رونمایی از دو کتاب در دانشگاه علوم قرآنی میبد
کد خبر: 3803861
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

رونمایی از دو کتاب در دانشگاه علوم قرآنی میبد

گروه معارف ــ دو کتاب «نگاهی به فقه خانواده با رویکردی به جامعیت قرآن کریم» و «حکمت در آثار ابن مقفع» در دانشگاه علوم قرآنی میبد رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از یزد، دو کتاب «نگاهی به فقه خانواده با رویکردی به جامعیت قرآن کریم» و «حکمت در آثار ابن مقفع» 25 فروردین ماه با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی میبد رونمایی شد.
محمدمهدی خواجه‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قرآنی میبد در این مراسم بر اهمیت تألیف و چاپ کتاب نگاهی به فقه خانواده با رویکردی به جامعیت قرآن کریم خطاب به دانشجویان گفت: موضوعات پایان نامه‌ها باید به گونه‌ای انتخاب شود که قابلیت چاپ داشته باشد و بتوان از آن‌ها در مسیر اسلام، دین و خانواده مورد استفاده قرار داد.
خواجه‌پور با اشاره به اینکه این کتاب با موضوع خانواده تعریف شده افزود: این کتاب بر دو اصل مهم استوار است اول اینکه بحث خانواده به معنای عام است که همه اعضای یک خانواده بزرگ را شامل می‌شود و دوم اینکه با رویکردی به جامعیت قرآن کریم است که نشان می‌دهد در مسیر زندگی هر دستور و هر حکمی که نیازمند است، در قرآن آورده شده است.
وی بیان کرد: ویژگی دیگر این کتاب این است که به روایات کمتر پرداخته شده و نشان می‌دهد که هر آنچه که برای اصل زندگی در بین خانواده‌ها لازم وضروری و هر آنچه که باید باشد در قرآن به آن اشاره شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قرآنی میبد گفت: کتاب حکمت در آثار ابن مقفع نیز شامل جملات حکمت‌آمیز عبدالله بن مقفع یکی از نویسندگان و مترجمان اواخر دوره اموی و اوایل دوره عباسی است.
وی ادامه داد: این کتاب دارای پنج فصل که فصل اول در مورد اوضاع سیاسی، اجتماعی، ادبی و اقتصادی دوران زندگی ابن مقفع است و فصل دوم به زندگی، اندیشه‌ها و احوال ابن مقفع پرداخته و مقام و جایگاه این نویسنده را تبیین کرده است.
خواجه‌پور افزود: فصل سوم نیز شامل آثار ابن مقفع، آنچه را که تألیف و ترجمه کرده و فصل چهارم معنای حکمت در آن توضیح داده شده و در فصل آخر که اصلی‌ترین فصل کتاب است، به بررسی، تبیین، ترجمه و تحلیل حکمت‌های عبدالله بن مقفع می‌پردازد.
یادآور می‌شود «کتاب نگاهی به فقه خانواده با رویکرد به جامعیت قرآن کریم» تألیف محمد مهدی خواجه‌پور و احمد توکلی، کتاب «حکمت در آثار ابن مقفع» تالیف مجتبی محمدی مزرعه شاهی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است که هر دو اثر در دانشگاه علوم قرآنی واحد میبد تالیف شد.

رونمایی از دو کتاب در دانشگاه علوم قرآنی میبد +تصاویر

رونمایی از دو کتاب در دانشگاه علوم قرآنی میبد +تصاویر

رونمایی از دو کتاب در دانشگاه علوم قرآنی میبد +تصاویر

رونمایی از دو کتاب در دانشگاه علوم قرآنی میبد +تصاویر

انتهای پیام

captcha