ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت ائمه جماعت برای ترویج سوادآموزی
کد خبر: 3803346
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت ائمه جماعت برای ترویج سوادآموزی

گروه اجتماعی ــ معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز از ائمه جماعت مساجد خواست برای ترویج سوادآموزی به کمک آموزش و پرورش استان بیایند.

ضرورت استفاده از ظرفیت ائمه جماعت برای ترویج سوادآموزی

محرمعلی الهویی، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از مساجد به‌عنوان قطب فرهنگی در جامعه یاد کرد و گفت: یکی از طرح‌های مهم سوادآموزی آموزش عملی نماز با موضوع کلید بهشت است که با هدف تصحیح اذکار و اعمال نمازگزاران و ترویج فرهنگ نماز در خانواده در کلاس‌های دوره های مختلف سوادآموزی در حال اجراست.
وی با بیان اینکه سوادآموزی در فرهنگ ما منبعث از آموزه‌های دینی، سیره نبوی و علوی است، خاطرنشان کرد: سعادت دنیوی و اخروی ما برای رسیدن به کمال جز از طریق بهره‌مندی از این منابع عظیم و غنی دینی میسر نخواهد شد که آن هم در گرو داشتن سواد است.
الهویی از خانه، مسجد و مدرسه به‌عنوان کانون‌های اصلی ترویج و تبلیغ سوادآموزی نام برد و اضافه کرد: همسویی این سه محور مهم موجب تحقق فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در ریشه‌کنی بی‌سوادی با عزم عمومی آحاد جامعه می‌شود.
وی ادامه داد: طرح گفتمان با ائمه جماعات مساجد هم از لحاظ بهره‌مندی از خردجمعی و هم از نظر توسعه همکاری ائمه جماعات در خطبه‌ها، منابر، مجالس و تجمیع نیروهای فعال در مسجد دارای اهمیت است.
الهویی گفت: مشارکت بسیج و هیات امناء و نمازگزاران در مساجد در اجرای این طرح می‌تواند نقش مؤثری در تبلیغ، ترویج فعالیت‌های سوادآموزی، شناسایی، جذب و آموزش جامعه هدف داشته باشد.
وی تأکید کرد: شایسته است پرچم مبارزه با بی‌سوادی بر بام هر خانه و سردرب هر مسجد و مدرسه برافراشته شود و با نهایت تکریم و احترام به بی‌سوادان و کم‌سوادان خدمات داده شود.
انتهای پیام

captcha