مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن در برخی بخش‌ها پایان یافت/ رقابت‌ها چشم‌انتظار استقبال پرشورتر
کد خبر: 3802415
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴
گزارش ایکنا از اولین روز مسابقات بین‌المللی قرآن/

مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن در برخی بخش‌ها پایان یافت/ رقابت‌ها چشم‌انتظار استقبال پرشورتر

گروه مسابقات ــ مرحله نیمه‌نهایی برخی بخش‌های مسابقات بین‌المللی قرآن ایران طی اولین روز رقابت‌ها به پایان رسید. با این حال، شور و هیجان و استقبال از مسابقات هنوز به حد مورد انتظار نرسیده است.

پایان نیمه‌نهایی در برخی بخش / در انتظار گسترش جو مسابقات

به گزارش ایکنا؛ اولین روز از مرحله نیمه‌نهایی سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز 20 فروردین‌ماه به صورت همزمان در بخش‌های بانوان، بزرگسالان و دانش‌آموزان در سه سالن مجزا در هتل محل اسکان متسابقان آغاز شد و براساس برنامه اعلام شده، رقابت‌های روشندلان صبح روز چهارشنبه برگزار می‌شود.
در پایان امروز، رقابت‌ در رشته قرائت بزرگسالان و همچنین حفظ و قرائت دانش‌آموزان‌ به پایان رسید. همچنین اجرای تعدادی از بزرگسالان در رشته حفظ کل و بخش نابینایان در صبح روز چهارشنبه 21 فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

ارسال شود/////پایان نیمه‌نهایی در برخی بخش‌ها / در انتظار گسترش جو مسابقات
با وجود اینکه مسابقات به صورت رسمی در مرحله نیمه‌نهایی آغاز شده و با پخش رسانه‌ای نیز همراه بوده است، اما هنوز آن شور و استقبالی که در سال‌های قبل در کوران مسابقات به وجود می‌آمد مشاهده نمی‌شود و باید تا آغاز فینال مسابقات منتظر ماند. با توجه به تمهیدات و تغییرات در نظر گرفته شده، پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده و با آغاز فینال مسابقات، فضا شکسته شود و جو رقابت‌ها به اوج برسد.
امروز همزمان با برگزاری مسابقات در هتل هما، مصلای بزرگ امام خمینی(ره) نیز میزبان اختتامیه طرح قرآنی بشارت 1452 بود، اختتامیه‌ای که به گفته مسئولان، مانور آمادگی مصلی برای میزبانی از فینال مسابقات نیز هست. ایده برگزاری مانور آمادگی مصلی برای میزبانی از مسابقات چندسالی است که اجرا می‌شود، اما هر سال با وجود برگزاری مانور، پس از گذشت یک یا دو روز از مسابقات، زیرساخت‌های لازم در مصلی مستقر و به مرور مهیای برگزاری مسابقات می‌شود.

ارسال شود/////پایان نیمه‌نهایی در برخی بخش‌ها / در انتظار گسترش جو مسابقات
این موضوع به خصوص در بحث زیرساخت‌های ارتباطاتی بیشتر به چشم آمده است. باید دید امسال با توجه به کوتاه‌تر شدن زمان مسابقات در مصلی، شاهد فراهم شدن تمامی امکانات و زیرساخت‌ها در همان لحظات اولیه خواهیم بود یا باز هم گذشت زمان شرایط را ایده‌آل خواهد کرد.
مسئولان در روز اول تلاش کردند تا سالن‌های محل برگزاری مسابقات با حضور اقشاری همچون دانش‌آموزان دختر و پسر پر شود و در حالی که بخشی از فلسفه تغییرات ایجاد شده در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران جذب مخاطبان عام به دلیل سطح بالای شرکت‌کنندگان و مواردی از این دست اعلام شده است.

ارسال شود/////پایان نیمه‌نهایی در برخی بخش‌ها / در انتظار گسترش جو مسابقات

هرچند هنوز برای اظهارنظر در این مورد کمی زود است، اما سالی که نکوست از بهارش پیداست. سالن مسابقات در روزهای آغازین به این روش پر شده است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نیز وضعیت به همین منوال باشد. نکته اصلی حضور دانش‌آموزان نوجوان در سالن اما به همهمه‌هایی بر می‌گردد که برخی مواقع به خصوص در زمان خروج از سالن ایجاد می‌کردند؛ موضوعی که می‌توانست تمرکز متسابقان در حین اجرا را تحت تأثیر قرار دهد.
در روز اول تقریبا تمامی نمایندگان ایران در اغلب رشته‌ها اجرای خود را انجام دادند که در این میان، البته نماینده ایران در بخش روشندلان اجرا نداشت. در اولین روز مسابقات، رقابت‌ها از سیما و صدای قرآن به صورت زنده پخش شد. در این بین زمانی که مهدی غلام نژاد، نماینده ایران در رشته قرائت به جایگاه رفت، پخش زنده تلویزیونی تمام شده بود و رادیو قرآن نیز رقابت‌های رشته حفظ را دنبال می‌کرد. تا به این ترتیب یکی از تلاوت‌های نماینده ایران در این مسابقات که بسیاری پیگیر آن هستند، بدون پخش رسانه‌ای به پایان برسد.

ارسال شود/////پایان نیمه‌نهایی در برخی بخش‌ها / در انتظار گسترش جو مسابقات
در اولین روز مرحله نیمه‌نهایی مسابقات رشته‌های قرائت بزرگسالان و دانش‌آموزان پسر، حفظ بزرگسالان و دانش‌آموزان پسر و حفظ بانوان و دانش‌آموزان دختر برگزار و در اغلب رشته‌ها نیز پایان یافت. رقابت‌های بخش روشندلان صبح روز چهارشنبه و افتتاحیه مسابقات نیز بعدازظهر همان روز در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

گزارش تصویری رقابت‌های امروز را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha