هنرمندان بسیجی در تحقق تمدن اسلامی پیشتاز باشند/ دوبرابری شدن بودجه سازمان
کد خبر: 3803431
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

هنرمندان بسیجی در تحقق تمدن اسلامی پیشتاز باشند/ دوبرابری شدن بودجه سازمان

کانون خبرنگاران نبأ ــ سردار محمدحسین سپهر گفت: از منظومه‌های فکری و دغدغه اصلی مقام معظم رهبری ایجاد تمدن اسلامی در کشور است که البته این امر با راهنمایی دلسوزانه پیشتازان این امر یعنی شما برادران و خواهران بسیجی هنرمند محقق خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی با جانشین بسیج مستضعفین با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار عبدالرضا آزادی، معاون فرهنگی بسیج عصر دیروز، 24 فروردین در محل ساختمان اقشار بسیج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیدمحمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری جلسات اندیشه‌ورزی بسیج گفت: تاکنون این جلسات به صورت‌های اصلی و فرعی با موضوع اندیشه‌ورزی هنرمندان بسیجی در سطح کشور برگزار شده و سبب مصوباتی هم شده است، البته توانستیم وجود اختلافات جزئی را که در ارائه نظرهای مختلف دیده می‌شود، به صورت تک جمع کرده و به همدلی برسیم.
وی ادامه داد: بررسی دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب از محورهای اصلی این جلسات بوده به دلیل اینکه برگزاری و تحلیل این دستاوردها در‌ مقابل گروه‌هایی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب به یأس‌پراکنی در‌ جامعه عادت کرده‌اند، مواردی همچون مطالبات رهبری از هنرمندان، کیفیت بخشیدن به آثار هنری، اقتصاد مقاومتی و کنگره‌های شهدای هنرمند هم در این جلسات مورد توجه قرار داده شده است.
وزیر ارشاد دولت نهم با محکومیت تروریستی خواندن سپاه پاسداران از سوی ترامپ گفت: این تصمیم در واقع سبب علاقه‌مندی بیشتر مردم نسبت به چنین سازمان خدمتگزاری شده تا جایی که اگر تجمعی را در این مدت تشکیل دهند شاهد این حمایت از سوی مردم خواهند بود.

سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز طی سخنانی در نشست هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی که به مناسبت سالروز بسیج هنرمندان و هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد؛ با تبریک اعیاد شعبانیه درباره راه‌های زمینه‌سازی تمدن اسلامی گفت: از منظومه‌های فکری و دغدغه اصلی مقام معظم رهبری ایجاد تمدن اسلامی در کشور است که البته این امر با راهنمایی دلسوزانه پیشتازان این امر یعنی شما برادران و خواهران بسیجی هنرمند محقق خواهد شد و اگر این انتقادپذیری را ما نسبت به کارکردهای خود پذیرا نباشیم، رسالت ایمانی و ملی ما همگانی نخواهد شد.
وی ادامه داد: برادران بسیجی هنرمندی که در این نشست دقایقی را درباره کاستی‌های موجود در ساختار حمایتی سازمان بسیج مستضعفین از هنرمندان بیان کردند، بدانند سازمان بسیج نهادی عائله‌مند است به این معنا که مسئولیت‌های متعددی را در تحت پوشش خود دارد، سپاه از ابتدای شکل‌گیری نظام تاکنون در تمام عرصه‌ها به عنوان پاسداری از انقلاب و کمک به نهادهای حاکمیتی پیشتاز بوده و طبق اساس‌نامه انقلاب این امر را وظیفه خود می‌داند، سیل اخیر در کشور سبب شد تا مردم بدانند بیشترین حضور، سختی و فعالیت‌های مختلف برای مردم سیل‌زده به عهده برادران بسیجی و سپاهی بوده است.
سخنران ویژه مراسم افزود: به مردم سیل‌زده قول داده‌ایم که در ماه مبارک رمضان به‌طور کامل در کنارشان باشیم و تا ساخته نشدن کامل خانه‌های آنان از مناطق سیل‌زده خارج نشویم، سازمان بسیج مستضعفین مدعی خدمت‌رسانی کامل به برادران و خواهران بسیجی هنرمند نیست اما با اندکی دقت در می‌یابیم که حوادث ناگوار طبیعی که از جمله آن سیل اخیر بوده است، سرمایه زیادی را از چنین سازمانی اخذ خواهد کرد لذا دلایل این چنینی نیز در خدمت‌رسانی ما خلل ایجاد خواهد کرد.

