اجتماع جوانان عاشورایی در قم به روایت تصویر
کد خبر: 3803480
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

اجتماع جوانان عاشورایی در قم به روایت تصویر

کانون خبرنگاران نبأ ــ در آستانه میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، اجتماع جوانان عاشورایی «شکوه میثاق» با حضور چهار هزار نفری جوانان از سراسر کشور در لبیک به بیانیه مقام عظمای ولایت در خصوص گام دوم انقلاب در قم برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در این همایش که روز جمعه، ۲۳ فروردین‌ماه، همزمان با اولین سالگرد شهید مدافع حرم «محمدمهدی لطفی نیاسر» برگزار شد، جوانان و نوجوانان عاشورایی سراسر کشور در حالی که سربندهایی با هفت رنگ، به نماد هفت توصیه مؤکد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(دام ظله) در بیانیه گام دوم انقلاب را بر پیشانی بسته بودند، از حرم حضرت معصومه(س) به‌سمت مسجد مقدس جمکران پیاده‌روی کردند و مراسم پایانی در مسجد جمکران با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان برگزار شد.
حجت‌الاسلام احمد پناهیان در مراسم آغازین اجتماع در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، گفت: ما در ایام دهه مهدویت به رسم سنت دیرینه‌ای که خدای متعال وضع فرموده، یعنی تجدید عهد و میثاق با امام جامعه هستیم. در عالم زر خدای متعال از همه ما عهد گرفت، و ما در چهار محور صبر فردی، استقامت جمعی، جهاد و مبارزه، با خدای متعال میثاقی محکم بستیم. باید تقوای الهی داشته باشیم تا به نقطه اعلی یعنی ایجاد حاکمیت احکام الهی در عالم و حکومت حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) برسیم.
وی افزود: زمانی جوانان و نوجوانان نسل‌های گذشته این روایات را فقط می‌خواندند و  می‌شنیدند، اما امروز که ما این روایات را مطالعه می‌کنیم، باید آنها را در عمل به اثبات برسانیم. در طول 40 سال انقلاب با لطف و عنایت خدا و اهل بیت(ع) و همراهی و هم قدمی شهدا توانستیم استقامت کنیم. حال در گام دوم انقلاب باید همان‌طور که فرمانده کل قوا و جانشین رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بیان فرمودند، زمینه را برای طلوع خورشید ولایت عظمی آماده کنیم و این وظیفه برعهده ما جوانان و نوجوانان است، اعم از خواهر و برادر؛ ما باید پیشگامان در این زمینه باشیم. در روایات هم هست که اکثر یاران حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) که حکومت جهانی اسلام را برپا می‌کنند، جوانان هستند.
مسئول هیئت‌های جوانان و نوجوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام در پایان گفت: ما برای تجدید میثاق با علی اکبر اباعبدالله الحسین(ع) از شهرهای خود به نمایندگی از جوانان و نوجوانان شهرهای‌مان اینجا جمع شده‌ایم که عرضه بداریم، یا علی بن حسین، اگر آن روز در سال ۶۱ هجری پدر شما به‌خاطر کمی تعداد یار نتوانست به مقصد خود نائل بیاید و جامعه آن روز را بیدار کند، ما با ورود به هفت عرصه‌‌ای که رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم انقلاب» ذکر کرده‌‌اند، در همه عرصه‌های جهادی و برای بیدار کردن نسل جوان این مرز و بوم و جهان اسلام و جوانان همه کشورها تمام عزم خود را جزم خواهیم کرد و دولت جهانی حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) را حتما و قطعا مستقر خواهیم کرد.
سپس کاروان جوانان و نوجوانان عاشورایی کشور در حرکتی حماسی مسیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران را پیاده‌روی کردند و در طول مسیر با سردادن شعارهای حماسی و اشعار انقلابی با آرمان‌های انقلاب اسلامی حسینی تجدید پیمان کردند.
در انتهای مسیر راهپیمایی و همزمان با ورود به صحن مسجد مقدس جمکران، نوجوانان و جوانان عاشورایی با همراهی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) نمایش زیبای میدانی و پازل انسانی «گام دوم انقلاب» را با شکوه خاصی اجرا کردند.
پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد مقدس جمکران، مراسم پایانی همایش به همراه بزرگداشت اولین سالگرد شهید مدافع حرم «محمدمهدی لطفی نیاسر» با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان برگزار شد.
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در این مراسم طی سخنانی گفت: دشمن از دست انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران به ستوه آمده و برای جلوگیری از قدرت و پیشرفت این نهاد انقلابی در منطقه به بن‌بست خورده است. امروز امید به آینده در تک تک جوانان ما و کشورهای اسلامی موج می‌زند، و دشمن ناکام و درمانده از این رویداد، به ناچار دست به اقدامات سخیف و بی‌نتیجه همچون تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران می‌زند. اما ایمان و اعتقاد به انقلاب و امید به آینده روشن در دل‌های جوانان و نوجوانان جهان اسلام روز به روز در حال افزایش است.
وی به نقش بی‌بدیل هیئت و مجالس مذهبی و انقلابی در ایجاد و افزایش این ایمان و امید به آینده اشاره کرد و گفت: شهید محمدمهدی لطفی نیاسر که نمونه یک جوان و پاسدار واقعی اسلام و انقلاب بود، از کودکی در همین مجالس و هیئت‌ها رشد کرد و شخصیتش پرورش یافت، و امروز به‌عنوان یک الگوی ناب برای جوانان و نوجوانان ماست، که در سایه ایمان و اعتقاد به خدای متعال و اصول انقلاب اسلامی و ولایت به بالاترین قله‌های ایمان و معرفت و انسانیت برسند.
حجت‌الاسلام پناهیان اظهار کرد: رویش‌های انقلاب بر ریزش‌های انقلاب کاملا غلبه دارد، و این امید و نشاط و احساس عزت که امروز در منطقه شاهد آن هستیم باید در نوحه‌ها و کتاب‌های درسی ما حضور مؤثر داشته باشد؛ ما باید کودکان‌مان را با این اسلام عزتمند و همیشه پیروز آشنا و تربیت کنیم.
در پایان مسعود پیرایش و مرتضی طاهری از مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه‌سرایی و ذکر فضایل اسوه جوانان عاشورایی، حضرت علی‌اکبر(ع) پرداختند.
حمید درویشی
انتهای پیام
captcha