قدر و جایگاه جانبازان بالاتر از مقام شهدا است
کد خبر: 3802781
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱

قدر و جایگاه جانبازان بالاتر از مقام شهدا است

گروه اجتماعی - امام جمعه شهرستان کیار گفت: قدر و جایگاه جانبازان بالاتر از مقام شهدا است. شهدا جایگاه والایی دارند که با ریخته شدن اولین قطره خونشان بدون هیچ رسیدگی به بهشت می‌روند و تنها تفاوت بین این دو گروه قطع شدن حیات شهدا و وصل بودن حیات دنیوی جانبازان است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام والمسلمین خدابنده امام جمعه شهرستان کیار در همایش تجلیل از جانبازان شهرستان شهرکرد، بن، کیار، اردل و سامان که عصر امروز ۲۱فروردین‌ماه در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد بیان کرد: جلسه، جلسه تجلیل از جانبازان و یادآور بزرگ جانباز کربلا آن شخصیتی که روح جانبازی را در قلب انسان‌ها زنده نگهداشته است.
وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: در کتاب مقدس قرآن آیه‌ای در شأن جانبازان که دنباله رو شهدا هستند آمده است که می‌فرماید: گروهی به شهادت رسیدند و خدا را نظاره‌گر شدند و گروهی دیگر همچون ایثارگران و رزمندگان گروهی هستند که انتظار شهادت را می‌کشند و شهادت درجه‌‌ایی زیبنده برای آن‌ها است.
امام جمعه شهرستان کیار افزود: امام علی(ع) در جنگ احد جانانه جنگید، زخم برداشت و در دفاع از پیامبر جانباز شد اما از اینکه به شهادت نرسید نزد رسول خدا گریست و برای آرام شدن حضرت که آرزوی شهادت داشت این آیه نازل شد.
وی با اشاره به اینکه امروز باید تبریکی خاصی به همسران جانبازان بگوییم، تصریح کرد: از این همسران نباید غافل شد زیرا که این بانوان در یک جبهه قوی و سخت‌تر در حال مبارزه هستند. همسران جانبازان صبور هستند و همچون حضرت علی(ع) در دفاع از پرچم و جمهوری اسلامی کوتاهی نمی‌کنند تا به درجه شهادت نائل شوند.
قدر و جایگاه جانبازان بالاتر از مقام شهدا است
حجت‌الاسلام خدابنده با اشاره به سخن معصوم، اظهار کرد: قدر و جایگاه جانبازان بالاتر از شهدا است. شهدا جایگاه والایی دارند که با ریخته شدن اولین قطره خونشان بدون هیچ رسیدگی به بهشت می‌روند و تنها تفاوت بین این دو گروه قطع شدن حیات شهدا و وصل بودن حیات دنیوی جانبازان است.
وی در ادامه افزود: جانبازان اهداف شهدا را دنبال می‌کنند و الگوی آن‌ها جانباز کربلا است. اسلام با ریخته شدن خون شهید ایجاد می‌شود و برای بقا و ادامه راه به پاسدار نیاز دارد که بقای اسلام به وجود امام حسین (ع) است. پاسدار بدون جانباز بخشی از ارکان خود را از دست می‌دهد.
امام جمعه شهرستان کیار با بیان اینکه جانبازان از پاسداران حمایت می‌کنند، گفت: در کنار این دو نهاد یک اعتقاد کامل مانند صحیفه سجادیه و عملکرد ایشان وجود دارد تا زندگی شهدا و جانبازان را همچون دعاهای صحیفه سجادیه تا قیامت زمزمه کند. لذا باید سعی کنیم توفیق مطالعه صحیفه سجادیه را به‌دست بیاوریم زیرا که این کتاب همچون قرآن و نهج‌البلاغه از کتب برتر دینی به حساب می‌آید.
وی بیان کرد: بزرگ جانباز ملت ما مقام معظم رهبری است که این مقام ولایت اکنون در این سنگر بیشترین سختی‌ها را تحمل می‌کند.
از سربازان امنیت که سپاه در رأس آن‌ها است حمایت می‌کنیم
الله کرم نصیری، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه افزود: کشور ما از همان روزهای ابتدای پیروزی مورد هجمه دشمنان و مخالفان قرار گرفت. دشمن تلاش بسیاری برای از پای درآوردن ایران انجام داده است و اکنون هم با فشارهای اقتصادی می‌خواهند مردم را از نظام جمهوری اسلامی جدا کنند اما به لطف خداوند و تلاش شما مردم و جانبازان عزیز این خواب‌ها تعبیر نخواهد شد.
وی با بیان اینکه از سربازان امنیت کشور که سپاه در رأس آن‌ها قرار گرفته حمایت می‌کنیم، بیان کرد: دشمن خوب می‌داند که قوی‌ترین نیروی ایران سپاه است به همین دلیل این نهاد را مورد هدف قرار داده است. طبیعی است زمانی که سپاه برای حفاظت از انقلاب اسلامی و ایران حتی در خارج از مرزها برنامه‌ریزی می‌کند و مانع از ورود دشمن به کشور می‌شود قطعٱ آمریکا با آن مقابله خواهد کرد.
معاون استاندار گفت: با این عمل نابخردانه ترامپ همه ارگان‌ها و کشورهایی که شاید در ظاهر موافق سپاه نبودند از سپاه حمایت و این اقدام ترامپ را محکوم کردند که انشالله که با حضور شما و جوانان عزیز که سرمایه ملی ما هستند ایران و سپاه قدرتمندتر از قبل خواهد شد.
سپاه تنها یک لباس نظامی نیست بلکه یک فرهنگ است
اردشیر نوریان، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در این همایش خاطراتی از زمان جنگ تعریف و اظهار کرد: این کار ناصحیح ترامپ در فضای مجازی عمل منفی برای او داشته و به غیر از کشورهای عربستان سعودی و اسرائیل اشغالگر هیچ کشوری از او حمایت نکرده است.
وی ادامه داد: این عمل در داخل کشور نیز نتیجه عکس برای ترامپ داشت که همه مردم، مسئولان و حتی کسانی که منتقد نظام هستند و از عملکرد دولت ناراضی هستند هشتک من یک سپاهی هستم را راه‌اندازی کردند و این عمل یعنی سپاه یک الهام الهی و یک عشق است و تنها یک لباس و فرم نظامی نیست بلکه یک فرهنگ و مفهوم است و دشمن احمق است که تصور می‌کند این مکتب و عشق با توپ و تانک از بین‌ می‌رود.
نوریان بیان کرد: سیل و اتفاق‌های اخیر امروز و جنگ تحمیلی نشان می‌دهد سپاه به پای مردم و مردم به پای سپاه ایستاده‌اند و این موفقیت را به همه افرادی که مفتخر به پوشیدن لباس سبز سپاه هستند تبریک می‌گویم.
یادآوری می‌شود؛ پخش کلیپ تصویری، اجرای زنده موسیقی، اجرای تئاتر طنز و تجلیل از ۱۲ خانواده معظم شهداء از جمله برنامه‌های این همایش که با حضور هزاران نفر از خانواده جانبازان و جمعی از مسئولان از جمله مشاور استاندار، شورای شهر، فرماندار، سرهنگ قاضی‌زاده و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد، بود.
انتهای پیام

captcha