مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار شد
کد خبر: 3802725
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار شد

گروه مسابقات ــ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن که عصر امروز در مصلی امام خمینی(ره) آغاز شد، اظهار کرد: این سازمان در مسیر تلاش برای توسعه فرهنگ قرآنی حرکت می‌کند.

مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن آغاز شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که عصر امروز 21 فروردین‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم و تبریک اعیاد ماه شعبانیه اظهار کرد: متسابقان عزیز در این دوره از مسابقات در حوزه‌های مختلف قرائت، حفظ و بخش‌های دانش‌آموزی، عمومی، بانوان و طلاب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. مراسم افتتاحیه مسابقات هم اکنون برگزار می‌شود و انشاء‌الله در پایان برگزاری مسابقات نیز به دیدار رهبر انقلاب خواهیم رفت.

خاموشی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند «مَن قَرَا القُرآن و هو شابٌّ مُؤمِنٌ، اختَلَطَ القُرآنُ بلَحمِهِ و دَمِهِ؛ هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون او را در می‌آمیزد، گفت: اگر اجری که قرآن طلب می‌کند و خداوند متعال به قرایان و حافظان قرآن کریم اعطا می‌کند، به همین صورت باشد، سازمان اوقاف و خیریه مفتخر است که در نظام جمهوری اسلامی این وظیفه را دارد که به برگزاری چنین جلسات و مسابقاتی همت گمارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: این سازمان مفتخر است که جلسات قرآنی را در شهرهای مختلف و مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه رصد می‌کند و این زمینه را فراهم می‌کند که افراد بایکدیگر به مسابقه بپردازند و توانایی خود را ظهور و بروز دهند.

خاموشی با اشاره به اینکه تلاش همگان بر این است که با برگزاری این مسابقات بین‌المللی، توسعه فرهنگی قرآنی هر چه بیشتر به وجود آید، تصریح کرد: انشاء‌الله بتوانیم میزبانی خوبی از متسابقان عزیز داشته باشیم و شرکت‌کنندگان نیز به خوبی با یکدیگر به رقابت بپردازند و بر فرهنگ قرآنی ما نیز افزوده شود.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ - ۱۷:۳۲
0
0
اطلاع رسانی بسیارضعیف بود ماتازه فهمیدیم
captcha