مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ استقبال ۲۰۰ هزار نفری از کمپین قرآنی «بخوان»
کد خبر: 3802319
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ استقبال ۲۰۰ هزار نفری از کمپین قرآنی «بخوان»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «استقبال ۲۰۰ هزار نفری از کمپین قرآنی «بخوان» در کشور» یکی از مهم‌ترین اخبار معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ استقبال ۲۰۰ هزار نفری از کمپین قرآنی «بخوان»

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تعداد 9 خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «اعلام اسامی هیئت داوران مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان» آورده است: سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان از صبح امروز باحضور نمایندگان کشورهای مختلف آغاز شد. در این دوره از رقابت‌ها هیئت داوران ۱۴ نفره متشکل از داوران ممتاز ایرانی و غیرایرانی محفوظات متسابقان را ارزیابی می‌کنند. در بخش صوت «فرشته نافذ کلام» از ایران و «لیلی عبدالامیر العلوجی» از عراق، در بخش لحن «فهمیه سادات موسوی نیا» از ایران و «بدریه حجی خضر محمد عبدلی» از کویت و در بخش وقف و ابتداء «معصومه آگاهی» از ایران اسلامی و «مریم بهجت» از لبنان رقابت‌ها را قضاوت می‌کنند.

همچنین، در بخش تجوید «محبوبه کاتب» از جمهوری اسلامی ایران و «معصومه احمد عبدالله مخلوق» از لبنان و در بخش حسن حفظ «مریم سعیدی» از ایران و «زینب موحد» از افغانستان در هیئت داوران حضور دارند. علاوه بر این، «نجمه شبانی» از ایران به عنوان استاد راهنما، «ایمان صحاف» از ایران به عنوان ناظر هیئت داوران و «الهام ماندگارمهر» از ایران به عنوان هادی حفاظ متسابقین را همراهی می‌کنند. سرپرستی هیئت داوران سومین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان نیز با «خیریه عچرش» از جمهوری اسلامی ایران است.
گفتنی است، سومین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان از ۲۰ تا ۲۳ فروردین‌ماه با حضور شرکت‌کنندگانی از ۲۶ کشور جهان در هتل هما برگزار می‌شود.

هشت خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «بهترین درس اخلاقی از سیره سیدالشهدا(ع)»، «اعلام نوبت تلاوت شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان»، « ۳ وظیفه اصلی منتظران/ مهدویت متصل به قرآن است»، «اثر جدید گروه محمد رسول‌الله(ص) باعنوان «اقتدار هسته‌ای» رونمایی شد+فیلم »، «عالم مدیون حسین (ع) است/ ثارالله(ع) باب نجات امت است»، «ساخت خانه مسکونی، خانه بهداشت و مدرسه با همت آیت‌الله نوری همدانی»، «تدارک گسترده نمایندگی آستان قدس رضوی در تهران برای سیل‌زدگان» و «ترتیل صفحه ۲۴ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز یکی از روزهای پرکار خود را پشت سر گذاشته و تا ساعت 14:30 تعداد چهارده خبر قرآنی و معارفی منتشر کرده است. در خبری با عنوان « برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) در شهر سیل زده پلدختر» در این صفحه آمده است: همین چند روز پیش بود که شهر پلدختر و روستاهای اطراف آن بر اثر بارش شدید باران و سیل خسارات زیادی دید و دل بسیاری از هموطنان کشورمان در عید نوروز غمگین و آزرده خاطر شد. خیلی از مردم شهر و روستاهای پلدختر در سیل اخیر همه زندگی خود را از دست دادند اما این وضعیت سبب نشده که این مردم روحیه خود را از دست بدهند و حتی در همین شرایط شب گذشته و در آستانه سالروز ولادت با سعادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) باز هم مردم عاشق و دلداده اهل بیت(ع) در شهر پلدختر اقدام به بزرگداشت این روز پر خیر و برکت کردند. دوشنبه شب جشن ولادت امام حسین(ع) در شهر سیل زده پلدختر توسط خادمان جهادی شهدا با حضور سردار حسن زاده فرمانده سپاه سیدالشهداء برگزار شد و حال و هوایی خاص به این شهر داد.

دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل «حبّ امام حسین(ع) جوامع بشری را آماده تشکیل تمدن اسلامی می‌کند»، «اعلام نوبت قرائت شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی بانوان»، «سروده‌هایی در مدح حضرت اباعبدالله»، «مناجات شعبانیه با صدای حاج علی قربانی + صوت»، «امام حسین(ع) چگونه فطرس را شفاعت کرد؟ »، «مولودی‌خوانی مجید بنی‌فاطمه در مدح حضرت سیدالشهداء »، «خداوند در چه صورتی چشم و گوش بنده خود می‌شود؟»، «اشک بر سیدالشهداء(ع) نشانه ایمان است»، «جایگاه ویژه خانواده در سیره رفتاری امام حسین(ع)»، «اگر شهید آوینی بود، چه می‌‌کرد؟ »، «گزارش تصویری از جشن میلاد امام حسین(ع) در کربلای معلّی»، «با جاذبه کربلا وارد عرصه مشاهدات ملکوتی شویم » و «مولودی‌خوانی کریمی در شب ولادت امام حسین(ع)» هستند.

ایرنا

چهار خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری شامل «سیل پویش های مردمی خراسان رضوی برای کمک به سیل‌زدگان»، «اختصاص نیمی از هزینه جشن نیمه شعبان مشهد به سیل زدگان»، «مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی منصوب شد» و «نمایش قدیمی ترین نسخه‌های انجیل در نیویورک» هستند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران تا این ساعت تعداد شش خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «استقبال ۲۰۰ هزار نفری از کمپین قرآنی «بخوان» در کشور» آورده است: محمد حمیدیادبیر کمپین قرآنی «بخوان» با اشاره به فعالیت کمپین قرآنی «بخوان» در کشور، اظهار کرد: هم میهنان می‌توانند تا پایان ایام برگزاری مسابقات یعنی ۲۵ فروردین، در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز و کرج در مسابقه بزرگ «بخوان» شرکت و یکی از برندگان ۳۶ تبلتی که به مناسبت سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهیه شده باشند. دو روش برای شرکت در مسابقه وجود دارد که مخاطبان می‌توانند یکی یا هر دو را امتحان کنند. راه اول این است در محل مسابقات در مصلای امام خمینی(ره) حاضر شوند و در قرعه‌کشی حضوری در سالن شرکت کنند و و راه دوم این است که به‌صورت مجازی و از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام در مسابقه شرکت کنند.

دبیر کمپین قرآنی «بخوان» از استقبال بی‌نظیر مردم از کمپین قرآنی «بخوان» در کشور خبر داد و گفت: این کمپین در ۳۲ نقطه کشور برپا شده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است. این کمپین در حرم امام رضا(ع) اول خیابان شیرازی، آستان مقدس امامزاده قیاس‌الدین مشهد، پل خواجو و میدان امام اصفهان، حرم مطهر حضرت معصومه(س) قم، آستان مقدس امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز، آستان مقدس امامزاده فضل‌الله شاهین البرز و مسجد نصیرالملک شیراز و در تهران در ایستگاه‌های مختلف مترو، میادین اصلی همانند انقلاب و بوستان‌هایی همچون ملت برپا شده است. وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر از طرح‌های قرآنی و پوستر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دیدن کردند، افزود: حدود ۱۰ هزار نفر در مسابقه اینستاگرامی قرآنی که با نام (quranpress) فعالیت می‌کند، شرکت کرده‌اند.
پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «امام حسین(ع)، پیشوای بزرگ انسانیت و آزادگی»، «چهار مرحله زندگی امام حسین(ع)»، «اجازه آیت‌الله جوادی آملی برای پرداخت ثلث سهمین مبارکین به سیل‌زدگان»، «امام حسین(ع) درصدد مهندسی رفتار انسان بود» و «اعلام نوبت قرائت شرکت کنندگان در مسابقات بین‌المللی بانوان» هستند.

مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت تعداد چهار خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «اختتامیه طرح ملی حفظ برگزار می‌شود» آورده است: مراسم اختتامیه طرح کلی حفظ قرآن کریم «بشارت» امروز سه‌شنبه ۲۰ فروردین ماه برگزار می‌شود. این مراسم با حضور حجت الاسلام حمید محمدی رئیس ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن و حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدرضا عاملی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود. این مراسم در مصلی تهران و در حاشیه برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برپا خواهد شد.
گفتنی است، «بشارت» طرحی که با محوریت حفظ جز ۳۰ قرآن و در قالب طرح تلویزیونی شبکه قرآن با عنوان «بشارت ۱۴۵۲» آغاز شد و در آن برای هرفصل تعدادی از سوره‌های جز ۳۰ قرآن انتخاب شد تا نهایتاً شرکت‌کنندگان بتوانند طی یک‌سال جز ۳۰ قرآن را حفظ کنند.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل « مسابقات بین‌المللی قرآن جلوه‌ای از آزادی واقعی و حضور زنان است»، «اعلام نوبت قرائت شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی بانوان» و « حضور هیئت داوران زبده در مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان» هستند.

ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، تا ساعت 15 امروز هیچ خبری منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه مربوط به روز گذشته است.

میزان

سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «به عنوان یک انسان باید از خودمان پاسداری کنیم»، «خداوند اگر خیر بنده‌ای را بخواهد چه می‌کند؟» و « دشمنان امام حسین(ع) کیستند؟» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان
9 خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، شامل «حدیث امام حسین(ع) درباره بخیل»، «کمک مسلمانان هند به مردم سیل‌زده ایران»، «ستاد هماهنگی و اجرایی کمک به سیل‌زدگان در سازمان اوقاف تشکیل شد»، «اعلام نوبت قرائت شرکت کنندگان در مسابقات بین‌المللی بانوان/نمایندگان ایران در نوبت نخست تلاوت می‌کنند»، «دعوت محمود کریمی برای کمک به سیل‌زدگان + صوت»، «انتصاب مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی»، «مرکز رسیدگی به امور مساجد، اقدام آمریکا در خصوص سپاه پاسداران را محکوم کرد»، «ویژگی‌ یاران امام حسین(ع) چه بود؟ + فیلم» و «اتفاقات عجیب هنگام میلاد امام حسین(ع)/ فرشته‌ای که به واسطه سیدالشهدا(ع) بخشیده شد» هستند.

کیهان

صفحه معارف روزنامه کیهان، امروز گزارشی با عنوان «آموزه‌هایی از مکتب اخلاقی امام حسين‌(ع)» منتشر کرده است که در بخشی از آن آمده است: امام حسین(ع) به عنوان نفس و جان پیامبر(ص)، سرمشق علمی و عملی انسان است و باید در مکتب انسان‌ساز وی زانوی تلمذ و از سنت و سیره آن حضرت‌(ع) آموخت و فلسفه و سبک زندگی اسلامی خود را شناخت و براساس آن رفتار و عمل کرد. با استفاده از اصول اخلاقی مکتب امام حسین(ع) می‌توان سبک زندگی اسلامی را تجربه کرد و از بسیاری از مشکلاتی که دامن‌گیر جامعه امروز است رهایی یافت؛ زیرا بسیاری از مشکلات رفتاری و نابهنجاری‌های اجتماعی در خانه و جامعه به اموری چون عدم توجه به تواضع و گرایش به تکبر و دروغ به جای صداقت، قطع رحم به جای صله رحم، خیانت به جای امانت، ظلم به جای عدالت و دشمنی به جای صلح و صفا و مانند آنها باز می‌گردد.

انتهای پیام

captcha