سپاه پاره تن ملت است/ مردم برای كمك به سيل‌زدگان هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند
کد خبر: 3803014
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

سپاه پاره تن ملت است/ مردم برای كمك به سيل‌زدگان هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند

گروه سياست و اقتصاد ــ امام‌ جمعه موقت قزوین گفت: سپاه فرزند و پاره تن ملت است و مردم ما اجازه هیچ‌گونه توهین علیه آن را به کسی نمی‌دهند.

سپاه پاره تن ملت است/ مردم برای كمك به سيل‌زدگان هر چه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند

به گزارش ايكنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی قابل، امام‌ جمعه موقت قزوین، امروز، 23 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در ابتدای ماه شعبان شاهد میلاد با سعادت اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس و امام سجاد(ع) هستیم.
وی افزود: باید تلاش کنیم در عمل پیرو فرمایشات و سیره اهل‌بیت باشیم و سبک زندگی آن‌ها را در زندگی خود پیاده و جاری سازیم.
قابل با اشاره به حمایت ستودنی مردم از مناطق سیل‌زده کشور گفت: در این ایام مردم با وجود آنکه از گرانی و کمبودها و برخی سوء مدیریت‌ها ناراحت هستند اما با مشاهده گرفتاری مردم سیل‌زده صحنه‌های قشنگی را ایجاد کردند.
این مسئول ادامه داد: در این ایام جهان همبستگی، ایثار و کمک به ملت ایران را که در دنیا سابقه نداشت از نزدیک نظاره‌گر بود.
امام‌ جمعه موقت قزوین عنوان کرد: مردم با اخلاص بسیار هر چه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند، یکی نان پخت، یکی لباس هدیه داد و دیگری هدیه نقدی، عده‌ای هم بسیج و در منطقه حاضر شدند تا خلأهای موجود را جبران و کمک‌حال مردم سیل‌زده باشند که این حرکت‌ها بسیار زیباست.
وی با اشاره به لزوم لایروبی کردن رودخانه‌ها و زدن سیل‌بندهایی برای جلوگیری از وقوع سیل خاطرنشان کرد: خانه‌هایی که هفته‌ها به‌واسطه سیل در آب بود ممکن است بعدها فرو بریزد لذا نیاز به بازسازی ضروری دارد؛ ازاین‌رو خواهش می‌کنیم مردم کمک‌های خود را ادامه دهند.
قابل با اشاره به اقدام رئیس جمهور آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی بیان کرد: امروز شاهد جلوه‌های زیبای حمایت ملی از سپاه هستیم و مسئولان و مردم یک دل در مقابل توهین فردی بی‌ادب نسبت به ساحت گروهی ارزشی، فداکار و مؤمن به خروش درآمده‌اند.
وی اضافه کرد: راز این توهین به روحیه کودکانه و مغرورانه ترامپ برمی‌گردد که کسی جرئت مقابله با آن را نداشت ازاین‌رو ترامپ فکر می‌کرد ایران نیز چنین است اما بعد از توهینش شاهد تودهنی محکمی علیه رئیس جمهور آمریکا بودیم.
قابل تصریح کرد: سپاه فرزند و پاره تن ملت است و مردم ما اجازه هیچ‌گونه توهین علیه آن را به کسی نمی‌دهند.
وی افزود: آمریکایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قصد تجزیه ایران را داشتند و در ده‌ها نقطه کشور آشوب‌هایی را ایجاد کرد، همچنین بیش از ۲۰۰ کودتا در کشور ایجاد شد که سپاه و نیروهای انقلابی با قدرت در مقابل آن ایستادند.
امام‌جمعه موقت قزوین با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری آن تاکنون بیان کرد: ترور شخصیت‌ها و مسئولان کشور، ربودن هواپیماها و تحمیل ۸ سال جنگ تحمیلی ازجمله اقداماتی بود که دشمن در تلاش برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به کاربرد، اما سپاه در کنار دیگر نیروهای انقلابی با قوت در مقابل آن ایستادگی کردند.
این مسئول یادآور شد: شکست آمریکا و هم‌پیمانانش در جنگ نیابتی داعش در منطقه، شکست در جنگ نرم و جنگ سایبری در مقابل سپاه و ملت ایران از علل عصبانیت آمریکا از سپاه پاسداران است.
وی با تأکید بر اینکه آمریکا از این نقشه شوم خود نیز راه به‌جایی نخواهد برد، گفت: همه ما سپاهی هستیم، ارتش و نیروی انتظامی ما هم سپاهی است و در دفاع از دست آوردهای انقلاب اسلامی و کشورمان هم پای سپاه عمل می‌کنند.
قابل با اشاره به جوسازی‌های دشمن علیه سپاه با انتشار شایعات و دروغ‌هایی از قبیل اینکه سیل اخیر ناشی از بارور کردن ابرها توسط سپاه انجام شده است، گفت: طبق بررسی‌های کارشناسان و متخصصان امر این‌گونه شایعات واقعیت ندارد چراکه نهایت بارانی که از بارور کردن ابرها ایجاد می‌شود نیم ساعت طول می‌کشد اما همان‌گونه که شاهد بودیم این بارندگی‌ها هفته‌ها طول کشید.
این مسئول ادامه داد: این شایعه‌ها از سوی کسانی نشر می‌یابد که نمی‌خواهند حقایق گسترش یاید لذا با تهمت و افسانه‌سازی به دنبال دروغ‌پراکنی علیه نیروهای مؤمن و انقلابی سپاه پاسداران هستند.
وی تأکید کرد: خداوند خطاب به این افراد در قرآن کریم وعده داده است در روز قیامت این افراد به خاری خواهند افتاد و جایگاه بدی برایشان در نظر گرفته خواهد شد.
به گزارش ایکنا از قزوین، در پایان آیین نماز جمعه این هفته نمازگزاران ضمن شرکت در راهپیمایی حمایت راسخ خود را از سپاه پاسداران اعلام و با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر ترامپ» و «من هم سپاهی‌ام» «ملت سپاهی شده ترامپ روانی شده» انزجار خود را از سیاست‌های مذبوحانه آمریکا و اقدام ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اعلام کردند.

انتهای پيام

captcha