امام حسین(ع)؛ آیینه تمام‌نمای ایثار و فداکاری
کد خبر: 3802072
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

امام حسین(ع)؛ آیینه تمام‌نمای ایثار و فداکاری

گروه معارف ــ رئیس شورای هیئت مذهبی خرم‌دره گفت: امام حسین(ع) آیینه تمام‌نمای ایثار و فداکاری است و از زندگی ایشان باید درس ظلم‌ستیزی، عبودیت، سخاوت، جوانمردی، ارزش‌گرایی و انس با قرآن و تکریم انسان را فراگرفت.

امام حسین(ع) آیینه تمام نمای ایثار و فداکاری/جوانمردی و ارزش‌گرایی؛ درس‌های بزرگ زندگی امام سوم شیعیانحمدالله مرادی، رئیس شورای هیئت مذهبی شهرستان خرم‌‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با ببان اینکه امام حسین(ع) امام سوم شیعیان، شهید کربلا و ملقب به ثارالله است که نهضت عاشورا بر محور فداکاری و جان‌فشانی آن حضرت شکل گرفت، گفت: سرور و سالار شهیدان تاریخ بشری را پر از حماسه و ایثار کرد و درس آزادگی و عزت به انسان‌ها آموخته و با تقدیم خون خویش در کربلا درخت اسلام را آبیاری و مسلمانان را بیدار ساخت.
وی بیان کرد: از ولادت حسين بن على(ع) كه در سال چهارم هجرت بود تا رحلت رسول‌الله (ص) كه شش سال و چند ماه بعد اتفاق افتاد مردم از اظهار محبت و لطفى كه پيامبر راستين اسلام (ص) درباره حسين(ع) ابراز می‌کرد به بزرگوارى و مقام شامخ پيشواى سوم آگاه شدند.
مرادی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) یکی از این اسوه‌های کامل و الگوهای همه جانبه برای جامعه‌امروز به ویژه جوانان است، تصریح کرد:؛ آنچه از حضرتش باید  آموخت، نه تنها درس حماسه و جهاد و ظلم‌ستیزی، که درس عبودیت، سخاوت، جوانمردی، ارزش‌گرایی و انس با قرآن و تکریم انسان است.
رئیس شورای هیئت مذهبی شهرستان خرم‌‌دره تاکید کرد: از برجسته‌ترین جنبه‌های شخصیت سیدالشهدا، محبت پروردگار و دلدادگی او به خداوند و امر و رضای اوست.
این مسئول با اشاره به علاقه وافر امام حسین(ع) به نماز و با بیان اینکه یکی از جنبه‌های فرهنگی این قیام، احیای نماز است، گفت: اجازه گرفتن امام‌حسین(ع) در وسط جنگ برای اقامه نماز در نهضت کربلا بسیار بارز است و یکی از سرفصل‌های مهم آن به حساب می‌آید.
وی با تاکید بر اینکه به برکت ایثارگری امام حسین(ع) روح قیام عاشورا در همه جای جهان جاری شده است، گفت: عاشورا امروز دیگر مکتبی منحصر به ایران و کشورهای شیعه نیست از منطقه ما گرفته تا آفریقا و قلب اروپا و آمریکا نام حسین(ع) شنیده می‌شود.
مرادی خاطر نشان کرد: جلوه زیبای جهانی شدن فرهنگ عاشورایی را طی سال‌های اخیر در راهپیمایی عظیم اربعین می‌توان به طور عینی دید؛ آدم‌هایی با ملیت‌ها و زبان‌های مختلف، از ایران، عراق، افغانستان، سوئد، آمریکا، کانادا و ...همه دل‌هایشان یکی می‌شود و به سوی یک هدف حرکت می‌کنند این‌ها همه نشان می‌دهد که عاشورا، حالا دیگر یک مکتب انقلابی و مبارزاتی جهانی است که می‌تواند همه رهایی‌طلب‌ها و عدالتخواهان دنیا را به هم پیوند دهد و شبکه بین‌المللی مقاومت را ایجاد کند.
مرادی از برگزاری جشن‌های مختلف در شهرستان به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین(ع) خبر داد و تصریح کرد: اکثر  مساجد و هیئت مذهبی شهرستان میزبان جشن‌های اعیاد شعبانیه خواهند بود.
انتهای پیام
captcha