تحول در حوزه آزاداندیشی منوط به رها نکردن فضای مناظرات در دانشگاه است
کد خبر: 3803645
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

تحول در حوزه آزاداندیشی منوط به رها نکردن فضای مناظرات در دانشگاه است

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قزوین گفت: تحول در حوزه آزاداندیشی منوط به رها نکردن فضای مناظرات در دانشگاه است؛ در ایام تحصیل، کانون مناظرات می‌تواند محفل مناسبی برای دانشجویان باشد و این مسابقات مقدمه‌ای برای ورود به عرصه جدی مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه محسوب می‌شود.

تحول در حوزه آزاداندیشی منوط به رها نکردن فضای مناظرات در دانشگاه است

به گزارش ایکنا از قزوین، مراسم افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویی، صبح امروز، 25 فروردین ماه در تالار اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد.
مهدی گلدوزها، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین با اشاره به اینکه این مسابقات برای چهارمین سال است که در قزوین برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات در چهار سال نخست فقط در سطح استان تهران متمرکز بود و در سال ۱۳۹۴ اولین دوره استانی با حضور ۱۶ تیم در استان قزوین برگزار شد.
وی افزود: این مسابقات نمونه‌ای از مسابقات جهانی بومی شده است؛ در مسابقات جهانی، فن مغالطه را دامن می‌زنند ولی در مسابقات داخلی، تیم‌ها مواضع حقیقی خود را بیان می‌کنند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: دوران طلایی دانشجویی و به‌ویژه مناظرات، بهترین فرصت برای ساختن نظام فکری خودتان است، این دوران خیلی زود سپری می‌شود و درگیر روزمرگی‌های زندگی می‌شوید.
وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) به جناب کمیل می‌فرمایند «اَلنّاسُ ثَلاثَةٌ: فَعالِمٌ رَبّانِی، وَ مُتَعَلِّمٌ عَلی سَبیلِ نَجاة، وَ هَمَجٌ رَعاعٌ اَتْباعُ کُلِّ ناعِق، یَمیلُونَ مَعَ کُلِّ ریح، لَمْ یَسْتَضیئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ، وَ لَمْ یَلْجَئُوا اِلی رُکْن وَ ثیق» اضافه کرد: مردم سه گروهند؛ اوّل علمای ربّانی، دوم دانش‌طلبانی که در راه نجات دنبال تحصیل علم هستند و سوم مگسان ناتوانی که دنبال هر صدایی می‌روند و پای هر پرچمی سینه می‌زنند و با هر بادی حرکت می‌کنند! همان‌ها که با نور علم روشن نشده‌اند و به ستون محکمی تکیه نکرده‌اند.
گلدوزها در پایان بیان کرد: تحول در حوزه آزاداندیشی منوط به رها نکردن فضای مناظرات در دانشگاه است؛ در ایام تحصیل، کانون مناظرات می‌تواند محفل مناسبی برای دانشجویان باشد و این مسابقات مقدمه‌ای برای ورود به عرصه جدی مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه محسوب می‌شود.
انتهای پیام

captcha