برگزاری ۲۲ برنامه همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3802138
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

برگزاری ۲۲ برنامه همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی

گروه فرهنگی - رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ویژه برنامه شمع‌های جاودانه همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در استان برگزار خواهد شد، گفت: در مجموع ۲۲ عنوان برنامه طی این هفته در استان برگزار خواهد شد.

برگزاری ۲۲ برنامه همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، احد هوشمند قره‌باغ، رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲۰ فروردین ماه، در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی، در تشریح فعالیت‌های این حوزه در سه بعد فرهنگی، آموزشی و مالی در سال گذشته اظهار کرد: در سال ۹۷ نزدیک به ۹۴ عنوان برنامه فرهنگی با ۳۰۸ اجرا داشتیم و حدود ۲ میلیون و ۴۶۳ هزار نفر در این برنامه‌ها حضور یافتند و ۲۱۸ اثر تولیدی در تمام بخش‌های هنری داشتیم.
وی با اشاره به اینکه تعداد هنرمندان دخیل در برنامه‌ها ۳۱۴۳ نفر بوده و حدود ۲۱۰ هنرمند نیز تجلیل شده‌اند، ادامه داد: حوزه هنری در حوزه فعالیت‌های آموزشی که یکی از ارکان اساسی حوزه هنری است، در امر آموزش و استعدادیابی فعالیت می‌کند و ۱۶ دوره آموزشی برگزار شد و در سلماس، نقده، چایپاره و ارومیه برنامه‌های هنری در زمینه آموزش دنبال می‌شدند.
هوشمند قره‌باغ در رابطه با برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی با شهادت سید شهیدان قلم، شهید مرتضی آوینی آغاز می‌شود و ویژه برنامه‌های یادهای آشنا به‌منظور تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا در محل باغ رضوان ارومیه برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: ویژه برنامه شمع‌های جاودانه که همان دیدار با خانواده معزز شهداست، نیز طی این هفته برگزار خواهد شد و جشن هنر انقلاب و تقدیر از ۵ هنرمند نیز از دیگر برنامه‌های این هفته به‌شمار می‌رود و برگزاری نمایشگاه تجسمی با موضوع روزی حلال، کالاهای ایرانی، کارآفرینی و همه‌مسئولی نیز از جمله برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان است.
رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ویژه برنامه دریچه نیز با عنوان اکران ۱۰ فیلم کوتاه تولید هنرمندان استانی نیز در این هفته برگزار خواهد شد، بیان کرد: پروژه ضرب‌المثل‌های ترکی نیز به مرحله سرانجام رسیده و در این هفته مرحله نهایی آن را رقم خواهیم زد و همچنین برنامه تخصصی بسیج هنرمندان با عنوان گام دوم انقلاب اسلامی به صورت همایشی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha