تدارک ویژه شبکه قرآن با موضوع مهدویت
کد خبر: 3803325
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

تدارک ویژه شبکه قرآن با موضوع مهدویت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مخاطبان تلویزیون می‌توانند از امروز شنبه، 24 فروردین‌ماه ویژه‌برنامه‌های مهدویت را در شبکه قرآن و معارف سیما دنبال کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، به مناسبت گرامیداشت ایام ولادت حضرت مهدی موعود(عج)، شبکه قرآن و معارف سیما با تهیه و تدارک ویژه‌برنامه‌هایی در قالب‌های مختلف و با موضوع و محوریت مهدویت از امروز شنبه، 24 فروردین‌ماه میهمان نگاه‌های گرم مخاطبان تلویزیون می‌شود.
«تبسم» عنوان ویژه‌برنامه زنده این شبکه است که از امشب تا روز ولادت حضرت مهدی(عج) هرشب از ساعت 20:20 با بخش‌های جذاب و دیدنی و همچنین گفت‌وگو با کارشناسان و میهمانان مطرح به روی آنتن می‌رود.
این برنامه در شب ولادت به صورت ویژه از ساعت 18 تا اذان صبح روز ولادت، مراسم احیای نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران را به تصویر می‌کشد ضمن اینکه پوشش مراسم حرم مطهر امام رضا(ع) و دیگر اماکن مذهبی کشور در دستور کار «تبسم» قرار گرفته است.
مخاطبان می‌توانند «حاضر غایب از نظر» دیگر ویژه‌برنامه مهدوی شبکه قرآن و معارف سیما را نیمه شعبان و همزمان با ولادت امام زمان(عج) به صورت زنده از مسجد مقدس جمکران مشاهده کنند.
«روزی بهتر» با دعوت از خانم‌ها حاج عبدالباقی و خزعلی در روزهای 14 و 15 شعبان به مسائل مرتبط با مهدویت خواهد پرداخت که مخاطبان می توانند از ساعت 9 تا 10 صبح بیینده این برنامه باشند.
برنامه‌های پربیننده «یادخدا» با کارشناسی آیت الله علیدوست همه روزه از ساعت 11:40، «پرسمان مهدوی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی هر شب در ساعت 22:15 و نیز ویژه‌برنامه «خط امان» با کارشناسی آیت‌الله امامی کاشانی روزهای جمعه ساعت 11:40 با محوریت مهدویت تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.
مجموعه سخنرانی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با موضوع ابعاد مختلف مهدویت همه روزه از امروز تا عید ولادت ولی عصر(عج) در ساعت 14:45 پخش خواهد شد و سخنرانی‌های آیت الله ناصری، آیت‌الله علم‌الهدی و حجج اسلام والمسلمین صدیقی، رفیعی، عالی، فرحزاد، ماندگاری و ... نیز هر روز در ساعت 8:10 به روی آنتن خواهد رفت.
همچنین، سخنرانی‌های آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی ویژه ولادت امام زمان(عج) در روزهای شنبه و یکشنبه 14 و 15 ماه شعبان در ساعت های 17:30 و 18:45 پخش می‌شود.
ویژه‌برنامه کودک با عنوان «نوگلان قرآنی» همه روزه در ساعت 16:15 و پخش گزارش‌هایی از جشن‌ها و رویدادهای مهدویت در قالب برنامه «روزنه» از دیگر تدارک‌های این شبکه برای این ایام است.
مولودی‌خوانی مادحین اهل بیت(ع) از جمله محمود کریمی، محمدرضا طاهری، مجید بنی‌فاطمه، سعید حدادیان و...، همه روزه در ساعت های 12:15، 15:50 و 19:30 به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود.
قرائت مناجات شعبانیه با نوای مهدی سماواتی، احمد زین‌العابدین و ... در 2 نوبت و در ساعت‌های 14:15 و 22 و برنامه «نخ تسبیح قطره ها» با موضوع بیان خاطرات شاعران اهل بیت (ع) همه روزه از ساعت 10:30 تقدیم علاقه‌مندان این نوع برنامه‌ها می‌شود.
مجموعه کارشناسی‌های کوتاه مهدوی تحت عنوان «آشنا» هر روز ساعت 10:40 و مستندهای جذاب با موضوع جشن های نیمه شعبان در مسجد جمکران، تاریخچه این مسجد و ... هر روز ساعت 11 پخش خواهد شد.
انیمیشن «شاهزاده روم» که نگاهی به زندگی مادر گرامی منجی عالم بشریت دارد نیز در روز ولادت آن حضرت و از ساعت 17 به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.
انتهای پیام

captcha