اجرای بالغ بر 90 عنوان برنامه ویژه نوروز 98 در یزد
کد خبر: 3802374
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

اجرای بالغ بر 90 عنوان برنامه ویژه نوروز 98 در یزد

گروه اجتماعی- رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: در ایام نوروز امسال بالغ بر 90 عنوان برنامه با بیش از 1400 اجرا در سطح شهر یزد برگزار شده است.

اجرای بالغ بر 90 عنوان برنامه ویژه نوروز 98 در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد با اشاره به اینکه بالغ بر 90 عنوان برنامه با بیش از 1400 اجرا در ایام نوروز صورت گرفته اظهار کرد: این برنامه‌ها از 25 اسفندماه 97 آغاز و تا 17 فرودین ماه 98 ادامه داشت.
ملازینلی ادامه داد: سرود خیابانی، موسیقی، مسابقات هیجانی و ورزشی با محوریت خانواده، استقرار حاجی فیروز در ورودی‌های شهر یزد، ایجاد ایستگاه‌های نقاشی و مجسمه گلی برای کودکان، رصد ستارگان و.. از جمله این برنامه‌هاست.

تجهیز نمازخانه‌ پارک‌های یزد
وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده و در راستای بهره‌مندی مردم و مسافران از مساجد در مسیرهای اصلی، این مساجد در این ایام به صورت شبانه روز دایر و مورد استفاده قرار گرفت.
ملازینلی افزود: همچنین نمازخانه تعدادی از پارک‌های شهر تجهیز و بهسازی شد و در مجموع فضای شهری برای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ یزد آماده شد.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به ایجاد رادیو مسافر در این ایام گفت: در این طرح با همکاری رادیو یزد مشخصاتی از مشاهیر و شهر یزد و همچنین آهنگ‌های مناطق مختلف یزد تهیه و در قالب سی دی به مسافران تقدیم شد تا در خودرو و در مدت حضور در یزد از آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: امسال برای اولین بار با همکاری تشکل‌های هنرمندان و تئاتر بیش از 25 اثر نمایشی به صورت خیابانی و پرفورمنس اجرا شد که البته این تعداد از بین 60 اثر انتخاب شده بود که در این نمایش‌ها روایاتی از اماکن باستانی و مشاهیر یزد اجرا شد، همچنین پرده خوانی و موسیقی زنده نیز از دیگر برنامه‌های نوروز 98 بود.

راه‌اندازی اتوبوس گردشگری برای اولین بار در یزد
ملازینلی گفت: در نوروز امسال برای اولین بار اتوبوس گردشگری راه اندای شد و مسافران به صورت رایگان از بافت تاریخی و سنتی یزد بازدید و توضیحاتی از طرف راهنمای گردشگر ارائه می‌شد و این مسیر گردشگری بحث گردشگری را تسهیل کرده بود که امیدواریم این طرح در سال آینده با گستردگی هر چه بیشتر اجرایی شود.
ملازینلی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه برخی برنامه‌های مورد انتقاد در اماکن گردشگری یزد اجرا شد گفت: این برنامه‌ها که گاها در فضای مجازی منعکس شد هیچ ارتباطی با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نداشت و همه برنامه‌های اجرا شده ما یک استند با آرم سازمان کنار آن بود.
وی ادامه داد: برنامه‌های عنوان شده به صورت خودجوش و توسط خود مردم گاها اجرا شده بود و هیچ مجوزی نداشت و برخی به صورت عمد یا غیرعمد به ما نسبت و به برخی از ارگان‌ها نیز اطلاعات غلطی داده شده بود که توضیحات لازم ارائه شد.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: سال گذشته با شعار بهار ترمه و ترنج برنامه‌ها اجرا شد و در نوروز 98 با توجه به ثبت جهانی شهر یزد با شعار «خشت خشت تا بهشت» کلیه برنامه‌های ما اجرا شد که تا پایان سال نیز این شعار برنامه‌های ما خواهد بود.
ملازینلی ادامه داد: بسیاری از شهرهای بزرگ که ساخته شده یا پایتخت کشور در دوره ای بودند یا پادشاهان در آن مستقر بودند که با زور و فشار پادشاهان ساخته شده ولی در یزد خشت خشت آن توسط مردم ایجاد شد و مردم خود این تمدن را آفریدند لذا این شعار بر این اساس انتخاب شد.

