جامعه نیازمند هنر مبتنی بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی است
کد خبر: 3803644
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

جامعه نیازمند هنر مبتنی بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی است

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: جامعه امروز به هنر مبتنی بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی بسیار نیازمند است و تربیت هنرمندانی با این خصوصیت وظیفه اصلی و بسیار مهم حوزه هنری به عنوان یک نهاد انقلابی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی ‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 25 فروردین ماه در دیدار با رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های ارزنده حوزه هنری کردستان در استان اظهار کرد: جامعه امروز به هنر مبتنی بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی بسیار نیازمند است و تربیت هنرمندانی با این خصوصیت وظیفه اصلی و بسیار مهم حوزه هنری به عنوان یک نهاد انقلابی است.
وی با اشاره به وضعیت جهان قبل از انقلاب افزود: تا قبل از بروز و ظهور انقلاب اسلامی، دنیا در جنگی سرد بر سر مسایل مادی بود، اما انقلاب اسلامی نوع مقابله و مبارزه جهانی را تغییر داد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اعلام کرد: انقلاب اسلامی، گفتمانی مبتنی بر تمدن و فرهنگ را در دنیا بنا نهاد که اساس اصلی آن بر ارزش‌های دینی و اسلامی استوار است.
وی با بیان اینکه پیش از انقلاب، شرق و غرب در صدد تحمیل نگاه و سبک زندگی خود به دیگری بودند، بیان کرد: انقلاب اسلامی این نوع نگاه را عوض کرد و افسرانی در حوزه تمدن اسلامی در خط مقدم آمدند که قلم بدست دارند و با زبان هنر آثار فاخری می‌آفرینند.
وی با اشاره به گزارش ارزنده رئیس حوزه هنری در خصوص تولیدات هنری به ویژه سینما بیان کرد: ما شاهدیم در چند سال اخیر پر اقبال ترین آثار سینمایی، آثاری بوده که به موضوع مربوط به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس پرداخته بوده است؛ آثاری همچون آن «بیست و سه نفر»، «وقتی که ماه کامل شد» که بسیاری از جوایز جشنواره بین المللی فیلم فجر را از آن خود کرد، فیلم «شیار 143» و فیلم «به وقت شام» که به زبان مشترکی برای همه ملت ها در معرفی گروه تکفیری داعش تبدیل شد.
نماینده ولی فقیه در کردستان، با تأکید بر لزوم توجه به هنرمندان انقلابی و متعهد تصریح کرد: هنر انقلاب به عنوان یک هنر متعالی و ارزشمند در صورت معرفی درست قابلیت های بالایی را در خود جایی داده و می تواند نه تنها در داخل کشور در سایر کشورهای آزادی خواه و اسلامی به عنوان یک سبک هنری مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: هنر انقلاب با توجه به ماهیتی که دارد از فطرت و ارزش‌های وجودی انسان نشأت می گیرد و وجه تمایز آن با دیگر هنرها در این اصل مهم است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اعلام اینکه باید این هنر و هفته‌ای که به نام آن نامگذاری شده را جدی بگیریم و به تبیین آن بپردازیم، بیان کرد: شهید آوینی الگویی از یک انسان معتقد است که با زبان هنر توانست ارزش‌های دفاع مقدس را برای همه نسل‌ها بازگو کند.
نماینده ولی فقیه در کردستان، برنامه های ارزشمند حوزه هنری در این هفته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: یکی از وجوه بارز این برنامه ها در کنار توجه به تولید محصول در بحث رسالت هنرمندان در کمک به همنوعان است که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی کمک به سیل زدگان کشور از طریق مشارکت در حراج آثار هنری سیل – مهربانی و اجرای موسیقی سنتی به نفع این عزیزان از کارهای بسیار خوبی است که باید در این برهه تداوم یابد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تجلیل از هنرمندان شاخص هنر انقلاب و برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند کردستان را گام گذاشتن در راهی معرفی کرد که شهید آوینی آغازگر آن بود و اعلام کرد: باید همه ابعاد و مباحث هنر انقلاب اسلامی مطرح و تبادل نظر درباره آن شکل گیرد چرا که تعالی هر هنری در گرو بهره گیری از همه نظرات است.
امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در گزارشی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه هنری در سال 97 را ارائه و ضمن برشمردن برنامه‌های حوزه هنری در ایام هفته هنر انقلاب با برگزاری 44 برنامه مختلف به برنامه‌ریزی گسترده در جهت تولید آثار هنری همسو با شعار سال و همچنین حرکت در مسیر تحقق دادن به منویات مقام معظم رهبری در «گام دوم» ابلاغی در تمامی بخش‌های هنری حوزه هنری خبر داد.
وی یادآور شد: تولید محوری در تمامی برنامه‌ها به عنوان یک اصل مهم در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم با بهره گیری از راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در استان و همکاری دیگر مسئولان استان بتوانیم در این مسیر گام‌های مؤثری را برداریم.
انتهای پیام

captcha