رایزنی برای دعوت از حافظان و داوران ایرانی در مسابقات قرآن مالزی/ تأثیر کسب رتبه با هیچ کار فرهنگی قابل مقایسه نیست
کد خبر: 3804117
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
علی‌محمد سابقی بیان کرد:

رایزنی برای دعوت از حافظان و داوران ایرانی در مسابقات قرآن مالزی/ تأثیر کسب رتبه با هیچ کار فرهنگی قابل مقایسه نیست

گروه مسابقات ــ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی از پیگیری بحث دعوت از حافظان ایرانی برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی خبر داد و گفت: در دیدار سفیر ایران و وزیر امور مذهبی کشور مالزی بر تبادل تجربیات دو کشور در زمینه برگزاری مسابقات تأکید شد.

رایزنی برای دعوت از حافظان ایرانی در مسابقات قرآن مالزی / تأثیرات موفقیت نمایندگان ایران در رقابت‌های بین‌المللی

علی‌محمد سابقی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به کوالالامپور در مورد قاری اعزام‌شده به مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی گفت: خوشبختانه نهاد اعزام‌کننده بخش عمده‌ای از اقدامات را در پی هماهنگی با مقام مالزیایی انجام داده است و رایزن فرهنگی هم در امر اطلاع‌رسانی، ارتباط با برگزارکنندگان مسابقات، حضور در مراسم، تشویق قاری کشورمان و حمایت‌ معنوی از او فعالیت می‌کند.

وی افزود: هم دولت و هم مردم مالزی اهمیت زیادی برای این مسابقات قائل هستند. امسال شصت‌ویکمین دوره مسابقات قرآن مالزی برگزار می‌شود که نخستین و قدیمی‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن در جهان است.
سابقی با بیان اینکه در ادوار مختلف نمایندگانی از ایران در این رقابت‌ها حضور داشته‌اند و اغلب نمایندگان ایران به رتبه‌های برتر دست یافته‌اند که این امر باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: در این مسابقات شاهد برگزاری رقابت‌ در رشته حفظ قرآن هستیم، اما فقط از قاری ایرانی دعوت شده است. در سال‌های گذشته داورانی از ایران در مالزی و از مالزی در کشورمان حضور می‌یافتند که متأسفانه طی دو سه سال اخیر چنین اتفاقی رخ نداده است.
رایزن فرهنگی ایران در مالزی به دیدار سفیر کشورمان در مالزی با وزیر امور مذهبی این کشور اشاره کرد و گفت: در این دیدار درباره موضوعات مختلف بحث شد و در مورد دعوت از حافظان ایرانی و همکاری در نحوه برگزاری مسابقات قرآن از اعزام داور تا اجرای مسابقات گفت‌وگو و بر تبادل تجارب تأکید کردیم. امیدواریم در سال‌های آتی در کنار قاریان، شاهد حضور حافظان ایرانی در مسابقات قرآن مالزی باشیم.
وی درباره اینکه رایزنی فرهنگی ایران در مالزی در زمان حضور نماینده ایران در مسابقات برنامه خاصی را در نظر گرفته است، بیان کرد: با توجه به اینکه شرکت‌کنندگان در جلسات متعددی حضور می‌یابند تا رقبای خود را بشناسند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند، امکان تدارک برنامه دیگری وجود ندارد. با وجود این بعد از پایان مسابقات جلسه‌ای خواهیم داشت.
سابقی با اشاره به اینکه حضور قاریان ایرانی در مسابقات مالزی به مبارزه با شیعه‌‌هراسی کمک می‌کند، گفت: با توجه به وجود فضای ضد شیعه در برخی کشورها، اعلام می‌کنیم که اگر معتقدید ایرانیان و شیعیان، مسلمان نیستند یا قرآن متفاوتی دارند، پس چرا در این مسابقات رتبه اول را کسب می‌کنند؟
وی تأکید کرد: قرآن محوری برای اتحاد مسلمانان جهان است و از همین حیث، بیشتر بر روی ترویج قرآن سرمایه‌گذاری می‌کنیم و طبعاً نتایج بهتر و بیشتری خواهیم گرفت؛ برای مثال وقتی قاری ایرانی در حضور پادشاه مالزی جوایز خود را دریافت می‌کند، قطعاً این امر تأثیر مطلوبی بر افکار عمومی خواهد داشت و با کسب رتبه قاریان و حافظان در مسابقات بین‌المللی، نادرستی تبلیغات علیه ایران محرز و زمینه برای اقدامات بعدی فراهم می‌‌شود.
سابقی در پایان بیان کرد: از افرادی که در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی و ترویج آن گام برمی‌دارند قدردانی می‌کنم و امیدوارم جمهوری اسلامی ایران، همچنان‌که تاکنون در زمینه امور قرآنی بسیار سرمایه‌گذاری کرده است، از این ظرفیت الهی بیش از پیش استفاده کند تا اهدافش محقق شود.

انتهای پیام

captcha