کمک‌رسانی قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری به سیل‌زدگان
کد خبر: 3803587
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

کمک‌رسانی قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری به سیل‌زدگان

گروه اجتماعی ــ مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: این قرارگاه از تمام ظرفیت‌های مردمی برای کمک به مردم و سیل‌زدگان استفاده می‌کند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، رضا ابراهیمی، مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال وبختیاری امروز، 25 فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان بیان کرد: در قرارگاه امام رضا(ع) استان کارهای مردمی با رویکرد کاملاً مردمی صورت می‌گیرد و کمک‌های مالی جمع شده در این مکان از طرف مردم و برای مردم است.

وی گفت: این مجموعه از مردم و جوانان تشکیل شده که در زمینه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و حاشیه شهرها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی فعالیت‌های جهادی را انجام می‌دهند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه این قرارگاه در حال حاضر مشغول امداد‌رسانی به مناطق سیل‌زده شمال کشور و استان خوزستان و لرستان است، تصریح کرد: از اولین روز سیلاب در کشور تیم واکنش سریع در قرارگاه جهادی امام رضا(ع) با حضور گروه‌های جهادی که دارای امکانات و وسایل نقلیه بودند تشکیل شد که این گروه‌ها از همان روزهای ابتدایی به مناطق اعزام می‌شدند و اکنون در شهرستان پلدختر هستند.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه تاکنون 150 نیرو به پلدختر اعزام شده است که 110 نفر از این جهادگران با وسایل شخصی خود در منطقه خضور یافتند، اظهار کرد: تیم واکنش سریع این مقر در دو گروه مجزا که هر کدام شامل چند گروه هستند به شهرستان پلدختر و خوزستان اعزام شدند. تیم اعزامی به پلدختر، دو روز اول از سفر شش روزه خود را به  کار شناسایی منطقه و نیازهای سیل‌زدگان اختصاص دادند که محل اسکان سیل‌زدگان توسط این تیم آماده شد.

وی با اشاره به اینکه شرایط اعزام نیرو به خوزستان در روزهای اولیه مناسب نبود، گفت: از آنجایی که شرایط خوزستان آب‌گرفتگی است نه سیلاب و همه نیروهای جهادی استان خوزستان در حال فعالیت هستند از دیگر استان‌ها نیروهای کمتری اعزام شده است. طی بازدید دو روزه گروه‌های این مقر از استان خوزستان، منطقه و نیازهای مردم در روستاها شناسایی و چند مشکل مهم در این استان مشاهد شد.

ابراهیمی افزود: گروه‌های جهادی به خوبی مناطق را نمی‌شناختند و از اقلام تجهیزات اعزام شده به روستاها آگاهی نداشتند، در خوزستان به شدت به نیروی انسانی برای ساخت سیل‌بند نیاز بوده و مهم‌ترین مشکل کمبود دارو و تیم‌های پزشکی و دامپزشکی سیار در استان است که این نیازها تقسیم‌بندی شده و گروه‌های جهادی در قالب سه تیم به خوزستان اعزام می‌شوند.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال وبختیاری بیان کرد: تیم‌های اعزامی به خوزستان به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که خود شامل چند گروه می‌شوند. دسته اول گروهی که خود امکانات و وسایل شخصی دارند، دسته دوم گروهی که فقط نیروی انسانی هستند و برای ساخت سیل‌بند و فعالیت‌های زیرساختی مانند برق‌کاری و جوشکاری هستند که در 27 فروردین‌ماه اعزام می‌شوند و دسته سوم نیز پنج تیم پزشکی با متخصصان داخلی، عفونی، بهداشت محیط، پرستار و دانشجویان ترم بالای پزشک عمومی همراه با تجهیزات و داروهای اولیه مورد نیازند که این تیم‌های پزشکی از اول اردیبهشت‌ماه به مناطق سوسنگرد و حمیدیه اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: برای ایجاد هماهنگی بین تیم‌های اعزامی و خدمت‌رسانی در مناطق با بسیج‌سازندگی استان لرستان و خوزستان هماهنگی لازم انجام و مسیر کمک‌رسانی‌ها نشان داده شده است و در حال حاضر ترمیم سیل‌بنده منطقه عین ‌2 که در حال شسته شدن است را به قرارگاه امام رضا(ع) واگذار کرده‌اند.

ابراهیمی گفت: در منطقه سوسنگرد نیاز شدید به قایق برای جابه‌جایی مردم و وسایلشان به چشم می‌خورد که همکاران جهادی با رایزنی تواستند سه قایق از اطراف تهیه کنند و با هزینه جمع‌آوری شده توسط خیرین صبح امروز  قایق‌ها به سوسنگرد رسید.

وی با بیان اینکه تا‌کنون چهار محموله کمک‌های مردمی اعم از مواد غذایی، پوشاک، گاری، بیل و پتو به پل دختر ارسال شده است، ادامه داد: ارزش ریالی هر کدام از این محموله‌ها بین 20 تا 25 میلیون تومان است. همچنین دو محموله به خوزستان ارسال شده که یکی از محموله‌ها شامل شش هزار گونی برای ساخت سیل‌بند بود که همه این کمک‌ها کاملاً مردمی بوده و تا‌کنون از کمک هیچ نهاد دولتی استفاده نشده است.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال وبختیاری بیان کرد: از رسانه‌ها درخواست داریم تا به اطلاع عموم برسانند در این قرارگاه از تمام ظرفیت‌های مردمی برای کمک به مردم استفاده می‌شود و دنبال هیچ خط سیاسی خاصی نیستیم و از همه مردم و مسئولانی که بخواهند برای مردم کاری در زمینه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و محرومیت‌زدایی انجام دهند استقبال می‌کنیم زیراکه هدف ما استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مردم است که متآسفانه این روزها تقریباً فراموش شده است.

وی در ادامه افزود: علاقه‌مندان می‌توانند کمک‌های مالی خود را از طریق سامانه #73*10*780* و کمک‌های غیر نقدی خود را که رویکرد ما نیز بیشتر جمع‌آموری اقلام است را به قرارگاه تحویل دهند. همچنین این قرارگاه افرادی راکه بصورت خودجوش به مناطق می‌روند را ساماندهی و در شناسایی منطقه به آن‌ها کمک و محل اسکان گروه‌های جهادی را نیز فراهم می‌کند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر گروه‌های جهادی در مناطق حضور دارند و با گرم شدن هوا بسیاری از این گروه‌ها باز خواهند گشت، گفت: قرارگاه جهادی امام رضا(ع) از نیمه شعبان به بعد که ممکن است نیروه‌های جهادی در مناطق کم‌تر شوند نیز موکبی در اهواز با کمک قوم عشایر برای توزیع آب و غذا برپا می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: این قرارگاه علاوه بر ارسال کمک‌ به سیل‌زدگان، قراردادی نیز با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) مبنی بر ساخت 30 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد کرده است که قرار است 12 ساختمان در شهر بازفت شهرستان کوهرنگ و 18 ساختمان نیز در شهر ناغان شهرستان کیار ساخته شود. برای هر واحد ساختمانی 57 الی 56 میلیون تومان هزینه لازم است که بخشی از مبلغ توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه استان و بخش عمده آن توسط خیرین تآمین شده است.

یادآوری می‌شود، گروه‌های جهادی در صورت تمایل برای اعزام از این قرارگاه می‌توانند با شماره تلفن‌های 03833354999، 09130066976و 09138820566، تماس بگیرند و یا به صورت حضوری در قرارگاه حاضر شوند.

انتهای پیام

captcha