دستگاه‌های اجرایی برای اخذ و ساماندهی وجوه زكات وارد عمل شوند
کد خبر: 3803709
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
رحیمی:

دستگاه‌های اجرایی برای اخذ و ساماندهی وجوه زكات وارد عمل شوند

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس با تأكید بر اهمیت توجه به نحوه هزینه‌كرد زكات گفت: این تکلیف را به فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواهیم داشت که برای اخذ و ساماندهی وجوه زکات وارد عمل شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی‌، استاندار فارس در جلسه شورای زکات استان پرداخت زکات را از فرایض دانست که هر یک از ما به عنوان مسلمان به آن توجه می‌کنیم.
وی افزود: پرداخت زکات رزق را افزایش داده، دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند، فاصله طبقاتی را کاهش داده و فقر را به عنوان یک پدیده نامبارک در جامعه اسلامی از بین می‌برد.
استاندار فارس با اشاره به اینکه نحوه هزینه‌کرد زکات واجب، زکات مستحب، فطریه و سایر موارد به وضوح مشخص شده است، صرف این مبالغ در محل خود را بسیار حائز اهمیت دانست .
نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: به عنوان رئیس شورای برنامه‌ریزی استان، این الزام را برای فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی ایجاد خواهم کرد که موارد زکات واجبی که باید صرف امور عمرانی شود به دقت در همین محل استفاده شده و در صورت امکان اعتبارات بیشتری نیز به این امر اختصاص دهند.
وی ادامه داد: این تکلیف را به فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواهیم داشت که برای اخذ و ساماندهی وجوه زکات وارد عمل شوند.
استاندار فارس با بیان اینکه پرداخت زکات بر مبنای اعتماد است، داشتن برنامه جمع‌آوری و دریافت و هزینه‌کرد وجوه زکات به‌صورت مدون و مکتوب و شفاف را سبب تقویت این اعتماد دانست و بر لزوم آن تاکید کرد.
رحیمی از دست‌اندرکاران شورای زکات استان خواست با ترویج مناسب فرهنگ پرداخت زکات جامعه را با مواهب این امر از جمله کاهش فاصله طبقاتی آشنا کنند.
وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری وجوه زکات برابر قانون و تصویب شورای زکات توسط بهزیستی، کمیته امداد و سایر خیریه‌های دارای مجوز انجام می‌شود، گفت: بی تردید متمرکز بودن و شفافیت بیشتر در زمینه جمع‌آوری وجوه سبب ترویج هر چه بیشتر این فرهنگ در جامعه خواهد شد.
انتهای پیام

captcha