برنامه‌های سند جامع سلامت ‌اردبیل عملیاتی می‌شود
کد خبر: 3803213
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

برنامه‌های سند جامع سلامت ‌اردبیل عملیاتی می‌شود

گروه اجتماعی ــ استاندار اردبیل در نشست تخصصی بررسی برنامه عملیاتی سند جامع سلامت استان از عملیاتی شدندبرنامه‌های سند جامع سلامت استان خبر داد.

برنامه‌های سند جامع سلامت استان اردبیل عملیاتی می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، امروز، 24 فروردین‌ماه در نشست تخصصی بررسی برنامه عملیاتی سند جامع سلامت استان گفت: در تدوین این سند که با هدف ارتقای شاخص‌های سلامت استان اجرا می‌شود، برش سالانه، نقش و وظایف هر یک از دستگاه‌ها و افق عملکرد، تاثیرات و نتایجی که دنبال می‌شود، به‌طور شفاف مشخص شده است.

وی اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در همه سرفصل های این طرح مورد توجه قرار گرفته است و همکاری همه دستگاه‌ها برای تحقق آن و ارتقای شاخص‌های سلامت استان  الزامی است.

رئیس شورای سلامت استان با بیان اینکه کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب از دلایل عمده بیماری‌های غیر‌واگیر و قلبی، عروقی در استان است خواستار برنامه‌ریزی و سازماندهی توسعه ورزش‌های همگانی، ایجاد مسیر سلامت در همه شهرستان‌ها، اجرای برنامه‌های ورزشی بر اساس علاقه‌مندی دانش‌آموزان شد.

بهنام‌جو آموزش شیوه صحیح زندگی و ترویج تغذیه مناسب و سالم در کنار تبیین مضرات فست‌فودها را یکی دیگر از عوامل ایجاد تندرستی و سلامت افراد برشمرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ غذایی سالم نقش مهم و تأثیرگذاری دارند.

انتهای پیام

captcha