گام اول رونق تولید، مبارزه با فساد اقتصادی است
کد خبر: 3802493
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

گام اول رونق تولید، مبارزه با فساد اقتصادی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار سابق اصفهان گفت: گام اول برای رونق تولید، مبارزه با فساد اقتصادی و در مرحله بعد سالم‌سازی فضای اقتصاد کشور است.

رونق تولید در گروه مبارزه با فساد اقتصادی است

سیدمحمود حسینی، استاندار سابق اصفهان درگفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره رونق تولید ملی اظهار کرد: محیط کسب وکار باعث رونق و افزایش تولید ملی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که این امر مستلزم حمایت‌های واقعی و موثر از تولید است.
وی با بیان اینکه برای از بردن موانع رونق تولید باید اصلاحاتی در نظام تدبیر و برنامه‌ریزی کشور انجام شود، افزود: یکی از مشکلات و معضلات در کشور وجود بانک‌های خصوصی است که بسیار آسیب‌‎پذیر هستند و بانک مرکزی نظارت لازم وشایسته‌ای براین بانک‌ها ندارد.
استاندار سابق اصفهان بیان کرد: یکی از مباحث و موانع مهم در رونق تولید، رشوه و برخی فسادهای اقتصادی است. نظام اجرایی باید به سلامت اقتصاد توجه و نظارت کامل داشته باشد و مانع گسترش فساد شود، در این زمینه باید در دستگاه قضایی اصلاحاتی صورت بگیرد. در داخل مرزها باید رونق تولید را پیش برد و بین ملت‌ها رابطه صلح‌آمیزی برقرار باشد، زیرا یک امر مهم سرمایه‌گذاری در خارج است و باید سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهم در مورد رونق تولید، توجه به تکنولوژی است که باید از آن به طور شایسته و بایسته استفاده کرد. در واقع برای رونق تولید باید مجموع سازوکارهای مهم و اساسی را فراهم کنیم و این موضوع در حد شعار مورد توجه قرار نگیرد.
حسینی افزود: گام اول برای رونق تولید مبارزه با فسادی است که در برخی زمینه‌ها و دستگاه‌ها به وجود آمده و به صورت سیستماتیک عمل می‌کند. همچنین نظام اداری و اقتصادی کشور باید سالم‌سازی شود. گام دوم برای تحقق این امر مهم، انجام اصلاحاتی در فرایندهای دموکراسی کشور است.
انتهای پیام

captcha