بودجه سازمان بسیج هنرمندان دو برابر می‌شود
سردار سپهر وعده‌هایی را هم به بسیجیان هنرمند داد و گفت: تجمیع تمام ساختارهای هنری و دیگر بخش‌های بسیج ضروری است لذا مقرر شده سردار آزادی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نظارات بر تجمیع تمام ساختارهای فرهنگی و هنری بسیج را بپذیرد تا از وجود اختلافات بکاهیم، تصویب دو برابر شدن اعتبارات سازمان بسیج هنرمندان نیز جزء برنامه‌های مصوب خواهد بود که بنده قول این امر را می‌دهم، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در عرصه‌های آموزشی، تربیتی، تئاتر، موسیقی و.. از مربیان عرصه بسیج حمایت صد در صد داشته باشیم تا آنان هنرمندان بسیجی را به جامعه معرفی کنند.
وی ادامه داد: برای تقویت و تحول فرهنگ جامعه به چند نکته باید توجه داشت؛ اولین آن تربیت نیروی انسانی است، نیرویی که اشاره کردیم سبب ترویج تمدن اسلامی خواهد شد و البته کمبودهای عرصه فرهنگی نشان از حضور نداشتن چنین انسان‌های تربیت شده در مسئولیت‌های موجود در کشور است، دوم تولید علم و دانشی که سبب طی کردن سریع مسیر برای پیشگامی در جامعه باشد، وظیفه بعدی تولید نظامات است یعنی اهالی تئاتر و ادبیات که باتجربه هستند، بنشینند و اثرهای ارزشی را تولید کنند، تولید سبک زندگی اسلامی که وظیفه اصلی و پایانی به حساب می‌آید جزء اساسی‌ترین تقویت کننده پایه نظام به‌شمار می‌رود.
سردار سپهر افزود: در پایان از شما برادران و خواهران بسیجی هنرمند می‌خواهم در کنار انتقادات خود به سازمان بسیج مستضعفین کمک کنید. چراکه تنها انتقاد نمی‌تواند به‌طور مداوم اثر بسیار زیادی داشته باشد، سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین از روزی که سیل کردستان اتفاق افتاد تاکنون در حال خدمت‌رسانی هستند و در فرصت مناسب جلسه‌ای تشکیل خواهند داد و توصیه‌هایتان را جامه عمل خواهد پوشانید.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین در پایان نسبت به سیل‌های اخیر در کشور واکنش نشان داده و خطر سیل در بخش‌های جنوبی و جنوب شرق کشور را که در هشدارهای هواشناسی قرار گرفته خطرناک دانست که البته آمادگی سپاه را نسبت به خدمت‌رسانی کامل و جلوگیری از اتفاقات جانبی بعد از سیل را اعلام کرد، همچنین سیل اخیر را نمونه بارز نعمات الهی دانست که سبب رفع خشکسالی شده است.

سینما در دست سکولارهای منفعت طلب است

در ادامه مراسم جمال شورجه، کارگردان سینما و تلویزیون با ابراز تأثر از درگذشت سیل‌زدگان گفت: در مدت ۴۰ ساله خدمتگزاری بنده در سینما متأسفانه این نهاد ارزشی تبدیل به خاکریزی در‌ جهت نفع بردن لیبرال و سکولارها شده است که البته می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب از سوی سازمان بسیج مستضعفین سینما‌ را به صاحبان اصلی آن تقدیم کرد، استفاده کردن از نیروها و ظرفیت‌هایی که در شهرستان‌های مختلف وجود دارد، می‌تواند به این امر کمک کند.
در ادامه داوود نیکنام،‌ رئیس انجمن خوشنویسی‌ تأمل در‌ جایگاه و اهمیت هنر را عامل اساسی در رسیدن به اهداف مختلف دخیل دانست و حمایت از جوانان هنرمند بسیجی خوشنویس را خواستار شد.

در ادامه رحیم مخدومی، نویسنده حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و رمان‌نویس مطرح گفت: مراجعه به سیره رفتاری مقام معظم رهبری نسبت به رصد جریان فرهنگی وظیفه اصلی مسئولین سازمانی بسیج هنرمندان است به جهت اینکه ایشان همانطور که بنده مطلع هستم به طور‌ هفتگی با هنرمندان انقلابی دیدار دارند و توصیه‌های لازم به آنها اعلام می‌کنند.

