هراس آمریکا از شعار «هیهات من‌ الذله» مکتب حسین(ع) است
کد خبر: 3802237
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

هراس آمریکا از شعار «هیهات من‌ الذله» مکتب حسین(ع) است

گروه اجتماعی ــ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندرانزلی گفت: هیئت سکولاری که فقط به عزاداری بپردازد ولی در عمل راه عدالتخواهی حسین(ع) را سرلوحه کار خود قرار ندهد از نظر آمریکا خطری ندارد این در حالی است که راه حسین(ع) راه بیداری است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام عمار عمارلو، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندرانزلی شامگاه گذشته، ۱۹ فروردین در مراسم جشن میلاد امام حسین(ع) که در مهدیه بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین(ع) در سوم شعبان سال چهارم هجری به دنیا آمد و و بسیاری از افراد امشب از در خانه این امام عیدی می‌گیرند و بهتر است یکی از این خواسته‌ها، فرج امام زمان (عج) باشد.

وی با بیان اینکه صدقه و عقیقه از جمله کارهایی بود که پیامبر اکرم(ص) بعد از تولد امام حسین(ع) انجام داد، افزود: ابتدای تولد امام حسین(ع)، پیامبر اکرم(ص) دستور دادند موهای سر مبارک نوزاد را تراشیدند و به امام علی(ع) فرمودند هم وزن آن به فقرا و به عنوان صدقه، نقره هدیه بدهند که هم اکنون نیز یکی از سنت‌هایی که مورد توجه علما و فقها قرار دارد همین رسم است.

حجت‌الاسلام عمارلو افزود: دومین کاری که در بدو تولد امام حسین(ع)، رسول ختمی مرتبط انجام دادند سنت عقیقه بود که گوسفندی را به نیت عقیقه آن فرزند ذبح کردند و بهتر است در هنگام این کار دعای مربوطه را خوانده و والدین کودک از گوشت قربانی استفاده نکنند و گوشت قربانی بین فقرا تقسیم شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه امام حسین(ع) ۷ سال از عمر مبارک خود را در دامان پیامبر اکرم(ص) بزرگ شد و ادب را از ایشان آموختند و اولین بار در کلام عرب شخصی که نام او حسین قرار داده شد امام سوم شیعیان است.

وی با تاکید بر اینکه در باب کرامات امام حسین(ع) ساعت‌ها می‌توان صحبت کرد، افزود: علاوه بر این شیعه اعتقاد به حسین زنده دارد زیرا به شعار «کل یوم عاشورا کل ارض کربلا» باور داریم.

حجت‌الاسلام عمارلو تصریح کرد: شفا و کرامت امام حسین(ع) عزیز است اما آن حسینی که درس زندگی به ما می‌دهد همان است که سربند هیهات من الذله بر سر او می‌درخشد و همان حسینی است که در دنیای امروز آمریکا از مشی او هراس دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه یزید با معنویت حسین(ع) مشکلی نداشت، تاکید کرد: یزید با عدالت‌خواهی و هیهات من الذله حسین مشکل داشت و درسی که ما باید از راه حسینی بگیریم درس ایستادگی است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با هیات سکولار کاری ندارد، گفت: هیاتی که فقط به عزاداری بپردازد ولی در عمل راه عدالتخواهی حسین(ع) را سرلوحه کار خود قرار ندهد از نظر آمریکا خطری ندارد این در حالی است که راه حسین(ع) راه بیداری است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه راه یزید راه خفت و خواری است، تصریح کرد: یزید به جای رسیدگی به امور جامعه مسلمین در فکر خوشگذرانی بود و امروز باید دید چه کسانی دل در گرو راه حسین(ع) دارند و چه کسانی دل در پی عیاشی‌های یزیدگونه بسته‌اند.

حجت‌الاسلام عمارلو با اشاره به آیه مبارکه «إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا»؛ «ما راه را به او نشان داديم خواه شاكر باشد و پذيرا گردد يا ناسپاس»، گفت: خداوند متعال راه را برای سعادت بشر مشخص کرده و ما نباید از مسیر سعادت گمراه شویم و امشب شب میلاد آقایی است که درس هیهات من الذله را به ما داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندرانزلی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم در ماه مبارک رمضان ظرف وجودی دل ما پر از باران رحمت الهی شود فتح‌الفتوح آن درک شب‌های شعبان است به‌ویژه اعیادی که در این ماه قرار دارند تا با تاسی به مسیر ائمه اطهار قدم در راه سعادت بگذاریم.

انتهای پیام

captcha