حمایت گسترده از نماینده مسلمان کنگره آمریکا در برابر ترامپ
کد خبر: 3803673
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵

حمایت گسترده از نماینده مسلمان کنگره آمریکا در برابر ترامپ

گروه بین‌الملل – پس از اظهارات اخیر ترامپ علیه نماینده مسلمان کنگره آمریکا، سیاستمداران و گروه‌های دینی این کشور، در برابر تلاش‌ها برای بدنام کردن این نماینده به حمایت از وی پرداختند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ پس از آنکه در چند روز اخیر ترامپ سعی کرد به طرق مختلف «ایلهان عمر»، نماینده مسلمان کنگره آمریکا را بدنام کند، موج پیام‌های حمایت از این نماینده مسلمان شدت گرفته است.

حملات لفظی ترامپ علیه این نماینده مسلمان، پس از آن آغاز شد که ایلهان عمر چند هفته پیش در سخنانی در شهر لس‌آنجلس، از موج اسلام هراسی پس از یازده سپتامبر 2011 در آمریکا انتقاد کرد.

ترامپ و لابی‌های صهیونیستی مانند کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل (آیپیک) پس از انتقاد ایلهان عمر از نقش آیپک در سیاست‌گزاری های دولت آمریکا، جنگی سیاسی را علیه وی به راه انداختند و او را به یهودی ستیزی متهم کردند.

از سوی دیگر بسیاری از رهبران، فعالان سیاسی و دینی از جمله جنبش‌های یهودی و مسیحی نیز با ترامپ و آیپک مخالفت کرده و به حمایت از ایلهان عمر پرداختند.

جنبش صدای یهودی برای صلح (Jewish Voice for Peace)، از همه طرفداران حق و عدالت خواست که از ایلهان عمر حمایت کنند.
 
مارک توکانو (Mark Tokano)، نماینده کالیفرنیا در کنگره در توئیتی با حمایت از ایلهان عمر نوشت: شرم بر رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر نفرت پراکنی علیه ایلهان عمر و مسلمانان.

خوان کاسترو، شهردار سن‌آنتونیو نیز سخنان اخیر ترامپ علیه ایلهان عمر را محکوم کرد. وی در توئیتی نوشت: من، شجاعت و قدرت رهبری ایلهان عمر را ستایش می‌کنم و در کنار وی هستم.

جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا در بیانیه‌ای از جنبش بایکوت، سلب و تحریم اسرائیل حمایت کرد. اسرائیل این جنبش را که ایلهان عمر از آن طرفداری می‌کند، خطرناک‌ترین جنبش علیه اهداف خود در جهان می‌داند.

کارتر در بیانیه خود گفته است: بر اساس قانون اساسی ما، مردم و نهادهای قانونی حق دارند بدون واهمه از پیگرد، نظرات سیاسی خود را بیان کنند.
 
 
انتهای پیام
 
captcha