بررسی حادثه سیل در یک برنامه تلویزیونی
کد خبر: 3803193
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

بررسی حادثه سیل در یک برنامه تلویزیونی

گروه هنر ــ برنامه تلویزیونی «چرخ»، با پایبندی به هدف عمومی سازی علم، این هفته بنا دارد گستره دانش علاقه‌مندان به دانستن درباره یک پدیده طبیعی را وسعت ببخشد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، اولین برنامه سال جدید، بررسی پدیده سیل را هدف قرار داده و بر همین اساس پرونده‌ای در «چرخ» این هفته گشوده خواهد شد که همه چیز درباره سیل قبل و بعد از وقوع این پدیده را روشنگری خواهد کرد.
«عزت‌الله قنواتی»، رئیس مرکز مطالعات سیلاب دانشگاه خوارزمی و «محمد حسین جهان پناه»، کارشناس فناوری میهمانان برنامه این هفته «چرخ» هستند. نام پژوهش‌ها و مقالات متعدد مرتبط با دانش سیل و بلایای طبیعی، محیط زیست، مدیریت بحران و توسعه پایدار شهری و مقاوم سازی بافت‌های شهری در رزومه علمی میهمانان این هفته می‌درخشد.
برنامه تلویزیونی «چرخ» به تهیه‌کنندگی الهه بهبودی و سردبیری محمد جباری، مطابق معمول شنبه‌ها در ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. اجرای برنامه را محمدرضا مقدسیان و حسین فروتن بر عهده خواهند داشت. علاقه‌مندان می‌توانند مباحث مطالعاتی میهمانان برنامه و یافته‌های مربوط به سیل را در «چرخ» این هفته پیگیری کنند.
محمد حسین جهان پناه در این برنامه قرار است درباره فناوری‌های مقابله با سیل و ارزیابی آسیب پذیری شهرستان‌ها، تحلیل سیل درباره شهرستان‌های مختلف کشور و نحوه تغییرات آن نسبت به زمان در حوزه شهر تهران و اطراف آن صحبت کند. همچنین دوربین «اتاق دانشمند» این هفته برنامه «چرخ» به سراغ اتاق کار خسرو ثاقب طالبی دکترای جنگل شناسی، رئیس بخش تحقیقات جنگل موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور رفته است که حرف‌ها و تجربیات جالبی را از ایشان ثبت کرده است.
شعله قهرمانی از مجری‌های پیشکسوت صدا و سیما از دیگر میهمانان این هفته برنامه «چرخ» است که در آیتم صندلی «علم سنج» به سوال‌های روزمره زندگی پاسخ می‌دهد.
«چرخ» محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است که شنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه ۴ سیما روی آنتن می‌رود.
انتهای پیام
captcha