همایش بین المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی» برگزار خواهد شد
کد خبر: 3803409
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
دوشنبه 26 فروردین؛

همایش بین المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی» برگزار خواهد شد

گروه حوزه‌های علمیه – همایش بین‌المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی» با حضور شخصیت‌های علمی یک‌صد کشور جهان به همت مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعةالمصطفی در مجتمع امین قم برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، دبیراجرایی این همایش امروز (24 فروردین) در نشستی با حضور اصحاب رسانه اظهارکرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی احساس وظیفه کرد با برگزاری این همایش، به بازشناسی آثار داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران، ترویج و نشر دست‌آوردهای علمی و فرهنگی انقلاب، شناخت آسیب‌ها و تهدیدهای فراروی انقلاب و اتخاذ راهکارهای صحیح در تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی بپردازد و از این طریق به تصمیم‌سازان نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعةالمصطفی در ارزیابی دقیق‌تر برنامه‌ها، راهبردها و اتخاذ راهکارهای مناسب‌تر یاری رساند.
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی نوبخت با اشاره به استقبال بسیار خوب از این همایش بین‌المللی، ابراز کرد: همایش «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی» ایران از دی‌ماه سال گذشته با کسب مجوز از وزارت علوم و پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) فعالیت خود را آغاز کرد و مجتمع آموزش عالی علوم انسانی مفتخر است در این همایش، 28 مرکز داخل و خارج کشور شامل مرکز مدیریت حوزه علمیه، دانشگاه علوم رضوی(ع)، دانشگاه معارف اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، بسیج اساتید کشور، مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، دانشگاه قم، نمایندگی‌های جامعه‌المصطفی در کشورهای مختلف و... مشارکت دارند.
وی ادامه داد: در این همایش که به شش زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و اردو برگزار می‌شود، حدود یکصد نفر در قالب کمیته‌های چهارگانه سیاست‌گذاری، علمی، اجرایی و ارزیابی مقالات ایفای نقش کردند که برگزاری چهل نشست علمی در ایران، لبنان، ترکیه، افغانستان، غنا، سریلانکا، ساحل عاج، ماداگاسکار، مالی و کامرون با حضور هفتاد شخصیت علمی و فرهنگی، از مهم‌ترین ثمرات آن بوده است.
نوبخت، مصاحبه با بیست نفر از شخصیت‌های علمی و بین‌المللی را از ویژگی‌های این همایش برشمرد و افزود: این مصاحبه‌ها که با موضوع آثار علمی- فرهنگی انقلاب اسلامی ایران، تأثیر اندیشه‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری و نقش جامعه‌المصطفی در ترویج گفتمان انقلاب با شخصیت‌های علمی از آرژانتین، ترکیه، لبنان، ساحل عاج، هندوستان، تونس، افغانستان، بوسنی، ماداگاسکار، میانمار، چاد، بنگلادش، مالی، تایلند، تاجیکستان، پاکستان و سریلانکا صورت گرفته است، در کتاب ویژه‌نامه همایش منتشر خواهد شد.
دبیر اجرایی همایش همچنین ضمن معرفی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعه‌المصطفی، یادآور شد: مجتمع آموزش عالی علوم انسانی در سیزده گروه علمی اقتصاد، مدیریت، ارتباطات، حقوق، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، اخلاق و... فعالیت می‌‌نماید و هم‌اکنون بیش از 1400 طلبه و دانش‌پژوه از چهل ملیت در مقاطع کارشناسی تا دکتری در حال تحصیل در این مجتمع هستند.
وی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم با ادارات مختلف استان به منظور برگزاری مناسب این همایش، یادآور شد: عمده مهمانان و شرکت‌کنندگان در همایش «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی» غیرایرانی هستند و به همین منظور شرایط لازم برای میزبانی شایسته از آنان به همت کمیته اجرایی صورت گرفته است.
نوبخت تأکید کرد: این همایش یک‌روزه از ساعت 8 صبح دوشنبه 26 فروردین‌ماه در بلوک 1 مجتمع امین قم آغاز به کار خواهد کرد و آیت‌الله اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین‌ علی عباسی، رئیس جامعه‌المصطفی، از سخنرانان همایش هستند.
انتهای پیام

captcha