ناراحتی هرساله در نمایشگاه کتاب
کد خبر: 3803831
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

ناراحتی هرساله در نمایشگاه کتاب

کیهان بهمنی با معرفی کتاب‌هایی که در نمایشگاه کتاب امسال دارد از وضعیتی که به گفته خودش هر سال در نمایشگاه کتاب از آن ناراحتی می‌کشد، می‌گوید.

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: این مترجم درباره وضعیت نمایشگاه کتاب در این سال‌ها و انتظاراتش از آن اظهار کرد: اولین مسئله نمایشگاه کتاب، شلوغی و ازدحام آن است که همیشه در نمایشگاه بوده و جو نمایشگاه را از جو فرهنگی دور می‌کند. بیشتر هم موسساتی که در حوزه کتاب‌های دانشگاهی و کنکور کار می‌کنند، جو نمایشگاه را عوض می‌کنند. کاش می‌شد آن‌ها را جدا کنند و کسانی که برای کتاب خواندن می‌آیند، فضای خیلی بهتری داشته باشند؛ به جای این‌که تبلیغات موسساتی را که کتاب‌های کنکوری دارند بشنوند. هر سال هم داریم از این مسئله ناراحتی می‌کشیم.

او سپس به تأثیری که بحران فعلی حوزه نشر بر نمایشگاه کتاب امسال و مخاطبان آن خواهد داشت اشاره کرد و گفت: این وضعیت تأثیر وحشتناکی می‌گذارد؛ مثلاً برای خود من این‌طور بود که تا قبل از این هر کتابی را به ناشر می‌دادم، بلافاصله منتشر می‌شد؛ ولی حالا کتاب‌هایی دارم که شش، هفت ماه است منتظر چاپ‌شان هستم اما به‌خاطر وضعیت کاغذ منتشر نمی‌شوند. حتی خود من حالا به‌عنوان یک مترجم ترجیح می‌دهم کار نکنم، چون اگر قرار باشد کار کنیم و کارمان یک جا بماند اصلاً فایده‌ای ندارد.

بهمنی در این‌باره افزود: در مورد کتاب‌های جدیدی هم که چاپ می‌شوند، قطعاً تنوع هرساله را نخواهیم داشت و من کاملاً به مخاطب و خواننده حق می‌دهم که کتاب کمتری بخرد، چون با یک بن ۲۰۰ هزار تومانی مگر چند جلد کتاب می‌تواند بخرد؟

این مترجم و منتقد در معرفی کتاب‌هایی که در نمایشگاه کتاب امسال دارد با بیان این‌که امسال به‌خاطر وضعیت کاغذ هیچ کار جدیدی ندارد، گفت: آخرین کارها دو رمان جدید از آن تایلر - نویسنده آمریکایی - بود به نام «راهنمای وداع» و «شام در رستوران دلتنگی» که نشر ثالث منتشر کرده است.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha