اقامه مجالس اهل‌ بیت‌(ع) صرفاً برای حاجت‌روایی نباشد
کد خبر: 3802438
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
کارشناس حوزه و دانشگاه:

اقامه مجالس اهل‌ بیت‌(ع) صرفاً برای حاجت‌روایی نباشد

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام بهزداد حبیبی گفت: برپایی مراسم برای شادی و عزای اهل بیت(ع)، نباید فقط برای حاجت گرفتن باشد بلکه باید در کنار آن، برای درس و عبرت گرفتن باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام بهزداد حبیبی، کارشناس حوزه و دانشگاه، 20 فروردین‌ماه در مراسم جشن میلاد امام حسین و حضرت عباس(ع) در شبستان حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) بافران، گفت: برپایی مراسم برای شادی و عزای اهل بیت(ع)، نباید فقط برای حاجت گرفتن باشد بلکه باید در کنار آن، برای درس و عبرت گرفتن باشد.
وی بیان کرد: وقتی اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) برای ما الگو معرفی می‌شوند، یعنی باید در بررسی زندگی و سیره این بزرگواران به‌دنبال کشف راه و رسم زندگی صحیح باشیم که یکی از مصادیق بارز این الگوگیری، سیره اخلاقی آل‌الله است، به‌ویژه در حوزه رفتار اجتماعی که در این زمینه امام رضا(ع) می‌فرماید «اجمل معاشرتک مع الصغیر و الکبیر» یعنی با کوچک و بزرگ رفتاری زیبا داشته باش.
این کارشناس حوزه و دانشگاه افزود: حال اگر والدین در رفتار با کوچک‌ترها و یا فرزندان در رفتار با بزرگ‌ترها این سخنان را الگوی اخلاقی خود قرار دهند، قطعا بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی حل خواهد شد.
به گفته حبیبی، در سیره امام حسین(ع) نیز آنچنان این روش نمایان و جلوه‌گر است که ما رفتاری بسیار عالی از این امام معصوم را در کربلا شاهد هستیم.
وی گفت: نوع برخورد آن حضرت با افرادی همچون شکر و عمر سعد یک الگوی رفتاری والایی است که می‌تواند برای هر شخصی مخصوصا پاسداران عزیز که در مصاف با دشمن هستند الگویی بی‌نظیر باشد؛ شاید هم همین الگوپذیری پاسداران کشورمان از امام حسین(ع) بوده است که روز ولادت این امام به عنوان روز پاسدار نام‌گذاری شده است.
کارشناس حوزه و دانشگاه در ادامه به خصوصیات بارز حضرت ابوالفضل العباس(ع) اشاره و بیان کرد: فداکاری‌های بی‌شمار آن حضرت در جریان واقعه عاشورا که حضرت(ع) در کنار امام حسین(ع) قرار گرفتند و تا آخرین لحظه جان از حضرت سیدالشهدا(ع) دفاع کردند؛ همواره مثال‌زدنی بوده است.
حبیبی اظهار کرد: حضرت ابوالفضل(ع) 37 ساله و 20 سال از امام حسین(ع) کوچک‌تر بودند، اما عمری بابرکت داشتند و پنج امام را درک کردند. امام اول پدرشان امیرالمؤمنین(ع)، دوم امام حسن(ع)، سوم امام حسین(ع)، چهارم امام سجاد(ع) و پنجم امام محمدباقر(ع)، کودکی که حضرت عباس(ع) بعد از بوسیدن روی ایشان به میدان جنگ رفتند و شهید شدند.
فاطمه جمال‌بافرانی
انتهای پیام
captcha