دهمین دوره مسابقات قرآن جایزه کویت افتتاح شد
کد خبر: 3802397
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵

دهمین دوره مسابقات قرآن جایزه کویت افتتاح شد

گروه بین‌الملل ــ دهمین دوره مسابقات بین‌المللی جایزه قرآن کریم کویت امروز افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الرای؛ دهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و تجوید قرآن کریم امروز (سه‌شنبه) در کویت فعالیت خود را آغاز کرد.

فهد الشعله، وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات در سخنانی با اشاره به شرافت و جایگاه قرآن کریم گفت: این مسابقات بیان‌گر قدردانی دولت کویت از نعمت امنیت است که خداوند به مردم ما ارزانی داشته است.

فرید عمادی، معاون وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت نیز در این مراسم سخنرانی کرد.

رشته جدید «حافظان نوجوان» به این دوره از مسابقات اضافه شده است و در این دوره، از سه کشور یمن، کویت و لیبی که بیشترین رتبه‌ را در دوره‌های گذشته این مسابقات کسب کرده‌اند، تجلیل می‌شود و از تمبر پستی این مسابقات نیز به مناسبت دهمین سال این رویداد قرآنی رونمایی خواهد شد.

حفظ کل قرآن همراه با تجوید، حفظ کل قرآن با قرائات ده‌گانه قرآنی، تلاوت و ترتیل و پروژه فنی خدمت به قرآن از جمله رشته‌های مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت است که امسال برای نخستین بار بخش «حافظان نوجوان» نیز به این مسابقات افزوده شده است.

«محمدیوسف درویشی»، ۱۱ ساله از قزوین در رشته حفظ کل نوجوانان در کنار «حمیدرضا مقدسی» از استان قم در رشته قرائت تحقیق و «رضا گلشاهی» از استان خراسان رضوی در رشته حفظ کل قرآن، نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات هستند.

انتهای پیام

captcha