آمریکایی‌ها اقتصاد ایران را بهتر از ما شناخته‌اند/ اقتصاد مقاومتی؛ راه درمان اقتصاد کشور
کد خبر: 3802958
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
در مراسم اعطای جایزه اقتصاد اسلامی شهیدصدر بیان شد؛

آمریکایی‌ها اقتصاد ایران را بهتر از ما شناخته‌اند/ اقتصاد مقاومتی؛ راه درمان اقتصاد کشور

گروه حوزه‌های علمیه ــ مراسم اعطای جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر شب گذشته، 22 فروردین ماه، در ساختمان انجمن‌های علمی حوزه در قم برگزار شد و این جایزه به حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان، عضو شورای فقهی بانک مرکزی، اعطا شد.

آمریکایی‌ها اقتصاد ایران را بهتر از ما شناخته‌اند/ اقتصاد مقاومتی؛ راه درمان اقتصاد کشوربه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان در این مراسم با بیان اینکه شهید صدر نعمت بزرگی برای شیعه و بشریت بود، اما قدر ایشان به اندازه‌ای کافی شناخته نشده است، گفت: معرفی افکار و دیدگاه‌های ایشان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اصلی ما است.
موسویان با اشاره به آثار شهید صدر، افزود: در آثار ایشان می‌توان مشاهده کرد که قراردادهای بانکی به خوبی بررسی شده و اشکالات قراردادها را مشخص کرده و در جاهایی که امکان اصلاح نبوده الگوی مناسبی را ارائه داده است.
وی بیان کرد: واقعاً چقدر توانسته‌ایم ایشان را به مردم کشور خودمان معرفی کنیم که این نشان از کم کاری ما در این زمینه است.
موسویان با بیان اینکه در عرصه مباحث اقتصاد اسلامی کارهای عملیاتی زیادی داریم که هنوز روی زمین باقی مانده است، تصریح کرد: در مباحث مختلف اقتصاد کشور هنوز اقدامات خوبی صورت نگرفته است که باید این کوتاهی جبران شود.
وی افزود: رویکرد اثباتی باید در حوزه به جریان بیفتد تا مشکلات و نقدهایی که به اقتصاد کشور وارد است با مدل‌ها و الگوهای اثباتی جدید برطرف شود؛ همچنین باید در پژوهش‌های اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد.
تاکید بر اقتصاد مقاومتی
در ادامه حجت‌‌الاسلام والمسلمین حسن آقانظری با بیان اینکه در اقتصاد ایران کار علمی نشده است، گفت: در مقابل دانشگاه آکسفورد کرسی را به نام اقتصاد ایران راه‌اندازی کرده و شناخت خوبی از اقتصاد ایران به دست آورده است.
آمریکایی‌ها اقتصاد ایران را بهتر از ما شناخته‌اند/ اقتصاد مقاومتی؛ راه درمان اقتصاد کشور
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شورای امنیت 7 تحریم را علیه کشورمان وضع کرده بود که با بررسی این تحریم‌ها مشاهده می‌کنیم که شناخت خوبی از اقتصاد ایران دارند، به طوری که گلوگاه‌های اقتصادی را شناخته‌اند.
نظری شاهرودی افزود: دشمن اقتصاد ایران را به خوبی شناخته و کار علمی را روی آن صورت داده است؛ تحریم‌های آمریکا بر اساس اطلاعاتی که از دانشگاه آکسفورد داده می‌شود وضع شده است. به همین دلیل با شناخت دقیق اقتصاد ایران همراه است.
عضو پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید بر روی اقتصاد اسلامی کار کنیم، اما در گام اول باید مبنای اقتصاد اسلامی را مشخص کنیم و در گام دوم وضعیت اقتصاد ایران را در این مسیر ارزیابی کنیم.
آقانظری تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان رکن سیاست‌های اقتصادی باید مورد توجه قرار گرفته و با مبانی درست در اقتصاد کشور اجرایی شود.
انتهای پیام
captcha