۲۷ درصد جمعیت استان ایلام جوان است
کد خبر: 3803675
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

۲۷ درصد جمعیت استان ایلام جوان است

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار ایلام گفت: ۲۷ درصد از مجموع جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام را جوانان تشکیل می‌دهند که از میانگین ۲۵ درصدی کشور نیز بالاتر است.

۲۷ درصد جمعیت استان ایلام جوان استبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمد نوذری، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، امروز در جلسه ساماندهی امور جوانان استان ایلام، با ارائه‌ی این آمار، گفت: باید با حرکت در جهت پویایی، نوآوری و نواندیشی جوانان بتوانیم از این ظرفیت بزرگ برای توسعه استان بهره بگیریم.
وی تصریح کرد: توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی مورد نظر رهبر انقلاب راهبرد هایی است که باید در دستور کارباشد تا بتوان از استعدادهای جوانان در جهت رفع مشکلات جامعه استفاده کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: آسیب‌هایی که به افراد سیل‌زده وارد می‌شود در کنار مشکلات مالی و جسمی از نظر روحی و روانی نیز تا مدت‌ها بر آسیب دیدگان باقی می‌ماند که در صورت برخورد نامناسب و مدیریت نکردن امور می‌تواند عواقب بسیاری به دنبال داشته باشد.
نوذری با تاکید بر اینکه همه‌ی مدیران و کارشناسان باید با دقت وضعیت افراد گرفتار و آسیب دیده را رصد و تلاش کنند آنها را برای زندگی مجدد آماده و مهیا کنند، تأکید کرد: بیشتر افراد آسیب‌دیده از اقشار کم درآمد و محروم جامعه هستند که دچار خسارت شده‌اند پس باید حداکثر توان خود را برای کمک به خارج شدن آنها از این وضعیت بکار بگیریم.
معاون استاندار ایلام تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های موجود در این زمینه کمک گرفتن از سازمان‌های مردم نهاد است که می‌توانند با حضور در مناطق آسیب‌دیده کمک‌های قابل توجهی به سیل‌زدگان ارائه دهند.
نوذری بر اعزام تیم‌های روانشناسی به مناطق حادثه دیده برای بازتوانی افراد گرفتار و جلوگیری از بروز آسیب‌های بعد از بحران تأکید کرد و ادامه داد: کنترل نکردن مسائل اجتماعی می‌تواند به آسیب‌های امنیتی تبدیل شود پس باید در جهت رفع دغدغه‌های سیل‌زدگان همت کنیم.
انتهای پیام
captcha