برگزاری جلسات قرآنی در باشگاه‌های ورزشی استان به مناسبت هفته جوان
کد خبر: 3802845
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
مدیرکل ورزش و جوانان قم؛

برگزاری جلسات قرآنی در باشگاه‌های ورزشی استان به مناسبت هفته جوان

گروه فرهنگی ــ رسول منعم از برگزاری هفت محفل قرآنی در باشگاه‌های ورزشی سطح استان قم با هدف توسعه فرهنگ قرانی در هفته جوان خبر داد.

برگزاری جلسات قرآنی در باشگاه‌های ورزشی استان به مناسبت هفته جوانبه گزارش ایکنا از قم، رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، 21فروردین‌ماه امروز در نشست خبری «برنامه‌های گرامیداشت هفته جوان با رویکرد کمک به سیل زدگان» که  در خانه جوانان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه بیان کرد: توجه به نام‌گذاری سال98 با عنوان «رونق تولید »یکی از برنامه‌هایی که سرلوحه کار سازمان جوانان قرار دارد و برای بهره‌مندی کافی از بیاینه گام دوم انقلاب در حوزه جوانان اهتمام ویژه داریم.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته جوان در استان قم، افزود: کارگاه‌های پیش از ازدواج، محفل طنز قمپز روز پنج شنبه ساعت 16، جشن بزرگ روز جوانان در روز جوان، اردوی ویژه جوانان جهت بازدید از مکان‌های تفریحی سطح استان، پخش فیلم سینمایی زندانی در سینما آیه، گردهمایی روسای هیئت‌های ورزشی استان روز یکشنبه ساعت 16 در فرهنگسرای جوان از جمله ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته جوان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: دیدار با خانواده معظم شهدا، غبارروبی از گلزار شهدا ساعت هفت و نیم صبح، دیدار با آیت‌الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان، برنامه اهدای کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان با حضور سمن‌های جوانان از جمله برنامه‌های روز چهارشنبه 28 فروردین‌ماه است و هم‌چنین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت امور جوانان که عضویت 35 دستگاه  به ریاست استاندار قم در این ستاد فعالیت می‌کنند، روز پنج شنبه 29 فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد:غبارروبی حرم حضرت معصومه(س) ، رونمایی از سامانه آموزشی خانواده با ارائه مشاوره رایگان به زوجین منتخب، برگزاری هفت محفل قرآنی در باشگاه‌های ورزشی استان با هدف توسعه فرهنگ قرآنی در جوانان، برگزاری کارگاره‌های توانمندسازی سمن‌ها از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته جوان است و هم‌چنین مسابقه فوتبال دوستانه بین پیشکسوتان استقلال تهران با تیم منتخب قم روز دوشنبه 26 فروردین‌ماه در راستای کمک به سیل‌زدگان برگزار می‌شود.

منعم اظهار کرد: ایجاد شبکه تخفیف اماکن فرهنگی و ورزشی که با ارائه بلیت خدماتی نیم‌بها در اختیار جوانان قرار می‌گیرد، چاپ ویژه‌نامه هفته جوان، برگزاری نمایشگاه شهدای مدافع حرم، تولید محصولات رسانه ای ازدواج آسان و کارگاه آموزشی ازدواج زوجین از سایر برنامه‌های ویژه جوانان در گرامیداشت هفته جوان است.

وی ادامه داد: در جشن گلریزان هیئت‌های ورزشی در راستای کمک به سیل‌زدگان بالغ بر 450 میلیون ریال نقدی و 500میلیون ریال به صورت غیرنقدی جمع‌آوری شده‌است، یک اتوبوس با 40 نفر از جوانان فعال، چندین دستگاه اتومبیل آفرود و موتورهای حرفه‌ای، محموله ای به ارزش 45 میلیون تومان و بخشی از حقوق مسئولین در اداره کل ورزش جوانان به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت:  44سمن در خانه جوانان استان قم وجود دارد، در جهت تقویت اشتغال و حضور جوانان در اشتغال با امضای تفاهم‌نامه بین صندوق کارافرین امید کشور و وزارت ورزش و جوانان کشور مبلغ حدود 800 میلیون تومان سهم اداره کل ورزش و جوانان قم بود که تلاس کردیم در اختیار تشکل های جوان قرار دهیم، هم‌چنین در سال 97 نسبت به سال‌های گذشته رشد 30 درصدی پرداخت وام ازدواج به زوجین را داشتیم.

وی با اشاره به ارتقای سطح شادی در بین جوانان قمی گفت: توسعه برنامه‌های ورزشی وفرهنگی، همایش‌های خانوادگی، جشنواره‌های ویژه بانوان و آقایان و پرداختن به ورزش در ایجاد شادابی، نشاط و پویایی تاثیر به سزایی دارد و لذا برای ارتقای ورزش قهرمانی در حوزه جوانان از قهرمانان دختر و پسر در رشته‌های مختلف حمایت کردیم.

منعم اظهار کرد: راه اندازی ورزش عصرگاهی، اجرای طرح «ورزش برای همه است» در اماکن ورزشی از ساعت 6 تا 8 صبح زیر نظر مربیان صبحگاهی از جمله برنامه‌هایی است که در راستای ارتقای نشاط جوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha