اجرای طرح کرسی تلاوت در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3803166
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

اجرای طرح کرسی تلاوت در چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح کرسی‌ تلاوت قرآن کریم ویژه بانوان در استان با هدف ترویج و گسترش قرائت و تلاوت قرآن کریم برگزار می‌شود.

اجرای کرسی تلاوت ویژه خواهران در چهارمحال و بختیاری

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جلسات سنتی قرآن کریم و کرسی‌‎های تلاوت در کنار آموزش مؤسسات قرآنی در پرورش قاری بسیار موثرند، افزود: جلسات سنتی قرآن کریم، کرسی‌های تلاوت و آموزش موسسات هر کدام تاثیر خاص خود را در پرورش قاری دارند ولی آمار نشان داده است که پرورش‌یافتگان جلسات سنتی و کرسی‌های تلاوت قرآن، قاریان قوی‌تر و موثرتری در جامعه بوده‌اند.
وی ادامه داد: موسسات از جهت کلاسیک و برنامه‌ریزی مدون، برای آموزش سنین مختلف، فعالیت خوبی دارند. چون مخاطبان هم اکثراً مخاطبان فصلی هستند و در یک مقطعی می‌خواهند آموزشی ببینند و توشه‌ای از قرآن کریم بردارند و بهره‌ای ببرند؛ لذا موسسات و برنامه‌های مقطعی باید باشند. اما همانطور که می‌گوییم برنامه مقطعی، تأثیرش هم مقطعی است. در حالیکه جلسات سنتی و کرسی‌‌های تلاوت، برنامه‌شان بلندمدت و ماندگارتر است؛ لذا جلسات سنتی و کرسی‌های تلاوت نه‌تنها باید حفظ شود و تضعیف نشود، بلکه باید حمایت همه‌جانبه شوند و حتی مؤسسات هم به میدان بیایند و از برنامه‌ها حمایت کنند.
تقی‌پور تصریح کرد: مؤسسات در حقیقت بیشتر حول محور مطالب نظری می‌چرخند. مهارت عملی را باید در جلسات سنتی و کرسی‌های تلاوت آموزش دید و کرسی‌های تلاوت در حقیقت زیر ساخت قرائت‌های ماندگار هستند.
رئیس اداره امور قرآنی استان در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی‌های تلاوت در مؤسسات، افزود: طرح کرسی تلاوت ویژه بانوان روزهای سه‌شنبه عصر در اداره امور قرآنی با مدیریت نجمه ربیعی از قاریان توانمد استان در راستای توسعه و ترویج نهضت آشنایی و انس با قرآن کریم و نهادینه ساختن فرهنگ قرآن خوانی و استماع قرائت قرآن کریم اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح کرسی تلاوت وپژه خواهران از مهرماه سال گذشته شروع شده است، بیان کرد: در سال گذشته فقظ قاریانی از شهرستان شهرکرد در این کرسی تلاوت شرکت می‌کردند ولی در سال جدید قاریان شهرستان کیار نیز در این برنامه شرکت می‌کنند.
تقی‌پور با بیان اینکه پیرو تاکیدات رهبرمعظم انقلاب، گسترش حفظ قرآن و ایجاد کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: در حال حاضر سه کرسی تلاوت شاخص نیز در موسسه نورالثقلین بروجن، کوثر لردگان و نورالمهدی شهرکرد برگزار می‌شود که امید داریم شاهد گسترش این جلسات در سایر موسسات نیز باشیم.

انتهای پیام

captcha