تحقق رونق تولید با تاسی از آموزه‌های دینی
کد خبر: 3802916
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶

تحقق رونق تولید با تاسی از آموزه‌های دینی

گروه اجتماعی- یکی از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس گفت: رونق تولید را با تاسی به آموزه‌های دینی و الگو گرفتن از تجربه افراد موفق با جدیت می‌توان پیگیری کرد و از شعار به عمل رساند.

به گزارش ایکنا از گیلان، تلاش در راستای رفع نیازمندی‌های بشر از ابتدای تاریخ همواره مورد نظر بوده و خدای متعال نیز در کتاب انسان‌ساز قرآن کریم این مساله را مورد توجه قرار داده و یکی از آیاتی که به صورت ویژه این مساله را مورد توجه قرار داده، آیه ۱۰ از سوره مبارکه اعراف است که خدای متعال فرموده: «وَلَقَدْ مَكَّنَّاكُمْ فِي الْأَرْضِ وَجَعَلْنَا لَكُمْ فِيهَا مَعَايِشَ...»؛ «و قطعا شما را در زمين قدرت عمل داديم و براى شما در آن وسايل معيشت نهاديم...».

امسال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «رونق تولید» نام گرفته، فرصت مناسبی برای بروز استعدادها در این زمینه و کسب روزی حلال از طریق تولید در راستای رفع نیازهای جامعه است.

الگوهای زیادی در سطح جامعه هستند که از حضور در عرصه تولید هراسی نداشتند و با توکل بر خدا، عزم خود را جزم کرده و قدم در راه گذاشته‌اند.

مسعود عاشوری، یکی از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس است که سنین جوانی خود را در جبهه‌های دفاع حق از باطل و دفاع فیزیکی از کیان کشور گذارنده و بعد از جنگ نظامی، امروز نیز فکر تعالی کشور با توجه به استعداد و توان خود دارد.

این جانباز دوران مقدس که دو سال نیز در اسارت رژیم بعثی عراق بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: دفاع از کشور محدود به حضور در جبهه نیست و تلاش برای رونق تولید نیز در واقع دفاع از کیان کشور است.

عاشوری با تاکید بر اینکه جوانان باید روی پای خود بایستند، تصریح کرد: هر چند خانواده‌ها در قبال تربیت و هزینه‌های تحصیل انتظار فراهم شدن شغل مناسب برای فرزندان خود دارند، ولی اینکه همه کارمند و پشت میزنشین باشند، دور از ذهن است و با توجه به نام‌گذاری سال با عنوان «رونق تولید» فرصتی است تا جوانان با جدیت و در حوزه توانمندی خود از فرصت‌ها استفاده کنند.

این رزمنده دفاع مقدس با تاکید بر اینکه در دوران جنگ تحمیلی مهمترین هدف ملت ایران از جمله جوانان و حتی نوجوانان دفاع از کیان کشور ایران اسلامی بود، گفت: در آن روزها ۱۵ سال داشتم و به خاطر سن پایینم با مخالفت شدید فرمانده پایگاه برای حضورم در جبهه روبه‌رو بودم ولی بعد از اصرار و پافشاری و کار به جایی رسید که با جعل امضای پدرم که آنروزها در قالب نیروهای بسیج سازندگی در جبهه‌های غرب حضور داشت، توانستم به هدفم برسم و به جبهه بروم.

عاشوری با بیان اینکه از سال ۶۰ تا سال ۶۴ به صورت داوطلب در جبهه حاضر شد، تصریح کرد: در سال ۶۵ نیز با توجه به سن قانونی به صورت نظام وظیفه در مناطق عملیاتی سرپل ذهاب و کرمانشاه حضور داشتم که سال ۶۷ در تک نیروهای عراقی دستگیر و تا سال ۶۹ در زندان‌های عراق اسیر بودم.

این جانباز ۳۰ درصد گفت: مصدومیتم مانع از ادامه حضورم در میدان نبرد نشد و دو بار در سال‌های ۶۱ و ۶۳ بعد از مصدومیت و قبل از اتمام دوره نقاهت، با هدف حضور در جبهه با همان لباس بیمارستان، از روی تخت بلند شدم و فرار را بر قرار ترجیح دادم و بیمارستان را ترک کردم.

عاشوری که بعد از دوران جنگ وارد عرصه تحصیل و فعالیت‌ تولیدی شد، تاکید کرد: جوانان از بروز استعداد و توانایی خود هراس نداشته باشند و با گام‌های کوچک می‌توانند وارد عرصه شده و کم‌کم فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

وی که توانسته اولین گلخانه کشت زعفران بدون خاک را در استان گیلان به انجام برساند، گفت: با توجه به پتانسیل منطقه فرصت‌های خوبی در عرصه تولید محصولات کشاورزی و دامی در سطح استان و شهرستان وجود دارد و پسرم نیز بعد از فارغ‌التحصیلی علاقه به حضور و فعالیت در خصوص محصولات کشاورزی و دامی دارد.

عاشوری با بیان اینکه دفاع از کشور فقط حضور در جبهه جنگ نیست به تشکیل گروه دوستداران و فعالان زیست‌محیطی با حضور خانواده‌های ایثارگران در بندر انزلی اشاره کرد و گفت: این گروه در تعطیلات نوروزی امسال و با هدف یادآوری اهمیت محیط زیست، یک تن زباله را از ساحل دریا و حاشیه کمربندی بندر انزلی با هزینه شخصی اعضای گروه، جمع‌آوری و تحویل محل دفن زباله دادند.

این جانباز آزاده گفت: گروه دوستدار محیط زیست بندر انزلی علاوه بر اینکه طی هفته منابع طبیعی سال گذشته ۱۰۰ راس نهال در حاشیه مرداب بندر انزلی غرس کردند و سه‌شنبه هر هفته با هدف نهادینه کردن تردد بدون خودرو، با دوچرخه در سطح شهر رفت و آمد می‌کنند.

چقدر خوب است که با تاسی به آموزه‌های دینی و الگو گرفتن از آنهایی که با استفاده از امکانات حداقلی تلاش می‌کنند تا گام‌های سازنده بردارند عامل به آیه دهم از سوره مبارکه اعراف باشیم و با استفاده از فرصت‌ها مصداق آنهایی نباشیم که خدای متعال فرموده «قَلِيلًا مَا تَشْكُرُونَ» چرا که بی‌توجهی به فرصت‌ها نیز نوعی ناسپاسی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

captcha