اجرای برنامه‌ها با شعار «خشت خشت تا بهشت» در یزد
وی افزود: یزدی‌ها هعمواره با خشت محبت، خشت مودت، خشت همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان، خشت اخلاق و منش زندگی کرده‌اند و همواره پیشینیان ما با این مرام و منش با یکدیگر رفتار کرده اند لذا ان شاءالله این سرمایه اجتماعی پررنگ تر شود.
ملازینلی ضمن تشکر از رسانه‌ها بیان کرد: رسانه‌های استان یزد همواره صداقت و امانت را رعایت کرده اند و فعالیت‌های انجام شده را به نحو شایسته ای به اطلاع مردم می‌رسانند و از همکاری و مساعدت همه رسانه ها با مجموعه این سازمان کمال تشکر را دارم.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در پاسخ به وضعیت پروژه‌های عمرانی این سازمان گفت: برنامه‌های زیادی پیش بینی شد اما بیش از 40 درصد آنها محقق نشد چون شهرداری یزد زمین و فضای مناسب برای پیاده سازی این پروژه‌ها ندارد، ان شاءالله برای سال جدید برنامه ریزی شد تا این پروژه‌ها در اماکنی که موجود است، اجرا شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال برای احداث نگارخانه قراردادی با اداره اوقاف استان به امضا رسید که سه آب آنبار در مناطق مختلف شهر یزد به این سازمان تحویل شد تا نورپردازی و آماده سازی صورت گیرد و سه نگارخانه در این اماکن ایجاد شود تا هم این آب انبارها احیا و هم سه نگارخانه جدید ایجاد شود.
ملازینلی گفت: ان شاءالله با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید شاهد بهتر شدن وضعیت اقتصادی خواهیم بود و ادامه فعالیت‌های عمرانی را به صورت ویژه تر خواهیم داشت.

یزد؛ فقیرترین وضعیت در زمینه اماکن هنری را دارد
وی بیان کرد: در زمینه اماکن هنری، شهر یزد در فقیرترین وضعیت ممکن قرار دارد و مقرر شد در مرحله اول و با اختصاص زمینی توسط مسکن و شهرسازی در روبروی بوستان پرستار سالن پلاتو احداث شود که در مرحله طراحی است. همچنین در زمینی واقع در بلوار فلسطین که البته کاربری فرهنگی مذهبی دارد در کنار احداث مسجد، نگارخانه ای نیز ساخته شود.
ملازینلی در پاسخ به این سوال که انتخاب کارهای اجرا شده هنری به چه صورت است گفت: از هنگامی که این جانب به سازمان آمده ام راه اندازی خانه هنرمندان البته با مشارکت و کمک خود هنرمندان در دستور کار قرار گرفت و متاسفانه برخی از گروه‌های هنری نتوانستند به هیات امنای واحد برسند و این کار ابتر ماند لذا در حال حاضر از اداره فرهنگ و ارشاد و همچنین تشکل‌های هنری شورای مشورتی تشکیل شده و در زمینه فیلم نامه، نمایش، موسیقی و تجسمی این شورا تشخیص می‌دهد که هر اجرا چگونه است و سپس انتخاب خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه قبلا برنامه مدون برای برنامه‌های اجرایی طول سال وجود نداشت و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد فقط پیمانکار بود بیان کرد: این سازمان همواره به چشم شاگرد همه نهادها بوده و البته افتخار می‌کنیم که در راستای اساسنامه سازمان و فعالیت‌های قانونی با دیگر ارگان‌ها همکاری داشته باشیم لذا مکاتبه ای صورت گرفت با همه این ارگان‌ها که در طول سال با ما همکاری دارند تا برنامه‌های خود را ارائه کنند، به جزء دو سازمان بقیه اعلام کردند لذا برنامه ریزی شد که در طول سال چه برنامه‌هایی و با مشارکت کدام ارگان یا سازمانی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha