اهدای خون بیش از ۱۳۰۰ یزدی به بیماران نیازمند
کد خبر: 3804124
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹

اهدای خون بیش از ۱۳۰۰ یزدی به بیماران نیازمند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل انتقال خون استان یزد از مراجعه یک‌هزار و ۶۰۲ نفر با هدف اهدای خون به این مرکز خبر داد و گفت: از این تعداد یک‌هزار و ۳۱۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

اهدای خون بیش از هزار و ۳۰۰ یزدی به بیماران نیازمندبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از انتقال خون استان، نقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان یزد اظهار کرد: در پانزده روز اول فروردین ماه 98، یک‌هزار و 602 نفر با هدف اهدای خون به مرکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد یک‌هزار و 314 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.
تقوایی با اشاره به پایین بودن میزان اهدای خون بانوان در استان افزود: از این تعداد اهدای خون 97.6 درصد اهداکنندگان مرد و تنها 2.4 درصد زن بوده‌اند و همچنین از این تعداد 62 درصد اهداکننده‌ مستمر بودند.
وی ادامه داد:تاکنون یک‌هزار و 974 واحد خون و فراوده‌های خونی به مراکز درمانی استان ارسال شده است.
مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به مراکز فعال خونگیری در ایام تعطیل نوروز افزود: در روز‌های 28 اسفندماه 97، سوم و چهارم و دوازدهم فروردین 98 پایگاه مرکز خونگیری واقع در میدان ابوذر از ساعت 8 لغایت 13 فعال بود و هموطنان و اهداکنندگان با مراجعه به این مرکز خون خود را اهدا کردند.
وی گفت: شهروندانی که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند کارت شناسایی معتبر به همراه خود داشته باشند.
تقوایی بیان کرد: در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده‌های خون در وضعیت مناسب قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست‌های مراکز درمانی است و حتی در گاهی مواقع که استان‌های همجوار که اعلام نیاز کنند، پاسخگوی آن‌ها نیز هستیم.

انتهای پیام

captcha