امام سجاد‌(ع)، الگوی بی‌نظیر اخلاقی است
کد خبر: 3802553
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

امام سجاد‌(ع)، الگوی بی‌نظیر اخلاقی است

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب گفت: امام سجاد(ع) الگویی بی‌نظیر در خصلت‌ها و سجایای اخلاقی است.

امام سجاد (ع)؛ الگویی بی‌نظیر اخلاقی است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد بنی‌خزاعی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب روز سه‌شنبه،۲۰ فروردین در جمع خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امام سجاد‌(ع) الگویی بی‌نظیر در سجایای و خصلت‌های اخلاقی است.
وی افزود: امام سجاد(ع) پرورش‌یافته دامان امام حسین(ع) است که بین همه ائمه به سجاد معروف شده، چون عابدترین مردم روزگار قبل و بعد خود بوده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب ابراز کرد: امام سجاد‌(ع) توانست در پرتو عبادات و در قالب دعا با آموختن مطالب اجتماعی، سیاسی، و فرهنگی پیام عاشورا را در سخت‌ترین شرایط به مردم و تاریخ برساند و زمینه انقلاب علمی و فقهی امامان باقر و صادق را فراهم کند.
صحیفه سجادیه را زبور آل محمد(ص) می‌گویند
حجت‌الاسلام بنی خزاعی تصریح کرد: صحیفه سجادیه از ارزنده‌ترین آثار اسلامی است که شامل ۵۷ دعا است و مشتمل بر دقیق‌ترین مسائل توحیدی و عبادی و اجتماعی و اخلاقی است، و به آن «زبور آل محمد (ص)» نیز می‌گویند.
وی در پایان با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه را امام زین‌العابدین‌(ع) بیان می‌فرمودند و زید ابن علی پسرشان می‌نوشتند، گفت: به خاطر شرایط خفقان و فشار جو حاکم سعی می‌کردند که صحیفه را از دسترس دشمنان دورنگه دارند؛ و مخفیانه از آن چند نسخه تهیه‌شده و درجا‌های مختلف گذاشته‌شده بوده تا از بین نرود و به‌عنوان یک میراث باقی بماند.
انتهای پیام.

captcha