شعبان؛ ماه افزایش حسنات الهی ‌
کد خبر: 3804014
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

شعبان؛ ماه افزایش حسنات الهی ‌

گروه معارف ــ معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: شعبان، ماه افزایش حسنات، روزه‌داری، نماز، استغفار و ذکر است.

شعبان، ماه افزایش حسنات الهی است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام مسلم پورجمالی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان، امروز، ۲۶ فروردین‌ماه با بیان این‌که خداوند متعال برای انسان ایام و لیالی را برای آمرزش گناهان انسان قرار داده است، ابراز کرد: ماه شعبان که مقدمه‌ای برای ورود به ماه مبارک رمضان است از جمله الطاف خداوند متعال به انسان برای آمرزش گناهان و هدایت به راه راست است.
وی با تأکید بر این‌که ماه شعبان مقدمه و سرآغازی برای ورود به ماه مبارک رمضان است، گفت: با انجام اعمال وارده در ماه مبارک شعبان و تزکیه نفس می‌توانیم با حضور قلب کامل وارد ماه رمضان شویم و از خیرات این ماه بزرگ به نحو احسن استفاده کنیم.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر این که خداوند برای هر عمل و مکانی ارزش قائل شده است، بیان کرد: ماه پرخیر و برکت شعبان از جمله ماه‌هایی است که نزد خداوند بسیار ارزشمند است و این خود فرصتی برای آمرزش گناهان انسان خاطی است.
پورجمالی با اشاره به اعمال وارده در ماه شعبان گفت: روزه‌داری، نماز، استغفار و ذکر خداوند متعال از اعمال وارده در این ماه می‌باشند که در روایات پیامبران و ائمه اطهار (ع) بسیار مورد تأکید واقع شده است.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: از دیگر اعمالی که در ماه شعبان در روایات بسیار مورد تأکید قرار گرفته است صدقه دادن است که این امر سبب رضایت الهی و افزایش نعمات الهی می‌شود.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: حضرت رسول اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند: «شعبان ماه من است، و هر کس یک روز در این ماه را روزه بدارد، خداوند بهشت را بر او واجب می‌کند» که این نشان‌دهنده عظمت و بزرگی ماه مبارک شعبان نزد خداوند متعال است.
انتهای پیام

captcha