هفت شهید هنرمند و یازده هنرمند انقلابی کردستان تجلیل شدند
کد خبر: 3802932
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

هفت شهید هنرمند و یازده هنرمند انقلابی کردستان تجلیل شدند

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند استان کردستان گفت: امروز در این اجلاسیه از خانواده هفت شهید هنرمند و ۱۱ هنرمند انقلابی استان کردستان تجلیل می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در اجلاسیه شهدای هنرمند استان کردستان که امروز، 22 فروردین ماه در مجتمع فرهنگی - هنری فجر برگزار شد، اظهار کرد: امروز در این اجلاسیه از خانواده هفت شهید هنرمند و ۱۱ هنرمند انقلابی استان کردستان تجلیل می‌شود.
وی اعلام کرد: با توجه به اینکه امسال کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان برگزار می‌شود از هنرمندان استان انتظار داریم که آثار فاخری را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تولید کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز از تولیدات ارزشی و در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حمایت می‌کند.
در این برنامه از خانواده هفت شهید هنرمند «سردار شهید حاج سعید توفیقی» در حوزه تجسمی، شهید «غلامرضا نریمان» عکاس خبری، شهید «فریدون نعمتی» و شهید «پیمان ویسی» در حوزه تئاتر، شهید «فارس خالدی» در حوزه موسیقی و شهید ماموستا «ارکان قدیمی» مولودی خوان تجلیل به عمل آمد.
همچنین از ۱۱ هنرمند انقلابی و مبلغ و مروج هنر انقلابی شامل زنده یاد رحیم ذبیحی(فیلمساز)، زنده یاد امیر سهیلی(کاریکاتور)، بهروز نوروانی پور(سینما)، مهرداد یوسفی(تلویزیون)، اسماعیل احمدی(پژوهش)، صابر دل بینا(تئاتر)، کاوه خداکرمی(تجسمی)، امجد ویسی(ادبیات)، شیلان آویهنگی(ادبیات پایداری)، محمد سامان صولی(تجسمی) و مسعود مرادی(موسیقی) تجلیل شد.
یادآور می شود؛ در ادامه این مراسم بخش‌های دیگری نیز از جمله شعر، تواشیح، مولودی خوانی، نمایش، تیزر و کلیپ، رونمایی از کتاب زندگینامه شهید پیمان ویسی و هنر مردان خدا و مستند زندگینامه شهدا برای حضار پخش شد.
انتهای پیام

captcha