسین(ع) برپا شود، همان جا قبه امام حسین(ع) است و علمای دینی بر این نکته صحه گذاشته‌اند که قبة‌الحسین تنها محدود به مرقد شریف آن حضرت نیست.

فلسفه انتساب پاسداران به امام حسین(ع)
معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی با اشاره به نام‌گذاری روز ولادت امام حسین(ع) با عنوان روز پاسدار، ادامه داد: پیام مهم این نام‌گذاری، لزوم پیروی پاسداران از راه امام حسین(ع) است که جان خود و عزیزانش را برای زنده نگاه داشتن اسلام فدا کرد.

ناصری تصریح کرد: اگر حرکت امام حسین(ع) و اصحاب و خاندان ایشان در واقعه کربلا شکل نمی‌گرفت، امروز دیگر اثری از دین در جوامع بشری یافت نمی‌شد و اسلام و قرآن در همان سال‌ها از مسیر اصلی خارج می‌شدند، ضمن اینکه با شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و همرزمان ایشان، پرچم پاسداری از اسلام به دست اهل بیت(ع) و بازماندگان این امام بزرگوار سپرده شد.

وی با تأکید بر اینکه پاسداران انقلاب ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) به‌عنوان مصباح‌الهدی و سفینة‌النجاه، هستند، خاطرنشان کرد: امروز پاسداران انقلاب اسلامی به تأسی از حضرت سیدالشهدا(ع) و با فرهنگ شهادت و معنویت، سربازان  این انقلاب حسینی و پاسدار حرمت خون شهیدان هستند که پستی و ذلت را نمی‌پذیرند و از ارزش‌های اسلام و قرآن با جان و دل حراست می‌کنند، همچنان‌که در هشت سال دفاع مقدس شاهد قهرمانی و جان‌فشانی پاسداران بودیم.

انتهای پیام

captcha