امام جمعه شهرکرد مشکلات مردم منطقه موگویی را بررسی کرد
کد خبر: 3802997
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

امام جمعه شهرکرد مشکلات مردم منطقه موگویی را بررسی کرد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به منطقه موگویی شهرستان کوهرنگ سفر و از نزدیک مشکلات مردم این منطقه را بررسی کرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرکرد، در پی بارش‌‎های اخیر و محاصره مردم موگویی از توابع شهرستان کوهرنگ در برف حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد بامداد شنبه 17 فروردین به همراه جمعی از گروه‌های جهادی و جمعی از مسئولان استان به این منطقه سفر کرد و به مدت چهار روز و پس از گذر از مسیرهای سخت گذر و صعب العبور از نزدیک با مردم روستاهای چین، صالح کوتاه، سوه، خویه، بیراهگان و سرآقاسید دیدار و از نزدیک مشکلات را بررسی کرد.
نکونام در خصوص این سفر، اظهار کرد: خداوند متعال توفیق داد در این وضعیت بحرانی که در کشور حاکم است و در استان خودمان هم تعدادی از مناطق واقعا با بحران مواجه هستند با جمعی از مسئولان و گروه‌های جهادی تلاشگر و دلسوز در منطقه حاضر شویم و از نزدیک مشکلات مردم این منطقه محاصره در برف را ببینیم و از آن‌ها دلجویی و همدردی کنیم.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: ما سه شب و چهار روز در منطقه دهستان موگویی بودیم و آن چه که ما این جا مشاهده کردم مشکلات بسیار جدی مردم بود، باید به وضوح گفت دریایی از مشکلات در این منطقه وجود دارد، مشکل اول و عمده این‌ها مسئله جاده و راه‌های دسترسی است که متاسفانه وجود ندارد و واقعا با سختی‌های طاقت‌فرسا مواجه هستند.
وی تصریح کرد: ما در دهستان موگویی فقط فریاد استغاثه مردم را می‌شنویم که مدام فریاد می‌زنند و داد می‌زنند و کمک می‌خواهند و متاسفانه آن فریادرسی هم که باید وجود داشته باشد وجود ندارد البته می‌دانیم شرایط حاضر کشور شرایط خاصی است ولی انتظار است استان یک مقدار بیشتر نسبت به رفع مشکلات این منطقه بسیج شود و راه و جاده که یکی از مشکلاتشان است را برطرف کنند.
امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: مسئله برق واقعا در این منطقه جای تاسف است، احساسم آن است که متولیان برق آن جدیت لازم را نسبت به مسئله ندارند، خب اینقدر آقایان تلاش کرده‌اند برق را آورده‌اند حالا بعضی جاها برق خورشیدی آوردند و بعضی جاها از این شبکه سراسری ولی متاسفانه قطع است، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که دسترسی به این برق‌ها و سیم‌ها و شبکه وجود داشته باشد و قطع نشود. برق امروز از ضرورت‌های اولیه زندگی مردم است.
حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: مسئله ارتباطات در منطقه موگویی در استان چهارمحال و بختیاری یکی از مشکلات دیگر است، ارتباطات امروز در دورترین نقطه زمین که برویم شبکه‌های ارتباطی وجود دارد و مردم راحت می‌توانند با هم دیگر ارتباط برقرار کنند ولی این‌جا متاسفانه کاملا در محاصره هستند، ما چهار روز که در منطقه بودیم و فقط برای اولین‌بار توانسته‌ایم یک ارتباطی صوتی برقرار کنیم و ارتباط نیست و این مردم بیچاره واقعا در حصر تمام عیار هستند. وزارت ارتباطات باید امکانات را برای این‌ها فراهم کنند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: باید بیایند در این مناطق و امکان ارتباطات را فراهم کنند و زمینه ارتباط از طریق تلفن ثابت و تلفن‌های همراه و راه‌های دیگری که وجود دارد را بررسی کنند و زمینه ارتباط راحت را برای این‌ها فراهم کنند.
وی تصریح کرد: شبکه صداوسیما در برخی از مناطق اگر برق و ارتباطات باشد خوب است ولی بعضی جاها متاسفانه آنتن دهی وجود ندارد.
امام جمعه شهرکرد افزود: برای مسئله بهداشت و درمان کارهایی در منطقه شده و یک سری مراکز درمانی شکل گرفته و بعضی از اطباء دلسوز و تلاشگر وجود دارد اما به هر حال امکانات خیلی ناقص است، ما در یکی از روستاهای سرآقاسید زنان باردار و در شرف مرگ وجود داشتند و بعضی از افراد بیمار با این وضع جاده و امکانات و ماشین‌هایی که همین طور در جاده می‌ماند هیچ دسترسی به امکانات درمانی ندارند.
حجت‌الاسلام نکونام تاکید کرد: باید آن جایی که لازم است از امکانات هوایی استفاده شود و اوژانس هوایی در این مناطق در دسترس باشد این‌ها به موقع به کارگیری شود بالاخره جان مردم است، جان مردم یعنی کرامت انسانی و شخصیت انسانی مردم بنابراین این امکاناتی که هست و این مقداری که در کشور هست حداقل انتظار است که با عدالت توزیع شود و امکانات به این گونه مراکز ومناطق محروم برسد.
وی اضافه کرد: ما قطعا اقدامات بیشتر را برای رفع مشکلات مردم این منطقه و مکاتبه با مسئولین خواهیم داشت، مسئولین استان هم بیشتر بسیج شوند و جلسات بحران‌زدا شکل بدهند و شورای تامین شکل بگیرد و جلسات دیگر که لازم است و شورای اداری ویژه برای رفع مشکلات مردم این منطقه شکل بگیرد و بررسی کنند و مطالبه جدی از مسئولان کشور داشته باشند و ببینند منطقه را که منطقه بحرانی است.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: درست است ما الان در لرستان و خوزستان با بحران فوق العاده مواجه هستیم و در بسیاری از جاهای کشور با مشکل مواجه هستیم و مردم این‌ها را می‌دانند ولی مشکلات این‌ها هم کمتر از آن‌ها نیست، مسائل و گرفتاری‌های این‌ها کمتر از آنها نیست و باید مسئولان جلسات ویژه شکل بدهند و این‌ها را بررسی کنند و توجه مسئولان کشور را به این نقاط بیشتر جلب کنند و زمینه فراهم شود که گوشه ای از مشکلات این‌ها رفع بشود.
حجت الاسلام نکونام در پایان گفت: خدا به رسانه‌های ما توفیق بدهد که این مقدار زمینه را فراهم می‌کنند که فریاد این مردم محروم به گوش مسئولان و عزیزان دلسوز و تلاشگرمان بیشتر برسد و همت بیشتری برای رفع مشکلات به وجود بیاید.
یادآور می‌شود، با توجه به مسدود بودن مسیر منطقه موگویی به دلیل بارش‌های سنگین برف از طرف استان چهارمحال و بختیاری و مرکز شهرستان، این سفر از مسیر الیگودرز استان لرستان انجام شد.
انتهای پیام

captcha