وی افزود: در مدت ۴۰ ساله انقلاب رمان‌های انقلابی زیادی نوشته شده اما این بخش به گفته آقای شورجه از کنترل نسبی ما خارج شده، در شرایط کنونی که ما در‌ جنگ نرم هستیم یکی از مهم‌ترین ابزار مبارزاتی برای این جنگ استفاده از فرهنگ و هنر است که در نوع خود تأثیرگذار هستند.

بسیجیان در مدیریت بخش موسیقی جایی ندارند

در ادامه جمشید جم، رئیس انجمن موسیقی بسیج هنرمندان به خارج شدن مدیریت بخش موسیقی کشور از بخش بسیجیان هنرمند اشاره کرد و گفت: جوانان هنرمند بسیجی زیادی در‌ کشور هستند که علاقه‌مند به تحویل هنر انقلابی به دنیا هستند، جای بسی تأسف دارد که بودجه حوزه موسیقی در مواردی هزینه می‌شود که نمی‌شود نامی از آنها برد در صورتی که در‌ موارد زیادی طرح‌های فرهنگی برادران هنرمند بدون اجرا مانده است.
در ادامه کوروش زارعی،‌ رئیس انجمن تئاتر بسیج هنرمندان اشاره کرد: هنرمندان حاضر در این مراسم نیازمند به کمک صدقه‌گونه نیستند بلکه نگاهشان به حمایتی است که بتوان به واسطه آن هنرمندان مستعد را تربیت کرد و اگر در این راه حمایتی صورت نگیرد، ما نسبت به تک تک علاقه‌مندان به این عرصه مسئول خواهیم بود.
وی افز‌د: رها نکردن بچه‌های بسیجی تئاتر از وظایف ما است چرا که شخصیت‌هایی همچون سلحشور و شورجه در محیط مسجد رشد کرده و به مراحل بزرگ سینمایی رسیدند و البته چنین کارهای بزرگ فرهنگی نیازمند این است که در همه بخش‌های هنری تجدید نظر کارکردی شود.

در ادامه این نشست، رضا اسماعیلی یکی از شاعران انقلابی کشور بیان کرد: سنت برگزاری کنگره سراسری شعر بسیج را هر ساله برگزار می‌کردیم و شاعران و ادیبان بسیاری دور هم جمع می‌شدند اما اکنون مشکل مالی مانع این امر شده لذا توقع حمایت از سازمان بسیج مستضعفین وجود دارد.

وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب‌ جهت آموزش دیدن افراد مستعد و علاقه‌مند به هنر از وظایف ما به حساب می‌آید و این در حالی است که ما با فقر آموزش در حوزه شعر روبه‌رو هستیم.

هوشنگ توکلی، بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون کشور نیز در این جلسه گفت: عدم تقسیم مناسب اطلاعات در بین مسئولان سبب ایجاد نارسایی‌ها در عرصه هنر شده تا جایی که ضعف مدیریتی به خوبی قابل لمس است، البته پیشرفت نسبی در برخی موارد قابل تحسین است.

حضور انسیه شاه‌حسینی با لباس فرم سپاه

قبل از سخنرانی سردار سپهر، جانشین سازمان بسیج مستضعفین، انسیه شاه‌حسینی نویسنده و کارگردان سینما که لباس فرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر تن کرده بود، گفت: همیشه آرزو داشتم که این لباس را بر تن کنم و وقتی این لباس مقدس را پوشیدم به یاد سهید حسین علم‌الهدی افتادم. وی تقویت جبهه‌های فرهنگی بسیج و سپاه را خواستار شد.

در این نشست عده‌ای از هنرمندان بسیجی که از جمله آنان کوروش زارعی، گلریز و... به سخنرانی پرداختند و به نبود شرایط مناسب در جهت ترویج بعد فرهنگی جامعه از سوی سازمان بسیج هنرمندان واکنش نشان دادند.
در پایان مراسم از آثار هنری بسیج هنرمندان که از جمله آن کتاب‌های تالیف شده، آثار موسیقی و بسته‌های فرهنگی هنری بود رونمایی شد.

محمد ایمانی‌مهر

انتهای پیام

captcha