فضای مسجد در اختیار متولیان آموزش قرآن قرار گیرد
کد خبر: 3802251
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۷

فضای مسجد در اختیار متولیان آموزش قرآن قرار گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر خانه قرآن امیرالمؤمنین بروجن گفت: در صورت وجود یک قانون الزام‌آور برای هیأت امنا و متولیان مساجد جهت در اختیار گذاشتن فضای مسجد برای آموزش قرآن، بخش مهمی از مشکلات خانه‌های قرآن و مؤسسات مراکز فعال قرآنی برطرف خواهد شد.

مرضیه مؤید، مدیر خانه قرآن امیرالمؤمنین بروجن، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، در تشریح فعالیت‌های این خانه قرآنی، اظهار کرد: خانه قرآن امیرالمؤمنین بروجن در سال 1393 با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت خود را در زمینه آموزش قرآن به علاقمندان آغاز کرد.
وی با اشاره به رشته‌های آموزشی ارائه شده در این خانه قرآنی، افزود: آموزش‌ها در زمینه روخوانی و روان‌خوانی سطوح 1، 2 و 3، تجوید و حفظ جزء 30 برای کودکان ارائه می‌شود و آموزش حفظ کل برای بزرگسالان نیز از 3 سال گذشته آغاز شده است.
مؤید در خصوص دیگر فعالیت‌های قرآنی خانه قرآن امیرالمؤنین(ع)، اضافه کرد: مدت دو سال است که آموزش تفسیر قرآن به‌صورت خیریه در این خانه قرآن به علاقمندان ارائه می‌شود، ضمن اینکه قرآن‌آموزان در طرح‌های متنوع قرآنی از جمله طرح‌های بشارت صدا و سیما مشارکت فعالی دارند.
مدیر خانه قرآن امیرالمؤمنین بروجن ادامه داد: در همین راستا عده‌ای از نوجوانان علاقمند موفق به حفظ سوره‌های یاسین، ملک و واقعه شده‌اند و در سطح بزرگسالان نیز، خوشبختانه تعدادی از بانوان بروجنی به حفظ جزء 30 و سوره مبارکه طه نائل شدند.
وی با تأکید بر اینکه خدمات آموزشی این خانه قرآن فقط به دختران و بانوان شهر ارائه می‌شود، افزود: با این‌حال، سال گذشته و در فصل تابستان کلاس‌هایی جهت آموزش روخوانی و روان‌خوانی برای پسران خردسال برپا شد.
خانه قرآن امیرالمؤمنین در زمینه مربی خودکفاست
مؤید با اشاره به مربیان همکار در این خانه قرآن، بیان کرد: مربیانی که در حال حاضر با این خانه قرآنی همکاری می‌کنند از قرآن‌آموزان همین مجموعه بوده‌اند که با گذراندن دوره‌های تربیت مربی قرآن، امروز به صورت خیریه همکاری دارند و می‌توان گفت که خانه قرآن امیرالمؤمنین در زمینه مربی خودکفاست.
وی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی و سایر فعالیت‌های قرآنی و مذهبی خانه قرآن در مسجد و حسینیه امیرالمؤمنین بروجن انجام می‌شود، گفت: سه گروه در این مسجد در حال فعالیت هستند که همکاری تنگاتنگی با هم دارند و بسیج خواهران، دارالقرآن امیرالمؤمنین و گروه فرهنگی را شامل می‌شوند.
مدیر خانه قرآن امیرالمؤمنین بروجن در خصوص فعالیت‌های فرهنگی این خانه قرآنی، گفت: در راستای همکاری با گروه فرهنگی و بسیج خواهران، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی گوناگونی در مسجد و حسینیه امیرالمؤمنین برگزار می‌شود، ضمن اینکه کلاس‌های تفسیر قرآن نیز علاقمندان خودش را دارد.
وی تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از خانواده‌‌ها برای آموزش قرآن و انس و الفت فرزندشان با قرآن اهتمام لازم را ندارند و چه بسا هزینه‌های گزافی صرف آموزش موسیقی یا زبان خارجی فرزندشان متقبل می‌شوند حال آنکه در زمینه فراگیری قرآن به ندرت شاهد صرف این هزینه‌ها از سوی خانواده‌ها هستیم.
فضای مسجد در اختیار متولیان آموزش قرآن قرار گیرد
مؤید با اشاره به اینکه قانون لازم‌الاجرایی برای همکاری مساجد و مراکز قرآنی، جهت برپایی کلاس وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در صورت وجود یک قانون الزام‌آور برای هیأت امنا و متولیان مساجد جهت در اختیار گذاشتن فضای مسجد برای آموزش قرآن، بخش مهمی از مشکلات خانه‌های قرآن و مراکز فعال قرآنی برطرف خواهد شد.
یادآوری می‌شود، خانه قرآن امیرالمؤمنین بروجن، چهارمحال و بختیاری، واقع در الهیه، مسجد امیرالمؤمنین(ع) همواره پذیرای علاقمندان فراگیری قرآن است.

انتهای پیام

 

captcha