28مرکز علمی داخلی و خارجی در برپایی همایش بازخوانی آثار انقلاب مشارکت دارند
کد خبر: 3803404
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
دبیر علمی همایش بازخوانی آثار انقلاب اسلامی:

28مرکز علمی داخلی و خارجی در برپایی همایش بازخوانی آثار انقلاب مشارکت دارند

گروه حوزه‌های علمیه ــ دبیر علمی همایش بین‌المللی بازخوانی علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی از حضور فعال 28 مرکز علمی و فرهنگی داخلی و خارجی در برپایی این همایش بین‌المللی خبر داد.

به گزارش ایکنا، سیدمهدی طاهری امروز (24 فروردین‌ماه) در نشست خبری این همایش بین‌المللی که در مجتمع آموزشی عالی علوم انسانی جامعةالمصطفی برگزار شد، اظهارکرد: همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی با مشارکت ۲۸ مرکز داخلی و خارجی شامل مرکز مدیریت حوزه علمیه، دانشگاه علوم رضوی، دانشگاه معارف اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بسیج اساتید کشور، مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و دانشگاه قم به ۶ زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و اردو برگزار خواهد شد.
استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر در این همایش در قالب کمیته‌های چهارگانه سیاست‌گذاری، علمی، اجرایی و ارزیابی مقالات، نقش ایفاء کردند که از مهم‌ترین ثمرات آن، برگزاری ۴۰ نشست علمی در داخل و خارج کشور بوده است و حدود ۷۰ شخصیت علمی فرهنگی و استاد حوزه و دانشگاه در این نشست‌ها به معرفی اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران پرداختند‌.
وی عنوان کرد: به منظور اطلاع‌رسانی همایش به محققان داخل و خارج کشور، دبیرخانه همایش اقدام به ایجاد گروه در فضای مجازی با حضور اساتید و محققان، ارسال ۲۳ هزار پیامک به محققان و پژوهشگران و تهیه ۱۵۳ هزار ایمیل از سراسر دنیا کرده است. در مدت دو ماه تعداد ۴۵۰ مقاله علمی از چهار قاره دنیا، به ۶ زبان و از ۲۲ کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد که در نهایت ۹ مقاله برتر از هفت ملیت جهت ارائه در سه کمیسیون تخصصی (آثار علمی انقلاب اسلامی، آثار فرهنگی انقلاب اسلامی و چالش‌ها و راهکارها) انتخاب شد.
طاهری در ابتدای نشست با اشاره به تاریخچه مجتمع آموزش عالی علوم انسانی گفت: مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعه‌‌ المصطفی به عنوان مرکز تخصصی علوم انسانی با رویکرد اسلامی، در راستای فرمایش مقام معظم رهبری، به دنبال ایجاد مرجعیت علمی در این زمینه است.
وی ادامه داد: معاونت پژوهش این مرکز هم به دنبال تحقق اهدافی همچون تربیت پژوهشگر، تهیه و تدوین متون مورد نیاز گروه‌های علمی در بحث علوم انسانی و تبدیل شدن به مرکزی برای تبادل افکار و تضارب آراء در خصوص اسلامی سازی و بومی سازی علوم انسانی است.
دبیر علمی همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی‌(ره) با رویکرد معنویت و احیاء دین و دین‌گرایی، در دنیایی که با رشد سریع تفکرات الحادی، خدا گریزی و انسان محوری حاکم بود، نه تنها توانست گفتمان دینی در ایران را تغییر دهد، بلکه متعاقب آن تحولات و دگرگونی‌های عظیمی در نظام بین‌الملل ایجاد شد که حاکی از ورود جهان به دوره ای متفاوت از ادوار گذشته و عصری با ویژگی‌های ممتاز دینی و معنوی بود.
وی گفت: با توجه به اینکه سال ۱۳۹۷، چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی احساس وظیفه کرد تا با برگزاری همایش بین‌المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران» به بازشناسی آثار داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران، ترویج و نشر دستاوردهای علمی و فرهنگی انقلاب، شناخت آسیب‌ها و تهدیدهای فراروی انقلاب و اتخاذ راهکارهای صحیح در تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداخته و از این طریق به تصمیم سازان و مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعة‌‌‌المصطفی در ارزیابی دقیق‌تر برنامه‌ها، راهبردها و همچنین اتخاذ راهکارهای مناسب‌تری یاری رساند.

انتهای پیام

captcha