آمادگی بنیاد شهید جهت رسیدگی به ایثارگران مناطق سیل‌زده
کد خبر: 3803829
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

آمادگی بنیاد شهید جهت رسیدگی به ایثارگران مناطق سیل‌زده

گروه فرهنگی ـ معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به خسارات فراوان سیل اخیر و ضرورت توجه و رسیدگی به ایثارگران ساکن در مناطق سیل‌زده تمام مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌های مختلف کشور به صورت آماده‌باش هستند.

آمادگی بنیاد شهید جهت رسیدگی به ایثارگران مناطق سیل‌زدهبه گزارش ایکنا از خوزستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته 25 فروردین‌ماه در سفر به استان خوزستان برای بررسی وضعیت ایثارگران سیل‌زده این استان با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

میرمرادی در دیدار خود با استاندار خوزستان گفت: بر اساس دستور حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، ارزیابی خسارات سیل به خانواده‌های ایثارگران در دستور کار قرار گرفت تا هر چه زودتر وضعیت اسکان جامعه ایثارگری مشخص شود.

وی افزود: با توجه به خسارات فراوان سیل اخیر و ضرورت توجه و رسیدگی به ایثارگران ساکن در مناطق سیل زده تمام مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌های مختلف کشور به صورت آماده‌باش هستند تا خدمات‌رسانی مطلوبی به این عزیزان ارائه شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مذاکرات به عمل آمده با بیمه کوثر تصریح کرد: مشکلی جهت پرداخت خسارت واحدهای مسکونی وجود ندارد و با توجه به هماهنگی و مذاکرات انجام شده به محض ارزیابی دقیق میزان خسارت واحدهای مسکونی ایثارگران، پرداخت خسارات به افراد خسارت دیده از سیل تا سقف 35 میلیون تومان صورت می‌گیرد.

 میر مرادی همچنین گفت: تمام تلاش مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران ارزیابی بهتر و رسیدگی مطلوب‌تر به افراد سیل زده در استان‌های مختلف کشور است و به همین منظور تیم‌های ساماندهی شده جهت ارزیابی و برآوردهای ریالی خسارات ناشی از سیل به استان‌های سیل زده اعزام می‌شوند تا بتوانیم ارزیابی دقیقی از میزان خسارات سیل را برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشته باشیم. همچنین تعدادی از گلزارهای مطهر شهدا در استان‌های سیل زده کشور نیز خسارت دیده‌اند که این گلزارها باید به سرعت شناسایی و بازسازی شوند.

وی همچنین ضمن بازدید از شهرستان‌های سیل زده سوسنگرد، حمیدیه و هویزه با ایثارگران آسیب‌دیده در سیل استان خوزستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئول کارگروه بهداشت و درمان ستاد مدیریت بحران بنیاد نیز در این سفر به‌منظور بررسی مشکلات و مسائل درمانی و بهداشتی ایثارگران سیل زده استان خوزستان با حضور در شهرستان‌های شوشتر، شعیبیه و گوریه با ایثارگران آسیب‌دیده از سیل ملاقات کرد.

 گفتنی است، سجاد قاسمی رئیس مرکز حراست بنیاد و عبدالرضا فرجیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان رئیس ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران را همراهی می‌کنند. قاسمی ضمن بازدید از شهرستان‌های سیل زده شوش، اندیمشک و دزفول با ایثارگران آسیب‌دیده دیدار و گفت‌وگو کرد و گفت: بررسی های میدانی انجام شده نشان می‌دهد در این شهرستان‌ها بیشترین آسیب و خسارت مالی به مزارع کشاورزی و محل‌های کسب و کار وارد شده و تعداد منازل آسیب دیده ایثارگران زیاد نیست.

انتهای پیام

captcha