ارسال ۸۳ مقاله به دبیرخانه همایش «فخر چهلم» در یزد
کد خبر: 3803818
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

ارسال ۸۳ مقاله به دبیرخانه همایش «فخر چهلم» در یزد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری همایش «فخر چهلم» از ارسال ۸۳ مقاله به دبیرخانه این همایش در این استان خبر داد.

ارسال 83 مقاله به دبیرخانه همایش فخر چهلم در استان یزدحجت‌الاسلام سیدمحمدشریف حسینی‌کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از برگزاری همایش «فخر چهلم» در این استان خبر داد و اظهار کرد: این همایش به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای تولید محتوا فاخر و ارائه راهکار در ادامه مسیر حرکت رو به قله انقلاب در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.
وی از استقبال خوب پژوهشگران، دانشجویان و طلاب از فراخوان این همایش خبر داد و بیان کرد: در مجموع 83 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
حجت‌الاسلام حسینی‌کوهستانی ادامه داد: در ابتدا قرار بود این همایش به صورت استانی برگزار شود اما مشارکت علاقه‌مندان و پژوهشگران از سایر نقاط کشور این همایش را به همایش ملی تبدیل کرد.
وی افزود: این همایش در 15 محور شامل ویژگی‌های خط امام خمینی (ره) و رسالت‌های ما، تشابهات سیره و سلوک امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در عرصه سیاست داخلی و خارجی، تبیین شعارهای راهبردی انقلاب اسلامی، رسالت‌های نسل جوان و چالش‌های پیش رو، راهکارهای مشارکت جوئی بیشتر مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، نقش ولایت فقیه و رهبری در مهار بحران‌ها با بیان مصداق، برجسته‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در چهار دهه انقلاب اسلامی، تبیین وتطبیق وضعیت کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، احصاء و تبیین مؤلفه‌های اقتدار ملی، تبیین اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی با نگاه به مردم سالاری دینی و مؤلفه‌های آن، تطبیق ارزش‌ها ضد ارزش‌ها در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی و خدمت رسانی به مردم (مبانی- ضرورت‌ها – راهکارها- موانع)، جابگاه و منزلت زن از منظر انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی بیداری مسلمانان و شکل گیری جبهه مقاومت و نظری به فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت طلبی برگزار خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: پس از جمع‌آوری و ارزیابی اولیه آثار دریافتی محورهای جایگاه و منزلت زن از منظر انقلاب اسلامی با 13 مقاله، برجسته‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در چهار دهه انفلاب اسلامی با 11 مقاله و نقش ولایت فقیه و رهبری در مهار بحران‌ها با بیان مصداق با 9 مقاله بیشترین مشارکت را به خود اختصاص داده‌اند.
وی اضافه کرد: محورهای نگاه تطبیقی سیره و سلوک امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در عرصه سیاست داخلی خارجی و نظری به فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی با 8 مقاله در رده‌های بعدی بیشترین مشارکت پژوهشگران قرارگرفته‌اند.
حسینی کوهستانی با اشاره به آغاز فرایند ارزیابی نهایی مقالات توسط هیئت‌علمی همایش فخر چهلم افزود: به 10 مقاله برتر همایش کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات (کربلا معلی) اهدا و مقالات برگزیده در قالب کتاب مجموعه مقالات همایش فخر چهلم منتشر می‌شود.

انتهای پیام

captcha