شبکه قرآن سیما با تمام توان در اختیار مسابقات بین‌المللی قرآن است
کد خبر: 3803592
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
حجت‌الاسلام عرفاتی:

شبکه قرآن سیما با تمام توان در اختیار مسابقات بین‌المللی قرآن است

گروه مسابقات ــ سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما اظهار کرد: تمام توان و فضای رسانه‌ای خود را در اختیار مسابقات بین‌المللی قرآن کریم قرار داده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی، سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با پوشش مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه تمام توان و فضای رسانه‌ای خود را در اختیار مسابقات قرار داده‌ایم، اظهار کرد: مراسم افتتاحیه مسابقات به طور کامل و به صورت پخش زنده پوشش داده شد. همچنین، در ایام برگزای مسابقات نیز از هر روز از ساعت 16 تا 20 با پخش مسابقات در خدمت علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن بودیم و مراسم اختتامیه مسابقات و دیدار با مقام معظم رهبری نیز به صورت مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.
وی با بیان اینکه تمام برنامه‌های روتین شبکه به دلیل پوشش مسابقات موقتا کنسل شده است، افزود: معمولا اتفاق ویژه باید در رسانه رخ دهد تا برنامه‌ای روتین به این صورت متوقف شود و آن اتفاق نیز مسابقات بین‌المللی بوده است که نشان از اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد که ما برای مسابقات قائل هستیم.
سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما ادامه داد: امسال کارهای ویژه‌ای را نیز برای مسابقات اتخاذ کردیم. اولا که ما واحد سیاری که در صحن مسابقات مستقر کرده‌ایم یک واحد HD است که دارای کیفیت فراوانی است. همچنین، از ظرفیت برنامه اسراء نیز که از برنامه‌های روتین شبکه است در حین مسابقات بهره برده شد.
عرفاتی تصریح کرد: در راستای پوشش بهتر مسابقات نیز استودیویی را در پخش آماده کرده‌ایم که از لحاظ سرعت ریتم پوشش مسابقات بتوانیم خیلی بهتر عمل کنیم که در این استودیو به تحلیل تلاوت متسابقان می‌پردازیم که با استقبال فراوان از سوی فعالان قرآنی مواجه شده است.
وی بیان کرد: همزمان مسابقات بین‌المللی طلاب در قم و پیش از آن نیز مسابقات بانوان در هتل هما پوشش داده شد که همه این‌ها ضبط می‌شود و بهترین کارها در زمان‌های مختلف به ویژه در ماه مبارک رمضان در شبکه قرآن استفاده می‌شود. تمهیداتی نیز در نظر گرفته شده که این تلاوت‌ها در اختیار شبکه‌های دیگر نیز قرار داده شود.
سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی نیز فعالیت خوبی انجام شد که علاقه‌مندان بتوانند حواشی جذاب و احیانا فیلم‌ها و عکس‌های خود را برای ما ارسال کنند تا در برنامه رصد پخش شود و این فضا از منظر مخاطبان نیز دیده شود. شبکه قرآن هم در حوزه رسانه دیداری و هم در حوزه مجازی با تمام توان در اختیار مسابقات، قرار داده شده است. همچنین، پس از پایان مسابقات و دیدار با مقام معظم رهبری بلافاصله مسابقات بین‌المللی مالزی نیز پوشش داده خواهد شد.
عرفاتی در رابطه با پرداختن به مسئله سیل اخیر در خلال برنامه‌های مربوط به پوشش مسابقات بین‌المللی قرآن نیز بیان کرد: در میان برنامه‌های مختلف شبکه قرآن و معارف سیما همواره این موضوع مورد یادآوری قرار می‌گیرد. بیشترین کسانی که هم‌اکنون از نهادهای مردمی در حال خدمت‌رسانی هستند، نهادهای دینی، مردمی هستند. در رابطه با این مسئله امروز جامعه قرآنی، هیئات و نهادهای قرآنی و فرهنگی بیشتر در خدمت‌رسانی حاضر هستند. خود همین فضای قرآنی و دینی نیز نکته‌ای برای آرامش‌بخشی مردم است و تسلای خاطر مردم در مناطق سیل‌زده همین رویکرد ایمانی است.
انتهای پیام

captcha