هفتادمین شماره دوماهنامه «خََلق» منتشر شد
کد خبر: 3803575
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

هفتادمین شماره دوماهنامه «خََلق» منتشر شد

گروه اندیشه ــ هفتادمین شماره دوماهنامه تربیتی اخلاقی «خلق» با محوریت نیمه‌شعبان و مهدویت منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ هفتادمین شماره دوماهنامه تربیتی اخلاقی «خلق» ویژه فروردین و اردیبهشت 1398 به صاحب‌امتیازی موسسه فرهنگی دارالهدی و مدیرمسئولی عبدالعلی حجتیان‌زاده در 80 صفحه منتشر شد.
«حجت خدا در کلام روح خدا؛ جستاری در سخنان امام خمینی(ره) در رابطه با امام زمان(عج)»، «خانواده مهدوی؛ مروری بر ویژگی‌های خانواده مهدی‌باور»، «بررسی ابعاد معرفتی اصحاب کهف به اهل بیت(ع) و شباهت آنها با یاران امام زمان(عج)»، «بررسی اجمالی کارکردهای مهویت از نظرگاه اخلاقی»، «مراقبات شب نیمه شعبان در کلام مرحوم آیت‌الله ملکی تبریزی در کتاب المراقبات» و معرفی پایان‌نامه با موضوع «فرآیند رشد اخلاق در عصر ظهور» از جمله مطالب و مقالاتی است که در این شماره انتشار یافته است.
در قسمتی از یادداشت علی جان‌نثاریون با عنوان «آسیب‌شناسی انتظار حضرت بقیه‌الله از منظر قرآن کریم» می‌خوانیم: «انتظار بر اساس هدف شکل می‌گیرد، یعنی هرجا هدفی مشخص وجود داشت انتظار تحقق آن هدف نیز وجود دارد. در صورتی که هدف فراموش شود انتظار هم نابود می‌شود و آنجا که هدف تغییر پیدا کند انتظار هم تغییر پیدا می‌کند. هدف افراد و جامعه‌های منتظر در عصر غیبت، زمینه‌سازی ظهور و فراهم کردن شرایط ظهور است. امام ظهور می‌کند تا در پرتو تحقق عدالت کامل و فراگیر، زمینه رشد معرفتی و معنوی انسان‌ها بلکه تمام هستی هموار شود و انسان‌ها به هدف خلقت برسند. بر این اساس، انتظار تلاش برای هموار کردن تعالی معرفتی و معنوی انسان‌ها در پرتو تعالیم کتاب و سنت است».
انتهای پیام

captcha